کد خبر 1116438
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
image-20200909122720-2.png

با خواندن این مقاله به راحتی برای انتخاب مدرسه فرزند خود تصمیم گیری کنید

شاید موضوع انتخاب مدرسه در نگاه اول از نظر والدین بسیار آسان به نظر برسد اما وقتی کمی فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که چالش‌های زیادی با خود به همراه دارد و ممکن است حتی دلهره‌آور هم باشد چرا که مدرسه اولین محیط بعد از خانه است که فرزندمان با آن مواجه می‌شود، یک محیط کاملا متفاوت با خانه! از طرفی بهترین زمان یادگیری در سنین مدرسه اتفاق می‌افتد، بنابراین انتخاب یک مدرسه خوب، علاوه بر تحصیل نقش اساسی در رشد و ترقی دانش‌آموزان می‌تواند داشته باشد.

حتما این سوال برای شما پیش آمده حالا که دغدغۀ پیدا کردن یک مدرسۀ خوب را داریم به چه نکاتی توجه کنیم؟ از کجا مطمئن شویم مدرسه‌ای که کودکمان را راهی آن می‌کنیم صلاحیت‌های لازم برای پیشرفت و شکوفایی او را دارد؟ این مسئله در شهر‎‌های بزرگی مانند تهران چالش‌برانگیزتر است، طبیعی است هر چه محیط بزرگتر باشد کودک با  منابع  و محیط آموزشی متنوع‌تر و افراد بیشتری در ارتباط خواهد بود، علاوه بر این، مسیر رفت و آمد او به مدرسه نقش مهمی ایفا می‌کند، بنابراین والدین به این نکته توجه کنند قبل از سن تحصیل فرزندشان تحقیقات اولیه برای پیدا کردن بهترین دبستان‌های دخترانه تهران و همچنین  پسرانه را شروع کنند.

ما در این مقاله سعی کرده‌اییم با بیان مهمترین نکات، والدین را در مسیر انتخاب مدرسه راهنمایی کنیم. با خواندن این مطلب به یک دید جامع و کاملی در ارتباط با این موضوع خواهید رسید، پس با ما همراه باشید.

1_ قبل از هر اقدامی با علایق، حالت‌های روحی و شخصیتی فرزندتان آشنا باشید:

شما به عنوان پدر و مادر باید ازویژگی‌های شخصیتی کودکتان آگاهی کامل داشته باشد بعضی ازآنها به راحتی با محیط‌های شلوغ اخت می‌شوند ولی بعضی دیگر باید در محیط‌های آرام باشند تا تمرکز داشته باشند حتی علایقشان با یکدیگر متفاوت است تعدادی به ورزش، بعضی ها به  موسیقی و بعضی دیگر به هنر تمایل بیشتری نشان می‌دهند، تمامی این موارد باید مدنظر شما باشد تا بتوانید مدرسۀ متناسب با فرزندانتان را پیدا کنید.

2_ تعریف خودتان از بهترین مدرسه را در نظر بگیرید.

برای عده‌ای از خانواده‌ها مسیر رفت و آمد از اولویت بالایی برخوردار است چون کودکان در سنین پایین توانایی اینکه صبح زود از خواب بیدار شوند و هر روز مسیرطولانی‌ای را طی کنند ندارند و به زودی دلسرد خواهند شد. برای عده‌ای دیگر امکانات آموزشی یا کادر آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس برای خودتان یک لیست از اولویت‌هایتان تهیه کنید .

3_در مورد کادر آموزشی با حوصلۀ زیاد تحقیق کنید و آنها را مورد ارزیابی قرار دهید:

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که والدین به صورت جدی باید به آن توجه کنند آشنایی کامل با معلمان و کادر آموزشی مدرسه است زیرا یکی از علت‌های دلزدگی دانش‌آموزان از مدرسه عدم آموزش مناسب معلمان و رفتار اشتباه آنها با دانش‌آموزان است.

4_امکانات مدرسه را بسنجید

در سال‌های اول مدرسه، وجود فضای سبز و دلباز می‌تواند کودکان را به مدرسه علاقه‌مند کند. آن‌ها می‌توانند در کنار آموزش به تحرک و بازی کردن بپردازند و حس خوشایندی را نسبت به مدرسه رفتن پیدا کنند. وجود فضاهای شلوغ، تاریک و سربسته هر چقدر هم منابع آموزشی بی ‌نقص باشند باعث خسته شدن دانش‌آموزان می‌شود. همچنین داشتن منابع آموزشی مختلف مانند آزمایشگاه تخته‌های هوشمند و وسایل دیگر نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد انگیزه و یادگیری دانش‌آموزان دارد.

5_ از انواع مدارس آگاهی کامل داشته باشید و خود را محدود به چند انتخاب نکنید:

امروزه والدین نسبت به  انتخاب نوع مدرسه بسیار حساسیت به خرج می‌دهند و اینکه فرزندشان در چه مدرسه‌ای درس بخواند برایشان اهمیت زیادی دارد این مورد در کلانشهرها بیشتر نمود پیدا می‎‌کند اینکه بدانید بهترین مدرسه غیر انتفاعی تهران و یا بهترین دبستان تهران کدام هستند تا حد زیادی شما را از سردردگمی دور می‌کند و با داشتن آگاهی کامل از ویژگی‌های مدارس به تصمیم‌گیری برایتان آسان‌تر می‌شود.

6- با پدر و مادرهایی که فرزندشان سابقۀ تحصیل در آن مدرسه را دارند، صحبت کنید:

اگر میخواهید  نسبت به اطلاعاتی که از مدارس به دست آوردید، اطمینان کامل پیدا کنید یکی از راه‌های آن، ایجاد کانال‌های ارتباطی با والدینی است که فرزندشان قبلا در آن مدرسه تحصیل کرده و با فضا و امکاناتش آشنایی کامل دارد.

7_ به صورت حضوری از گزینه‌های انتخابی خود بازدید کنید:

این نکته را در نظر داشته باشید که گرفتن اطلاعات صرفا مکتوب و یا پرسیدن چند سوال تلفنی به تنهایی نمی‌تواند اعتبار کافی برای تصمیم‌گیری داشته باشد. بهتر است برای آگاهی بیشتر حتما به مدارسی که مد نظر دارید سر به زنید و از نزدیک با جو آن آشنا شوید.

در پایان لازم است این نکته را یادآوری کنیم که مدرسۀ خوب ابعاد مختلفی دارد و تمام موارد ذکر شدۀ بالا به یک اندازه اهمیت دارد یعنی هم آموزش و هم پروش. یادگیری مهارت‌های ریاضی، خواندن و نوشتن، به تنهایی نمی‌تواند آنها را برای ورود به دوره‌های بعد و حتی دانشگاه و بازارکار، آماده کند. او باید مهارت‌های دیگری از جمله مهارت تصمیم گیری، اعتماد به نفس، حل مسئله، ابراز وجود و... را در سال‌های کودکی کسب کند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس