کد خبر 1116386
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که ارزش دیدن و سفر را دارند، اما بسیاری از آنها تنها از یک جنبه جذابیت دارند. کم هستند کشورهایی که مانند کانادا دنیایی این چنین هیجان‌انگیز از دیدنی‌ها را به مسافران و گردشگران ارائه دهند. گرفتن ویزای کانادا و سفر به این کشور یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در زندگی انجام دهید. در این سفر شما با بخشی از دنیا آشنا می‌شوید که در هر لحظه‌اش می‌تواند شما را غافل‌گیر کند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان به یادگار بگذارد. در ادامه می‌خواهیم در مورد ویزای این کشور و سفر به کانادا بیشتر بگوییم.

معرفی انواع مختلف ویزای کانادا

مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، برای سفر به کانادا هم نیاز است ویزای این کشور را داشته باشید. افراد مختلف از نقاط گوناگون جهان با هدف‌ها و به بهانه‌های مختلفی به این سفر می‌روند، در نتیجه ویزای کانادا یا همان اجازه ورود به این کشور هم انواع مختلفی دارد. یکی از معمول‌ترین انواع ویزای موقت، ویزای بازدیدکننده (Visitor Visa) است که خود به زیر مجموعه‌های دیگری تقسیم می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین انواع ویزای کانادا، ویزای توریستی 5 ساله مولتی است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این ویزا به دارندگانش اجازه می‌دهد تا در مدت 5 سال به تعداد دفعات نامحدود به این کشور سفر کنند و در هر بار سفرشان حداکثر 6 ماه در آنجا بمانند. همین ویژگیِ تقریبا کمیاب در مورد این ویزا است که باعث شده اخذ ویزای توریستی کانادا هدف بسیاری از کسانی باشد که به گشت و گذار و جهان‌گردی علاقه دارند.

تور کانادا

برای گرفتن ویزای کانادا شما باید شرایط مشخصی را داشته باشید. یکی از مهمترین آن شرایط، داشتن تمکن مالی است؛ چه برای ویزای توریستی اقدام کنید، چه قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید، داشتن تمکن مالی یکی از اصلی‌ترین مدارکی است که در هنگام صدور ویزا برای شما به آن توجه می‌شود. در واقع شما باید به دولت این کشور نشان دهید در این سفر می‌توانید به خوبی از پس هزینه‌هایتان بر بیایید. برای دانشجویان و دانش‌آموزان این هزینه شامل هزینه دانشگاه و هزینه‌های زندگی هم می‌شود.

نوع دیگری از ویزای کانادا از زیر مجموعه ویزای بازدیدکننده وجود دارد که به دارنده‌اش اجازه می‌دهد تا در مدت مشخصی در این کشور تحصیل کند. این کشور یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی دنیا را دارد، به همین خاطر بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان دوست دارند تحصیلات تکمیلی خود را در این کشور داشته باشند، چرا که فارغ‌التحصیلی از برخی از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا فرصت‌های فراوانی را در آینده برایشان به وجود خواهد آورد.

ویزای کانادا برای تحصیل تنها به دانشجویان و برای تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری محدود نیست. ویزای دانش‌آموزی کانادا ویزایی است که به دانش‌آموزان داده می‌شود تا بتوانند در مدرسه‌های راهنمایی یا دبیرستان‌های این کشور تحصیل کنند. دانش‌آموزان در محیط‌هایی چند فرهنگی و با بالاترین استاندارها می‌توانند درس بخوانند و برای ورود به دانشگاه‌های کانادا و اقامت بیشتر در این کشور آماده شوند.

وقتی صحبت از گرفتن ویزای کانادا از مسیر کاری باشد، به اندازه ساعت‌ها و شاید روزها حرف برای گفتن وجود داشته باشد. راه‌های بسیار متنوعی برای اخذ ویزای کاری کانادا وجود دارند، از تصدی شغلی که یک کارفرمای کانادایی آن را به شما پیشنهاد داده گرفته تا کار به صورت خویش‌فرمایی و راه‌اندازی کسب و کار خودتان در کانادا. راه‌های دیگری مانند گرفتن ویزای استارت آپ و سرمایه‌گذاری هم در زیر مجموعه این نوع از ویزای کانادا قرار می‌گیرند.

چرا برای یک بار هم که شده باید به تور کانادا بروید؟

احتمالا زیاد شنیده‌اید که کانادا کشور پهناوری است؛ در واقع بعد از روسیه این سرزمین عنوان وسیع‌ترین کشور دنیا را در اختیار دارد. اما فضاهای به‌نظر بی‌پایان، تنها چیزهایی نیستند که در سفر به کانادا در انتظارتان خواهد بود. این سرزمین بی‌نهایت گوناگون و متنوع است؛ شاید همین یک دلیل بهانه کافی به شما بدهد تا بخواهید به تور کانادا بروید. این کشور زیبا است، مردمانی مهمان‌نواز دارد و غذاهایش لذیذ هستند. در ضمن کانادا مقصدی بی‌مانند برای سفرهای جاده‌ای و ماجراجویی است.

کانادا برخی از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی در کل جهان را دارد. پارک‌های ملی این سرزمین شامل پارک‌های معروفی مانند بنف و جاسپر، منزلگاه کوهستان‌های راکی، جنگل‌های سرسبز و پر شده با درختان چند صد ساله و دریاچه‌های چشم‌نواز هستند.

گوناگونی و تنوع تنها مختص طبیعت این سرزمین نیست؛ در تور کانادا شما با دنیایی از غذاها، مردمان، لهجه‌ها و فرهنگ‌های گوناگون مواجه خواهید شد. از ساحل اقیانوس اطلس تا ساحل اقیانوس آرام در طرف دیگر، شما هر فرهنگی که فکر کنید را می‌توانید ببینید.

در سفر به کانادا شما مردمی را ملاقات خواهید کرد که مهربان و دوست‌داشتنی هستند؛ هر کدام از آنها ریشه‌های مختلفی دارند و یا خودشان یا والدین‌شان از کشوری دیگر آمده‌اند. از هر کجا که آمده باشند، آنها کانادا را به عنوان خانه خود انتخاب کرده‌اند و بخش‌های جالب فرهنگ خود را به فرهنگ کانادایی اضافه کرده‌اند.

در تور کانادا شما این فرصت بی‌نظیر را دارید تا از برخی از شگفت‌انگیزترین شهرهای دنیا دیدن کنید. مونترال شهری است که تاریخ و فرهنگ و مد را به شما ارائه می‌دهد. تورنتو شما را با انبوهی از گزینه‌هایش برای سرگرمی و تفریح نا امید نمی‌کند. در سوی دیگر کشور، ونکوور قرار دارد، یک شهر پر جنب و جوش و سرزنده که به طبیعت نزدیک است و با فرهنگ‌های گوناگون پر شده است.

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که 4 فصل سال با آن تعریف‌های آشنا را دارند؛ کانادا هم یکی از آنها است. شاید کانادا نسبت به برخی دیگر از کشورها سردتر شود، اما از معدود کشورهایی است که زیبایی‌های 4 فصل سال را به معنای واقعی کلمه دارد. بهار فصل بیداری و فستیوال‌ها است. فستیوال گل لاله در اتاوا یکی از این فستیوال‌ها است که فرصت دیدنش در تور کانادا را نباید از دست بدهید.

تابستان زمانی است که کانادایی‌ها و مسافران خارجی تور کانادا به بیرون شهرها می‌روند تا از دیدن طبیعت اعجاب‌انگیز پارک‌های ملی و فعالیت‌های مهیج و مفرح مناسب این فصل لذت ببرند. پاییز فصلی است که در آن طبیعت، زیبایی جادوییش را به رخ می‌کشد، زمانی که برگ‌های درختان به رنگ‌های خیره‌کننده قرمز و طلایی در می‌آیند. زمستان‌ها در بعضی مناطق شاید سرد باشند، اما کانادایی‌ها به خوبی خود را با این وضعیت تطبیق داده‌اند و در زمستان هم از مقدار تفریحات و خوش‌گذرانی‌هایشان کم نمی‌شود.

در سفر به کانادا می‌بینید که کانادایی‌ها برخی از بهترین مردمان روی زمین هستند. مردم محلی در هر شهری که بروید با شما دوستانه رفتار می‌کنند و همواره مایل هستند جذابیت‌های شهرشان را به شما نشان دهند. چه از کشوری دیگر برای زندگی به این کشور آمده باشید، یا حتی در تور کانادا باشید، مردم این سرزمین با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند.

برای هر کسی که به سفرهای جاده‌ای و ماجراجویی علاقه دارد، تور کانادا یکی از واجبات زندگیش است. کانادا بهترین کشور دنیا برای سفر جاده است. در ضمن کرایه کردن یک اتومبیل و گشت و گذار در بخش‌های مختلف، احتمالا ارزان‌ترین گزینه هم هست و بدون شک یک ماجراجویی به‌یادماندنی. در یک سفر تفریحی، رفتن از یک سوی کشور به سوی دیگر شاید چند هفته به طول انجامد، اما مطمئنا در این مسیر می‌توانید این کشور را به نحوی تجربه کنید که کمتر کسی تجربه کرده است، با تمام افسون‌ها و زیبایی‌هایش.

کانوسواری، کایاک‌سواری، اسکیت روی یخ، اسکی، طبیعت‌گردی، کوهنوردی و دیدن حیات‌وحش، هر چه قدر می‌خواهید به این لیست اضافه کنید؛ سفر به کانادا آن را برای شما محقق می‌کند. در انتاریو برخی از بهترین مسیرهای قایق‌سواری در رودخانه خروشان در دسترس هستند. در اتاوا بلندترین پیست اسکیت روی یخ دنیا جای گرفته است و در آلبرتا و بریتیش کلمبیا شما به تعداد زیادی پیست اسکی دسترسی دارید. تمام این‌ها را گفتیم تا بگوییم اگر از ماجراجویی و هیجان لذت می‌برید، تور کانادا را باید به بالای لیست سفرهای خود بیاورید.

کانادا مجموعه متنوع و گوناگونی از غذاهای گوشه و کنار دنیا را دارد؛ مجموعه‌ای که در کمتر جایی در دنیا در یک محدوده مشخص پیدا می‌شوند. البته کانادایی‌ها غذاهای خوشمزه مخصوص خودشان را هم دارند. مهاجران از نقاط مختلف دنیا غذاهای لذیذ خود را هم به این کشور آورده‌اند و به هر شهری که بروید می‌توانید رستوران‌های مختلف با انواع غذاها را پیدا کنید، از غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، یونانی و انگلیسی گرفته تا غذاهای چینی، ژاپنی، عربی و ایرانی.

کانادا در مقیاس بسیاری از کشورها شاید کشوری جوان باشد، اما در همین مدت هم تاریخی شنیدنی و جذاب داشته است. در استان کبک می‌توانید ریشه‌های فرانسوی این کشور را ببینید. شهرهای این استان همچنان هم بخشی از تاریخ خود را حفظ کرده‌اند و زبان رسمی در این استان فرانسوی است. بخشی دیگر از تاریخ کانادا به مردمان اولیه بر می‌گردد، کسانی که پیش از ورود اروپایی‌ها در اینجا زندگی می‌کردند. در گوشه و کنار کشور می‌توانید یادگارها و گرامی‌داشت سنت‌های این مردمان را ببینید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس