کد خبر 1116443
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
پرسپولیسِ مدلِ جدید چگونه خواهد بود؟ مشکلِ شیرینِ یحیی!

ترکیب پرسپولیس در فصل جدید با توجه به خریدهایی که انجام شده پروپیمان است و باید دید سرمربی تیم در نهایت چه نفراتی را به عنوان بازیکنان اصلی روانه میدان می‌کند.

به گزارش مشرق، جذب علی شجاعی و آرمان رمضانی، تعداد خریدهای لیگ برتری پرسپولیس را به عدد هفت رساند و به نوعی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید این تیم را برای فصل بعد تکمیل شده دانست. در ادامه با توجه به شناختی که از کادر فنی پرسپولیس وجود دارد درباره ترکیب فصل بعد سرخپوشان تهرانی گمانه‌زنی‌هایی خواهیم داشت.

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات این بازیکن را به خدمت گرفت: حامد لک، سعید آقایی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، علی شجاعی، آرمان رمضانی و عیسی آل‌کثیر.

این نفرات هم از جمع سرخپوشان جدا شدند: مهدی ترابی، علی علیپور، علیرضا بیرانوند و کریستین اوساگونا

به نظر می‌رسد یحیی برای فصل جدید دست به تغییر سیستم نزند و با همان آرایش ۲-۴-۴ به میدان برود. اگر رویه به همین منوال باشد می‌توان یک پرسپولیسِ پرمهره در تمامی پست‌ها را متصور شد. تیمی که حداقل ۲ نفر را برای هر پست در اختیار دارد. در ادامه موجودی پرسپولیس در هر پست را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

معاون اقتصادی پرسپولیس: گل‌محمدی حق دارد

دروازه‌بان: حامد لک و بوژیدار رادوشوویچ

مدافع مرکزی: سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حسینی و محسن ربیع‌خواه.

مدافع راست: مهدی شیری و سیامک نعمتی.

مدافع چپ: محمد نادری، سعید آقایی، وحید امیری و محسن ربیع‌خواه.

هافبک میانی: میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، سعید حسین‌پور، احمدنوراللهی، محسن ربیع‌خواه و بشار رسن.

هافبک راست: بشار رسن، امید عالیشاه و سیامک نعمتی.

هافبک چپ: وحید امیری، احسان پهلوان و علی شجاعی.

مهاجم: عیسی آل‌کثیر، آرمان رمضانی، وحید امیری، مهدی عبدی و امیر روستایی.

اما ترکیب اصلی پرسپولیس چه خواهد بود؟ هنوز نمی‌توان راجع به چند پست با اطمینان صحبت کرد اما به نظر می‌رسد آرایشِ محتمل پرسپولیس برای فصل جدید با توجه به آمادگی کنونی بازیکنان و مصدومیت برخی از نفرات (محمد نادری) بدین گونه باشد:

گلر: حامد لک

مدافعان مرکزی: شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان

مدافع راست: سیامک نعمتی

مدافع چپ: سعید آقایی

هافبک‌های مرکزی: احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا

هافبک راست: بشار رسن

هافبک چپ: احسان پهلوان

مهاجمان: وحید امیری و عیسی آل‌کثیر

همانطور که گفته شد در برخی از پست‌ها تردید وجود دارد. مشخص نیست که بین لک و رادو کدام یک در ترکیب اصلی قرار بگیرند. اگر نادری آماده باشد رقابت سختی بین او و آقایی برای فیکس بودن در سمت چپ خط دفاعی وجود دارد. سیامک نعمتی چند روزی است فقط در سمت راست خط دفاعی به کار گرفته می‌شود اما همچنان مهدی شیری در این پست شانس دارد.

در خط میانی و در مرکز زمین شایعاتی وجود دارد که یحیی اعتقاد همیشگی را به کمال ندارد و ممکن است سرلک به ترکیب اصلی برسد. در سمت چپ خط هافبک ترافیک زیادی هست. امیری در آن خط به میدان می‌رود یا از بین پهلوان و شجاعی یک نفر در آن سمت بازی می‌کند؟ اگر امیری در خط حمله به بازی گرفته نشود گزینه اصلی برای حضور در سمت چپ خواهد بود. در این صورت در خط حمله گزینه کناری آل‌کثیر، یکی از بین رمضانی و عبدی می‌شود.

دیگر ترکیب احتمالی پرسپولیس برای لیگ بیستم با ایجاد تغییراتی بدین گونه است:

و البته ترکیب سومی هم ممکن است وجود داشته باشد. در این ترکیب از نفراتی که احتمال فیکس بودنشان بسیار کم است استفاده شده است. نگاهی به این ترکیب هم بیندازیم:

همانطور که ملاحظه کردید کاملا دست یحیی برای ایجاد تغییر در بین نفرات و همچنین در سیستم وجود دارد. او مشکلی شیرین خواهد داشت و باید دید در هر پست کدام بازیکن را به ترکیب اصلی می‌فرستد. باید منتظر ماند و قهرمانِ لیگ برتر در چهار دوره اخیر را با شکل و شمایل جدید مشاهده کرد. فعلا پیش از آن لیگ قهرمانان در راه است. جایی که فعلا مشخص نشده چند بازیکن از بین نفرات جدید می‌توانند در آن به میدان بروند.

برخی از شماره‌های نفرات جدید مشخص نشده و بر اساس حدس و گمان در لاین‌آپ شماتیک شماره‌ای برای آنها گذاشته شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس