پرچم جنبش فتح

رام‌الله که پیش‌تر توافق امارات با رژیم صهیونیستی را خیانت خوانده بود، در پیش‌نویس ارائه شده به اتحادیه عرب از سطح انتقادات خود به صورت مشهودی کاسته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد، تشکیلات خودگردان قبل از نشست امروز (چهارشنبه) اتحادیه عرب برای بررسی توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی، از انتقادات خود درباره این توافق کاسته است.

بر اساس این گزارش، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به اتحادیه عرب توسط نماینده فلسطین در این نهاد، شامل هیچ درخواستی برای محکوم کردن امارات یا اقدام علیه این کشور به سبب توافق مذکور نیست.

بیشتر بخوانید:

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز سه‌شنبه (دیروز) هرگونه سخن یا اقدام توهین‌آمیز علیه سران عرب از جمله حاکمان امارات را محکوم کرد.

تشکیلات خودگردان که پیشتر توافق امارات با رژیم صهیونیستی را خیانت و خنجر زدن به پشت ملت فلسطین خوانده بود در پیش‌نویس قطعنامه فعلی ارائه شده به اتحادیه عرب آورده است: ( این توافق) از اجماع عربی بر سر مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی همه امت عرب، حمایت همه  کشورهای عضو از حقوق قانونی و غیرقابل تصرف ملت فلسطین و در رأس آن حق تعیین سرنوشت و عینیت بخشی به کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس نمی‌کاهد.

در ادامه این پیش‌نویس آمده، این توافق همچنین دیدگاه اصولی عربی مبنی بر اینکه تنها راه برای تحقق صلح در غرب آسیا، راهکار دو دولتی در مرزهای ۱۹۶۷ است، تغییر نمی‌دهد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان دیروز اعلام کرد، محمود عباس هرگونه توهین به سران کشورهای عربی از جمله سران امارات را رد می‌کند.

دبیرکل شورای همکاری هفته جاری گفت، رام‌الله باید به دلیل مواضع تند برخی طرف‌ها در نشست پنجشنبه هفته گذشته گروه‌های فلسطینی در بیروت عذرخواهی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 1
    ما هم نباید کاسه داغتر از اش باشیم
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      2 2
      پاشون به خلیج فارس باز شده، ربطی به آش و کاسه نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس