کد خبر 1116488
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مقام‌های فرانسوی در ارتباط دادن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) به آزادی بیان خطاب به رییس جمهور فرانسه در توییتی نوشت:

آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟ برانگیختن خشونت و نفرت علیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان با افترای کلیشه‌ای و هتک حرمت کتاب مقدس و پیامبر آن‌ها (مسلمانان).

 ظریف در ادامه چنینی اظهارنظرهایی را سیاسی کردن وقایع در تاریخ معاصر برای بهره‌برداری سیاسی خواند و آن را مشمئزکننده توصیف کرد.

 ظریف در پایان توییت خود خواستار پایان دادن به چنین اظهارنظرها و برخوردهایی شد.

پ.ن: رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در اظهاراتی از توهین به مقدسات دفاع کرد و آن را بخشی از آزادی بیان خواند. ماکرون در مراسمی از اقدام گستاخانه نشریه «شارلی‌ابدو» در بازنشر تصاویر موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد.

ماکرون گفت: «شما نمی‌توانید یک بخش از فرانسه را انتخاب کنید. وقتی فرانسه را انتخاب می‌کنید... جمهوری فرانسه اجازه ماجراجویی‌های تبعیض‌آمیز را نخواهد داد.»

رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این نیز با بی‌اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه «شارلی ابدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) مدعی شد که در جایگاه قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.

گفتنی است، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در واکنش به انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله شارلی ابدو، این اقدام موهن را قویا محکوم کرد.

خطیب زاده تاکید کرد: برخلاف اقدام موهنی که توسط این مجله انجام شده است، آزادی بیان ارزش والایی است که باید به شکل سازنده‌ای در جهت همزیستی مسالمت آمیز نوع بشر و تفاهم بیشتر بین ادیان به کار گرفته شود.

نشریه «شارلی‌ابدو» در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرده است. این نشریه در سرمقاله توهین‌آمیزی که همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرده، نوشته این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.» این اقدام با واکنش تند بسیاری در جهان اسلام مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    13 2
    آیا جمهوری ! فرانسه این باصطلاح آزادی بیان را راجع به هلوکاست هم برمیتابد یا هنوز هم در این مورد روژه گارودی ها را رندانی میکند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 1
    چه واکنشی سختی چه به موقع!!
    • وطن پرست DE ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      3 2
      فردا می خواد بره پاریس و بصورت تصادفی دقیقا در کافه نزدیک به نشریه مذکور با جان کری قهوه بنوشهه و فقط در مورد مسایل شخصی باهاش صحبت کنه.
  • عطاالله IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    7 1
    بعیده این حرف ها رو ظریف گفته باشه اول باید کری بهش تضمین میداد بعد حرف میزد
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    6 3
    اخراج سفیرم آرزوست فرانسه جز خیانت چیزی ندارد
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    4 0
    خسته نباشید ایشون باید در صدر و اولین نفری باشد که موضع میگیرد تازه بعد از اینکه همه محکوم کردند ایشون هم یک انشا برای اقا معلمش نوشته ما رو چی حساب کردی؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 1
    همین اقای ظزیف
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    بابا موشک جواب موشک. یکی عکس این مکرون با عجوزه پیرش رو کاریکاتور کنه و در روزنامه های رسمی کشور چاپ کنه خب ازادی بیان هست دیگه. این بعد رو هم بگن روباه مکار چطور گرفتار عجوزه پیرش شده؟!!!!!!!!!!!! نه کنه بابای مکرون ، مکرون رو بهش فروخته؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    واکنش ظریف در حد یک کاربر معمولی؟!!! است ایا در این مورد هم اختیار ندارید، لااقل سفیر فرانسه رو احضار می کردی مستر ذلیل
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    واقعا باید اینجوری باشه واکنش وزیر کشور اسلامی ایران ؟ با این همه تاخیر و با این ادبیات ضعیف ؟ بدون نام بردن از آن ملعون دنیا و آخرت ؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    سلام . آيا در فرانسه ميتوان با توجه به آزادي بيان كاريكاتور باب يا بها الله را كشيد و منتشر كرد يا اين اهانت به بهاييان محسوب ميشود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس