اتحادیه جهانی علمای مسلمان: عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حرام است

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با صدور فتوایی هر گونه عادی‌سازی روابط و صلح با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز چهارشنبه پس از برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «ابلاغیه‌ای از جانب علمای مسلمان»، هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و صلح با این رژیم را حرام اعلام کرد.

در فتوای علمای مسلمان با اشاره به اینکه بخش اعظم سرزمین فلسطین از جمله مسجدالاقصی و قدس شریف تحت اشغال رژیم صهیونیستی است و این رژیم آشکارا از تصمیم خود برای اشغال بقایای اراضی فلسطین سخن می‌گوید، آمده است: آنچه بین برخی کشورهای عربی و اسرائیل رخ داد یک صلح حقیقی یا آتش‌بس نیست بلکه چشم‌پوشی از مقدس‌ترین و پربرکت‌ترین اراضی و اذعان به مشروعیت دشمن اشغالگر و جنایت‌های آن است.

بیشتر بخوانید:

در این فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان که به امضای ۵۰۰ عالم و موسسه علمایی رسید، آمده است که امضای چنین توافقنامه‌های (عادی‌سازی روابط) زمینه را برای رژیم صهیونیستی جهت اشغال کل فلسطین و سلطه بر خاورمیانه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای جهان اسلام فراهم می‌سازد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر حرام و باطل بودن توافقنامه‌های صلح و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرده و آورده است که این توافقنامه‌ها جنایتی بزرگ و خیانت به حق تعالی و رسولش و نیز خیانت به حقوق ملت فلسطین در این سرزمین است.

در فتوای مذکور همچنین آمده است که چشم‌پوشی از سرزمین اسلام به خصوص مسجدالاقصی، قدس و این سرزمین مبارک بر خلاف اصول اسلام، اصول عقل و فطرت و حتی قوانین سازمان ملل است که بر ممنوعیت اشغالگری و قانونی بودن مقاومت در برابر استعمارگری و اشغالگران با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن تأکید دارد.

صدور این فتوا در حالی است که امارات به تازگی روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده و قرار است بزودی طی جشنی در کاخ سفید توافق صلح بین ابوظبی و تل‌آویو امضا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس