مذاکره

حامیان مذاکره با آمریکا باید تصویر دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید را قاب کنید و هروقت پیشنهاد مذاکره دوباره به ذهنشان رسید، به این عکس نگاه کرده و در آن تأمل کنید.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته تصاویر و ویدئوی دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت.

«دونالد ترامپ» در اقدامی تأمل برانگیز برخلاف قوانین و آداب رسمی دیپلماتیک – مبنی بر اینکه همتایان دو کشور در دیدار دوجانبه باید جایگاه مشابهی داشته باشند -در حالی که خودش پشت میز بزرگ کارش نشسته بود، در اقدامی تحقیرآمیز و البته توهین آمیز الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان را روی یک صندلی معمولی در مقابل خود نشاند.

در بخشی از جلسه که ترامپ، به مفاد توافق امضاشده میان خود و رئیس جمهور صربستان پیرامون انتقال سفارت صربستان به قدس اشغالی اشاره می‌کند، طرف صرب با تعجب به اطراف می‌نگرد و بر خلاف رسم معمول در امضای توافقات بین‌المللی، صفحات توافق را ورق می‌زند و صفحات پیشین را مطالعه می‌کند. این رفتار عجیب، با موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی مواجه شده و حتی عده‌ای گفته‌اند گویا ووچیچ نمی‌دانسته چه توافقی را امضا می‌کند.

پیش از این نیز «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق و دیگر روسای جمهور آمریکا نیز رفتارهای مشابهی برای تحقیر روسای جمهور و سران دیگر کشورها انجام داده بودند.

این عکس در حقیقت تصویر «مذاکره با آمریکا بدون روتوش» بود. به عبارتی این عکس، «تصویری دستکاری نشده» و «بدون صحنه آرایی های فریبنده» از مذاکره با آمریکاست.

نکته قابل تأمل اینجاست که این تصویر در رسانه های دولتی و اصلاح طلب در داخل کشور به طور کامل سانسور شد. اما ماجرا به سانسور عکس ختم نشد. روزنامه ایران- ارگانه رسانه ای دولت- در اقدامی تأمل برانگیز این عکس را توجیه کرد!

روزنامه ایران- 18 شهریور- در مطلبی نوشت:«ارتباط دادن این مسأله با تحولات سیاسی داخلی ایران و اینکه تلاش شود با شبیه‌سازی‌های القایی و بی‌توجه به واقعیت‌های موجود ماهی جناحی خود را صید کرد به دور از انصاف است. به نظر می‌رسد آنچه در گزارش‌های رسانه‌های یاد شده مستتر است برجسته کردن نوعی مذاکره‌هراسی بدون توجه دادن به تفاوت‌های جایگاه کشورها و شخصیت دیپلمات‌ها است».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«اینکه رئیس جمهوری کشوری به هر دلیلی تن به این تحقیر داده، آیا به معنای آن است که هر مذاکره‌ای با امریکایی‌ها انجام شده یا در آینده انجام خواهد گرفت لزوماً چنین کیفیتی خواهد داشت؟ آیا حکم دادن به اینکه مذاکره با امریکا توأم با تحقیر خواهد بود، مربوط به دوره دونالد ترامپ است یا برای قبل و بعد او هم چنین حکمی قابل تعمیم است؟ و اساساً این هشدار دادن‌های داخلی و دعوت به عبرت‌گیری ناظر بر کدام واقعیات داخلی در جمهوری اسلامی ایران است؟».

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، تصویر مذاکره روسای جمهور آمریکا و صربستان، تصویر «مذاکره با آمریکا بدون روتوش» بود. چرا؟!

دولت آمریکا (هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان) دولتی غارتگر، مستکبر، مداخله گر، زیاده خواه، زورگو، جنایتکار و عهدشکن است.

دزدی،تقلب، دروغ

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا- اردیبهشت 98- گفت:«زمانی که رئیس سازمان سیا بودم در سازمان دروغ می گفتیم، تقلب می کردیم، دزدی هم می کردیم. در سازمان سیا برای دروغ، تقلب و دزدی کلاس های آموزشی برگزار می شود. این کار ها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است».

رهبر معظم انقلاب- 22 خرداد 96- فرمودند:«با آمریکا مشکلات ما حل­‌شدنی نیست؛ اینها با اصل نظام مشکل دارند. من به شما این را عرض بکنم که با قطع نظر از نظام، با استقلال کشور هم مشکل دارند؛ یعنی اگر فرض کنیم یک نظامی غیر نظام جمهوری اسلامی هم سر کار بود و بنا بود مستقل باشد، اینها با آن مشکل داشتند. این تجربه‌ی نهضت ملّی جلوی چشم ما است. در نهضت ملّی، دکتر مصدّق به آمریکایی‌ها حسنِ‌ظن داشت، بلکه ارادت داشت امّا مایل نبود تکیه کند به آنها؛ -با انگلیسی‌ها البتّه بد بود- مایل به استقلال بود...آمریکا این‌جوری است. یعنی با یک نظامی و با یک حکومتی هم که مطلقاً حکومت دینی هم نیست، حکومت انقلابی هم نیست -نهضت ملّی که یک حکومت انقلابی نبود؛ فقط دنبال استقلال کشور از زیر یوغ انگلیس‌ها بود و خیال میکرد آمریکایی‌ها کمکش میکنند- نتوانستند بسازند؛ با استقلال کشور مخالفند».

ایشان در ادامه تاکید کردند:«این کشور، کشور جذّابی است؛ این را شما [بدانید]. البتّه همه‌ی شما میدانید؛ [امّا] بیشتر بدانید. ما کشور جذّابی هستیم، جایمان مهم است، منطقه‌ی زیستی‌مان مهم‌ است، مسائل اقلیمی‌مان مهم است، منابع زیرزمینی‌مان مهم است. بنده یک­‌وقتی در این جلسه گفتم ما یک درصد جمعیّت دنیاییم، چند درصد امکانات اساسی فلزهای اصلی دنیا در کشور ما است؛ حالا نفت و گاز به جای خود؛ یک ثروت عظیمی در اینجا خفته‌ است؛ علاوه‌ی بر اینها، [دارای] نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای است. این کشور، کشور جذّابی است. قدرتهایی که کارشان دست‌اندازی به اینجا و آنجا است، از یک چنین لقمه‌ی چرب­‌ونرمی به‌آسانی حاضر نیستند بگذرند؛ مگر اینکه نگذاریم از گلویش پایین برود، که نمیگذاریم؛ البتّه انقلاب اسلامی نمیگذارد. بنابراین اینها بهانه است؛ حقوق بشر بهانه است، این بی‌ثبات کردن منطقه -که اخیراً در شعارهای آمریکایی‌ها علیه ما هست- بهانه است، تروریسم بهانه است؛ و [همین‌طور] بقیّه‌ی حرفهایی که میزنند. اینها خودشان، هم تروریستند، هم تروریست‌پرورند، هم حامی یک کشوری مثل رژیم صهیونیستی هستند که مغز تروریسم و مادر تروریسم است و از اوّل، اصلاً با تروریسم به وجود آمده، با کشتار و با ظلم به وجود آمده؛ اینها حامی او هستند. بنابراین اینها همه بهانه است».

ستاندن مولفه های قدرت ساز

ماهیت اصلی مذاکره در عرف سیاسی بر پایه معامله و «داد و ستد» است. اما تجربه های گذشته- در توافقات ایران و دیگر کشورهای جهان با آمریکا- ثابت کرده که دولت آمریکا در مذاکره فقط در پی ستاندن(گرفتن) است؛ آن هم ستاندن مولفه های قدرت ساز طرف مقابل. در حقیقت مذاکره از دیدگاه دولت آمریکا صرفا ابزاری برای چیدن محصول فشارهایی است که پیش از مذاکره به کشور مقابل وارد کرده است.

دولت های آمریکا(هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان) در مذاکرات، با الفاظ ظاهراً اطمینان‌بخش فقط وعده می دهند اما از طرف مقابل امتیازات نقد می خواهند و وعده نمی پذیرند.

هر جای مذاکره اگر طرف مقابل از دادن امتیاز نقد امتناع کند، آمریکایی‌ها آنچنان هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای در جهان راه می اندازند که معمولاً طرف مقابل کم می آورد و دچار انفعال می شود. آنها پس از مذاکرات نیز به راحتی زیر وعده ها می زنند و به آنها عمل نمی کنند.

رسانه های اصلاح طلب تصویر دیدار روسای جمهور آمریکا و صربستان را سانسور کردند؛ چرا؟! چون این طیف علیرغم تجربه پرهزینه و خسارت بار برجام و علیرغم اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همچنان مشغول بزک و تطهیر مذاکره با آمریکاست.

به این موارد دقت کنید:

- سعید حجاریان: در الگوی مذاکره با خارج، ابتدا باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه باواسطه...از تقاطع دو متغیر «خارج» و «مذاکره»...مقرر است میان دولت‌های خارجی و نظام مذاکراتی صورت بگیرد که اولا در رفتار نظام تغییراتی ایجاد شود و ثانیا بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای،  موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود.

- مصطفی تاجزاده: پرسش من به عنوان یک شهروند از رهبر کشور این است؛ با این همه فشار اقتصادی بر گرده مردم دلار چند هزارتومان بشود، نرمش قهرمانانه موجه و مذاکره از موضع برابر با آمریکا مجاز می شود؟

- حسین موسویان: تا زمانی که دشمنی آمریکا و ایران همین روند را طی کند، بحران هسته‌ای ایران را کش خواهند داد و اگر موضوع هسته‌ای هم حل شود، باز بحران دیگری خلق خواهند کرد...به نظر من مسئله اصلی برجام نیست، بلکه اصل مسئله نوع رابطه آمریکا و ایران است.

- محسن امین زاده، معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات: بجای پرتاب موشک باید با آمریکا آشتی کنیم.

- قاسم محبعلی، از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات: ایران امروز فرصت خوبی برای امتیاز گرفتن دارد زیرا هم ترامپ ضعیف است و هم نگران از دست دادن دور بعدی است ولی همانطور که اشاره کردم در صورتی که ترامپ انتخاب نشود شاید تا ژانویه و زمان انتقال به دولت بعدی کارهای خطرناکی در داخل آمریکا و منطقه خاورمیانه انجام بدهد.

- علی بیگدلی: به احتمال زیاد دونالد ترامپ در دور بعد نیز رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود. بنابراین زمان حال بهترین موقعیت است البته اگر ترامپ دست از اقدامات گذشته بکشد و کلیه تحریم‌ها را لغو کند. اعتقاد دارم به‌عنوان یک تحلیلگر مسائل بین الملل مذاکره با ترامپ به مراتب راحت‌تر است تا مذاکره با جایگزین او.

- فریدون مجلسی: احتمالا ایران پس از انتخاب هر شخصی(ترامپ یا بایدن) صرفا پیشنهاد بازگشت به برجام و مذاکره از آن طریق را خواهد دادآنچه اهمیت دارد این است که باید برای هر قدمی و هر اظهارنظری با فکر و با برنامه پیش رفت تا در این روزها هیچ بهانه‌ای به دست آمریکا نیفتد تا از آن علیه ایران استفاده کند.

- صادق زیباکلام: اگر ایران و ‌آمریکا که بیش از سه دهه جز بی‌اعتمادی و دشمنی چیز دیگری میان‌شان نبود، توانسته بودند با وجود همه دشواری‌ها درباره مسئله پیچیده هسته‌ای به توافق برسند، آیا امکان نداشت که درباره اختلافات دیگرشان هم بتوانند توافق کرده یا دست‌کم بر سر آنها مذاکره کنند؟

- علی ماجدی، سفیر سابق ایران در آلمان و عضو تیم مذاکره کننده سعدآباد: به نظر من مشکلی نداشت که ما با آمریکا وارد مذاکره شویم. ما همیشه نشان داده‌ایم که وقتی دچار اجبار می شویم مذاکره می‌کنیم چرا باید این گونه باشد؟ ما حتی نتوانستیم طی این مدت اعتماد اروپایی‌ها را جلب کنیم. اروپایی ها با ما کار می‌کنند ولی به ما اعتمادی ندارند.

نگاه ارباب- رعیتی به آمریکا

نگاه طیف اصلاح طلب به آمریکا، نگاه «ارباب-رعیتی» است. برای همین است که این طیف صراحتا آمریکا را کدخدای جهان نامیده و مدعی است تا با کدخدا نبندیم، نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

اصلاح طلبان می گویند، برای رضایت کدخدا، باید بر تمام داشته هایمان چوب حراج بزنیم؛ حالا می خواهد صنعت هسته ای- با کاربردهای بسیار و از جمله تأمین داروی بیماران خاص- باشد، یا صنعت موشکی و توان دفاعی، یا صنعت پرتاب ماهواره به فضا و ... هر آنچه ایران را در مقابل دولت مستکبر و غارتگر و تروریست آمریکا، قوی کرده و مستقل کند، باید از میان برداشته شود.

این طیف، مذاکره و رابطه با آمریکا را عامل گشایش اقتصادی و پیشرفت می نامد؛ ادعایی مضحک که در قضیه برجام، تشت رسوایی آن از بام افتاد. توافقی که علیرغم وعده های رنگارنگ دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب، در نهایت هم ارزش پول ملی را کاهش داد و هم سفره مردم را کوچک کرد.

برخلاف ادعای فعالین اصلاح طلب، تا زمانیکه دولتمردان به آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن خوشبین باشند و اعتماد کنند و در مقابل به جوانان مومن و متخصص بی اعتماد باشند و از اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از توان عظیم داخلی غفلت کنند، خسارت ها ادامه دارد.

یک پیشنهاد به حامیان مذاکره با آمریکا؛ تصویر دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید را قاب کنید و هروقت پیشنهاد مذاکره دوباره به ذهنتان رسید، به این عکس نگاه کرده و در آن تأمل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 80
  • جاوید IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    24 73
    قابل توجه سردبیر محترم.صربستان همان کشوری هست که مردان مسلمان بوسنی را به بدترین شکل ممکن درتازیخ زجر داد و کشت. مردمی چنین لایق خفت و خواری هستند.شما از مذاکره چقدر ضرر میکنید.
    • احمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      74 4
      یعنی الان می فرمایید ترامپ داره انتقام مسلمانان بوسنی رو می گیره؟ لابد اگر ما رو هم تحقیر کنن میای میگی ایران همون کشوریه که مرگ بر آمریکا می گفت.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      30 5
      13:26 میگم خیلی دوست داشتی تو جای اون یارو رئیس جمهور صربستان اونجا نشسته بودی ترامپ..... به هیکلت، نه؟؟!!
    • برزو IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      7 7
      گل گفتی. ترامپ کاری رو میکنه که ما باید انجام میدادیم
    • ساناز IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      22 7
      عقل شعور هم خوب چیزیه اخه چه ربطی داره درضمن از مذاکره برجام چی بدست اوردیم به جز اینکه در هسته ای رو تخته کردیم و کدخداتون چیزی کف دستتون نذاشت حالا دیگه نوبت به چی رسیده باز برید گدایی کنید تو بگو از خفت خواری چی نصبیتون میشه اگه حداقل کدخداتون تره واستون خرد میکرد باز یه چیزی ولی ادم حسابتون نمیکنه دقیقا مثل هم تصویر رییس جمهور صربستان احتمال دار بدتر تحقیرتون کنه
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      14 2
      عزیز دل یا اصل مطلب رو نفهمیدی و یا خودتو زدی به کوچه علی چپ موضوع مذاکره با یک قلدر هست که به هیچ صراطی قائل نیست و حتی خودی‌ها را تحقیر میکند چه رسد به اصلاطلبانی امثال تو و ظریف که نه قدرت داری و نه وزنی و شجاعتی علی وار برای رفتن به مذاکره و در نهایت قافیه را میبازی طریف بزرگتون نمونه بارز باختن قافیه بود که نتوانست یه قرارداد درست و حسابی محکم بسازد و یک قرارداد سست و همه چیزش خسارت ساخت چون اقتدار در دلش نبود ترس از کدخدا در دلش جا کرده بود و هرچه دادند امضا کرد رفت
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      6 6
      جنایتی که صربها در حق مسلمانان روا داشتن تاریخ بخودش ندیده
    • دانشجوی شریف CA ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      14 38
      درحال حاضر هزینه عدم مذاکره با ایالات متحده فقط جیب و جان مردم ایران پرداخت میشود . ضمن اینکه صحبت از عدم مذاکره و مقابله زمانی معنا دارد که مردمتان در رنج و سختی نباشند . به خاطر مردم باید مذاکره کرد و حتی اینگونه نشستن در مقابل یک قدرت برتر چندان ایرادی ندارد .
    • US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      19 3
      داری ماله می کشی؟ :)))))))
    • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      14 2
      اخوی مطلب در طرفداری از صربستان نبود.در مذمت مذاکره با امریکا بود.در مورد مضر بودن مذاکره با چنین سیستمی هم هر چقدر فکر کردم تا مطلبی بنویسم به جز این ضرب المثل برای افرادی همچون شما چیز دیگری نتوانستم بنویسم.(نرود میخ آهنین در سنگ)
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      18 2
      ما میگیم گاو امریکا نره شما هی میگی بدوش
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      13 5
      خب وقتی امریکا با دوستان خودش چنین کاری میکنه، انتظار دارید با مسلمانان خصوصا با ایران خوب رفتار کنه؟
    • به 14.11 IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      6 1
      نگویید علی چپ. بگویید آن راه...
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      10 0
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      10 2
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست از تجربه تلخ عراق و لیبی باید درس عبرت بگیریم.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      9 3
      ضرر مردم از مذاکره(برجام) دلار 25 تومنی، سکه 11 تومنی و تورم بالای 50 درصد و گرانی افسار گسیخته اجناس است که شماها درک نمی کنید.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      19 0
      جاوید با این تحلیلت مرزهای خریت رو جابجا کردی
    • محسنم IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      2 3
      چه ربطی داره.... کسی که کشتار به فرمان او کلید خورد یک ژنرال ارتش یوگوسلاوی پریسیچ بود که درلاهه محاکمه شد. البته محاکمه فرمالیته چون این ژنرال به نوعی تحت حمایت مالی اسرائیل قرار داشت. لطفا با تعصب جناهی مسائل را تحلیل نکنید.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      14 0
      به جاوید: اتفاقا این فرمایش شما که کاملا برعکس منظورتان است، کشوری که برای نوکری و خوش خدمتی آمریکا، مسلمانان را قتل عام کرد اینطور با تحقیر و توهین اربابش رو به رو می شود، ما که 40 سال است جلوی زورگویی های آمریکا ایستاده ایم و منافعش را زیر پا گذاشته ایم و هیمنه اش را شکسته ایم، مطمئن باشید چنان کینه ای از ما به دل دارد که تا کشتن تک تک افراد این ملت آرام نخواهد نشست، پس به قول استاد علی معلم: کشتن او را باید و زین سان هنر کردن، یا چو انسان خود ز گرگ‌انسان حذر کردن
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 0
      خطاب به دانشجوی شریف، برادر عزیز شما دیگه چرا فریب این اصلاح طلبان رو می‌خورید؟ به اعتراف چند تن از افراد همین جناح مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حد اکثر تا ۳۰ درصد متاثر از تحریم هاست و الباقی ناشی از سو مدیریت دولته که دست اصلاح طلبانه.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 0
      این کمترین حقشه؛ ولی مثلاً الان اومدی چی بگی؟ از مذاکره ضرر می کنیم یا نه!!!!!!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    27 21
    خودفروختگی.درذات.اصلاح.طلبان.نهفته.است
    • سدمهدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      3 11
      برخی اصلاح طلبان نه همه
  • اصلاحات نطفه حروم IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 10
    این ها اصلا به فکر خدمت به مردم نیستند ذاتشون هوس و بی بندوباری خانم ها هستند
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    15 34
    همین که ترامپ ما رو تو اتاقش راه بده خودش امتیاز بزرگیه حتی شده یه گوشه اتاق رو زمین یه تیکه موکت پهن کنیم و همونجا بشینیم.
    • امیررضا IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      16 4
      اصلاحات تنها چاه است تنها راه نیست
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      8 0
      افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید خفه خون بگیرند.
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      13 3
      چقدر حقیر کردی خودت رو، غلام ارباب آمریکا
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    14 7
    اصلاح طلبان موقع دیدار با اربابشان ناموسشان را هم باید تقدیم کنند تا امریکا نگاهشان کند
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    13 3
    ايكاش يك فتوشاپ كار حرفه اي عكس روحاني را روي اين صندلي كار ميكرد تا قبل از بروز فاجعه كمي سر عقل بيايد و ارزوي مذاكره نكند
  • احمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    12 6
    همشون رو با هم بفرستیم برای مذاکره با آمریکا. ولی بعد که رفتن دیگه برنگردن. برن به آزادی و دموکراسی برسن. جمهوری اسلامی لیاقت این کارشناسان و دیپلمات های زبان دنیا بلد رو نداره. خانواده شون هم اگر خواستن ببرن.
  • یاسر IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    12 5
    آخر و عاقبت اعتماد دبه کدخدا این تصویر است ذلت و خفت
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 7
    اصلاح طلبا آی دوس دارن اینجور چیزایی رو. یعنی شما دو دستی بزن تو سرشون اما در عوض یه لحظه بتونن کنار یه خارجی مو بلوند چشم رنگی وایسن.
  • حسين DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 5
    اصلاح طلبان ماهيتا" نوكر صفت هستند و برده بودن و كنيز بودن جزئى از شخصيت و كارآكتر تمامى اصلاح طلبان است چه بصورت فردى و چه بعنوان يك جريان،خيانت و وطنفروشى از افتخارات اصلاح طلبان است،و هميشه و در همه حال آماده نوشتن ديكته هستند.
    • سیروس IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      2 4
      در هر جناحی خوب و بد وجود دارد که کوران و کران نمیتوانند ببینند افراطی ها نطفه حرام و کثافت دارند پس پرت و پلا نگو و اندیشه کن.ممنون از خبرگزاری مشرق.
  • سلام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    14 6
    اگر جمهوری اسلامی قدرت آمریکا را داشت چگونه با دیگران مذاکره می‌کرد؟ با مردم که در آبان ماه خوب مذاکره کرد!
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      5 4
      مردم اموال بیت المال را غارت نمیکنن آتیش نمیزنن، اعتراض با اغتشاش فرق داره
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    17 6
    یک مشت ادمهای الاف و بی‌ارزش افسادطلب
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      3 2
      موافقم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 3
    ضربه ای که اصلاح طلبان اشرافی در این 7 سال به نظام و انقلاب زدن ، نه صدام نه منافقین نه آمریکا و اسراییل و نه هیچ دشمن دیگه ای در طول 42 سال گذشته نتونست بزنه . اقتصاد و فرهنگ عفاف رو که کامل نابود کردن رفت . آیا جز فرامینی بوده که آمریکا بهشون داده ؟ آخه مرده شور اون ننگنامه برجامشونو ببرن
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 3
    این جماعت فاسد افساد طلب رو زنده زنده تو اسید حلشون کنید تا جرات نداشته نباشد با سر نوشت ۸۰میلیون ایرانی بازی کنن اینها نباید حتی حق اظهار نظر داشته باشن حاکمیت یکبار برای همیشه تکلیف این جونورهای خاین فاسد دزد رو روشن کنه
    • مجید IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      0 0
      با این اعتقادت از داعشی هم پست تری
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 3
    وضعیت فعلی شده به اینصورت که آمریکا یک مشعل سوزان بطرف مزرعه ما پرت میکنه (تحریمها) بعد اشراف اصلاح طلب اون مشعل رو برمیدارن و راه میافتن داخل مزرعه همه جا رو باهاش به آتیش میکشن . یعنی با اقدامات کاملا مهندسی اثرات تحریمها رو در اقتصاد دهها برابر ویرانگرتر میکنن . آمریکا توپ تحریم رو به این وطن فروشها پاس میده اما اینا گلش میکنن
  • Mohammad IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    27 3
    آدم باید احمق باشد با وجود این همه تجربه موجود در تمام دنیا مذاکره با شیطان باعث بهبود شرایط خواهد شد . خاک عالم بر سر بی عزت شما.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    9 7
    طراح تیتر شما هیچ شناختی از اصلاح طلب ها نداره اینا از رو نمیرن
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 4
    واقعا خیلی ناجوانمردی. ایران را با صربستان مقایسه میکنید. در حالیکه ایران همزمان با شش قدرت جهانی یه تنه مذاکره میکرد. آنها یکطرف وایران یک طرف.میز.اخه تا کی کینه توزی انشالله خداوند به شماها یه خورده انصاف بده. بی معرفت ها
  • بهرام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 2
    این دوستان اصلاح طلب که امضای کری را تضمین می دانند!!!!به اینگونه نشستن در مقابل کدخدا افتخار می کنند!!!! ولی کدخدا بهشون اجازه نمی دهد!! قرار اگر فرصت کنند به پابوش وزیر خارجه آمریکا مفتی خر شود ببخشید مفتخر شوند!!!!
  • بیژن IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    8 5
    چقدررررررررررررررر این چهره ها نفرت انگیز و چندش آورند، مدعی وبی خاصیت، تئوری پردازان بی عمل، فتنه گران وطن فروش، معامله گران تحریم
  • محسن IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    با آدمهای حقیر این گونه رفتار می شود نه با بزرگان. دیگر تشخیص با خودِ شماست که خودتان را حقیر بدانید و بترسید، یا اینکه بزرگ و بزرگ منش باشید و با اعتماد به نفس رفتار کنید ... و در آخر: خاک توی سر این ترسوی بی غیرت!
  • محسن IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    مشرق محترم! دیپلماتهای ما شانه به شانۀ مقاماتِ طرفِ مقابل، در کوچه و خیابان قدم می زنند. رییس جمهور امریکا مقدمه چینی می کند تا در راهرو سازمان ملل با وزیر خارجۀ ما دست بدهد. پس قیاستان قیاس مع الفارق و فاسد است. شما حق ندارید مقامات ایران را با چنین آدم ترسو و بی غیرتی مقایسه کنید.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 6
    با همین توجهات بود که مردم را با خودتان همراه کردید و7سال وقت این مملکت را صرف برجام بی فرجام کردید وهنوز هم بالجاجت و... دم از مذاکره میزنید
  • رضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 4
    مشرق سلام . مسئله حامیان غرب که روشنه ادامه همون حق و باطل محرم ۶۱ هجری قمریست
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 3
    اقا شما هر عدله ای بیاری که امریکا جز تحقیر برای دیگر کشورها نمی خواد چون خودش را قلدر دنیا می دونه هیچ فایدهای نداره یک مشت ادم وطن فروش. وذلیل حرف خودش ونو میزنن چون در امریکا منافع دارن
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    استاد !!!؟؟؟ زیباکلام راست می‌گوید . اونوقت حالا چند تا پیمان نامه پاره شده و زیر پامانده با آمریکا رو داشتیم تا می‌اومدیم یکی رو چسب بزنیم اون یکی رو علم می‌کردن ! چقدر این مرد فهمیده است چقدر سیاستمداره ؟!! با شعوره !!! اصلاً آخره شه !!!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 2
    مگه کسی که نشسته زیر کولر و ماهی ۲۰ میلیون حقوق می گیره،حق داره بگه مذاکره کنید.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 3
    حجاریان=تاجر گندم
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    21 4
    ای تف تو شرف نداشتۀ هر چی اصلاح طلبه منافق و مروج فساد
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      5 1
      دمت گرم ناز نفست خيلي حال كردم
  • محسن IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    12 2
    جناب آقای تاجزاده...به اربابان آمریکایی بگوئید اگر عوامل نفوذیتان در بازار ارز، دلار را صدها برابر گران تر بکنند...مردم ایران زیر بار حرف زور نخواهند رفت و مذاکره‌ای در کار نخواهد بود...چرا که ایرانی ها ملت امام حسین(ع) هستند.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      2 2
      15:55 آفرین!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 1
    لعنت بر ترامپ ‌ طرفدارانش
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    9 2
    این اصلاح طلبها یا هرکس دیگه ای که از این حرکت داره دفاع میکنه واقعا ابلهه ومغز تو کلش نیست ترامپ با این حرکتش قشنگ مشخصه میخواد این یارورو حالا به چه علتی تحقیرکنه
  • SE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    13 1
    سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده، حسین موسویان، محسن امین زاده قاسم محبعلی، علی بیگدلی، فریدون مجلسی، صادق زیباکلام، صادق زیباکلام، علی ماجدی و بقیه این قماش میتوانند بروند کاخ ابلیس زانو بزنند و مبز اتاق ابلیس را لیس بزنند تا تکه استخوانی پاداش بگیرند ولی غلت میکنند برای ملت ایران نسخه ذلت می پیچند.
    • SE ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      8 2
      آقایان رفتند زانو زدن سلفی از یاد نبرند که قاب کنیم برای نوادگانشان
  • SE ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    17 2
    اشعث بن قیس کندی های ملعون زمانه همینها هستند نه در بیرون مرزها
  • ن IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 1
    چرا بزرگان سیاست تکلیف خودشونو روشن نمیکنن. این تفرقه از همه بدتره. آمریکا سوار مردم خودش میشه، وای بحال تو، کوری از قدیم یادت نیست قبول، با رئیس جمهور صربستان مثل نوکر نگاه میکنه، اگه تو بری فکر کنم اول یک دوری توی کاخ بزنی بعد بشینی روی زمین، میگی نه امتحان کن
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 3
    افساد طلبان عشق مذاکره با شاهکار برجام و وضع موجود بی آبرو شدن.
  • پیام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 1
    به خدامسئولین اختلاس نکنن ...خرج مملکت کنن مذاکره هم نمیخایم
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    8 1
    شما اصلاح طلبان همگی بریدتا بیشتر از این گَند نَزدید به این مملکت
  • امید IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 1
    مطمئن باشید علت گرانی ها و بی سر و سامانی ها در بازارهای مختلف از جمله دلار و خودرو خود دولت و اصلاحطلبان سرمایه دار طرفدار دولت هستند با اینکارشان یعنی عدم مدیریت و نظارت می خواهند همه چیز را به مذاکره مجدد و موفقیت در انتخابات بعدی گره بزنند. بدانند که دیگر حنایشان پیش مردم رنگ ندارد بازی با معیشت مردم نتیجه ای جز نکبت و دربدری برایشان نخواهد داشت . بزودی و به فضل الهی ریشه ظلم داخلی برچیده خواهد شد و مردم نفسی بدون حضور اصلاحطلبان در مناصب دولتی خواهند کشید.
    • آرش IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      3 2
      همین سرمایه داران اصلاحطلب آخر دولت دوم احمدی نژاد با روش های مختلف تلاش کردند بازار دلار و خودرو و. .. را متلاطم کنند و لی به درایت وزرای قبلی نتواستند مانند این دو سال آخر دولت روحانی مملکت را نابود کنند دلار در زمان دولت روحانی 1200 درصد گران شده یعنی نه تنها در بین کشورها بی نظیر است بلکه به جرأت می توان گفت در طول تاریخ بی سابقه است منظورم از زمان چاپ دلار است شک نکنید ادامه همراهی دولت و سرمایه داران اصلاحطلب ارزش پول ایران به طرز فاجعه باری تنزل می دهد
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 1
    اصلاح طلبا اینگونه نشستن چیزی نیست حاضرن همه چیزشان را بدن اما مذاکره بشه سرقدرت بمونن
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    12 1
    لعنت به این اصلاح طلبهای امریکا پرست ایکاش اینها را هر گز ندیده بودیم مایه ننگ وبی غیرتی این کشور هستند
  • ماریه IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    17 1
    اصلاح طلبهای خائن
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    همان ها که تصاویر نکبتشان را درج کردی تنام آرشون اینکه مانند در برابر آمریکا زانو بزنن ...
  • اصلاحطلبی تنها راه IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    قیمت خودرو در طول دو دولت احمدی نژاد حدود. 2 تا 3 برابر شد ولی در طول دو دولت روحانی به لطف برجام 5 تا 6 برابر شد آیا همچنان اصلاحطلبی تنها راه؟
  • سلام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دو بال هواپیمای نظام جمهوری اسلامی هستند بخاطر همین بهشون میگم چپ راست در زمان خودشان نقش خود را ایفا می کنند
  • علیرضا IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    11 1
    ما همچنان منتظریم حامیان اصلاحطلب برجام از دلواپسان برجام عذرخواهی کنن مگه داریم مگه میشه اصلاحطلبان آنقدر رو دارند که دستان سنگ پا را پشت بسته اند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 2
    هیچ چیز شرم آورتر از اختلاس با دین ابزاری و فقر ملت نیست ،مذاکره فقط به ضرر مسئولان مصون و غیر پاسخگوست
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    مشکل امروز تنها تفکر وابستگی اصلاح طلبان نیست مشکل نسل چهارم و پنجم انقلاب هم هست که آشنایی با ارزشهای انقلاب اسلامی ندارند و این نسلها هستند که آینده ایران در دستشان است و هر چه در جامعه امروزی ایران می بینند و معلمانی که در اموزش پرورش هستند اکثراً افراد وابسته هستند
    • ارمین IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 0
      اگر بر. فعالیت برخی معلمان آموزش و پرورش نظارت نشود کم کم دانش آموزان به جای حامیان انقلاب به مخالفان نظام تبدیل خواهند شد
  • سی DE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 2
    کرونا مگه نیامده مگه کسی ماسک زده توو این عکس چرا این اراجیف سر هم واسه یه عکس کردی
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      ترامپ که با همه دست میده هیچ اعتقادی هم به کرونا نداره، حالا تو انتظار داری ماسک بزنه
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    این رو ببینید رفتار امثال پوتین و... رو هم ببینید که با چه احترامی با ما برخورد می کنن.
  • امیر IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 1
    ذلت به تمام معنا
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    6 0
    اقای تاج زاده چرا آدرس اشتباه میدهید جوابگوی این وضعیت شما ودولت مورد حمایت شماست . قراربود با برجام همه مشکلات حل شود حالا که نتیجه ای نگرفتید ومردم را با هزارویک مشکل مواجه کرده اید انگشت اشاره بسمت رهبر گرفته اید !! از قدیم گفته اند که اگر یقه بدهکار را ول کنی طلبکارت میشود واقعا که راست گفته اند
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    21 0
    حامیان مذاکره با آمریکا شکم پرستانی هستند که برای چغور و پغور خودشان تلاش می کنند ملت در فرهنگ اینها برده اینها برای خوش خدمتی به اجنبی محسوب می شود
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    14 0
    همین ساده لوح ها با دادن امتیاز به غرب خائن و عهد شکن، باعث ترور سردار سلیمانی شدن.
  • انقلابی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    8 0
    ی ضرب المثل معروف هست که میگه آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.جای تعجبه که با وجود بدعهدی های آمریکا و تذکرات مقام معظم رهبری برخی افراد هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا و دادن امتیاز به این شیطان هستند.التماس تفکر
  • جوان IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 3
    جالب اینکه این همه کشور که با آمریکا در ارتباط هستند و روابط سیاسی و اقتصادی دارند رو ول کردین چسبیدین به این یه عکس...
  • حسین IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    10 1
    پس از به شهادت رساندن حاج قاسم مذاکره معنی ندارد.. نقش و خدمت حاج قاسم در سیاست خارجی از دولت فریب بنفش بیشتر بود..
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    مشرق تو دنبال منافع سیاسی خودت هستی....
  • سید هادی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    تا بوده همین بوده ،ما هم یه موقعی هتریک ابرقدرتی داشتیم،طبیعیه ابر قدرت سعی در تسلط جهانی داره،عرضه ندارید نگید گوشت بو میده.....!!!!!!!ربطی هم به فلان طلب و بهمان گرا نداره همتون بی عرضه اید.....
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 2
    تا تنور داغ بود باید چانه نان میچسبادید بشرتی روزش بیاید که دوباره جام ذهر بنوشیم با دست خودمان زمانی ترامپ التماس میکرد با احتیاط پیش میرفتید اگر مجددا ترامپ پیروز شود دلار به ۵۰میرسد و رمقی برای ملت نخواهد ماند
  • Jamil zayn SG ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 0
    تازمانی که دستگاه دیپلماسی ما به دست امثال باشد وای به حالمان که روی راحتی وآسایش نمی بینیم ودلیل آن نگاه به غرب وپشت کردن خائنان به رکن رکین ولایت فقیه اس
  • اکبر IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 0
    تحقیر اصلاح طلب های نادان
  • شمالی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    اگر اصلاح طلبها در برابر ترامپ، حالت تعظیم، به جای صندلی روی زمین بشینن، جای تعجب نیست، چون در تفکرشون، آمریکا یعنی ارباب، ولی نعمت، خودشون هم رعیت، حالا رعیت چه شکلی در مقابل ارباب قرار میگیرند، یه طوری که دقیقا مشخصه کی اربابه کی رعیت، خون این همه شهید برای عزت این سرزمین ریخته شد
  • دارا IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    نتیجه دل بستن به دوستی با دشمنان سفاک و بی شرمی مثل دولت های امریکا و فرانسه و انگلیس و حتی روسیه برای هر عاقلی مشخص و واضح است وهمه میدانند که آنها جز منافع خود را دنبال نمیکنند و ترامپ و امثال او تفاوتی ندارند و همه بدنبال غارت و بهره برداری از منابع دیگر کشورها و دخالت در امور داخلی آنهاست،
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    مذاکره با امریکا مساوی است با خداحافظی با رویاهایتان ..............
  • محمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    دوستان. لطفا بدنبال منافع ملی باشیم و حزبی و جناحی حرف نزنیم .من از سیاست چیزی نمی‌دونم .فکر نمیکنم که درست باشه که ایران هیچگاه از موضع ضعف با هیچ کشوری در مناسبات عمل کنه .اما لطفا مشرق نیوز لطفا نسبت به فسادهای اقتصادی در کشور که بسیار سازماندهی شده و از بالاترین افراد نظام در حال چپاول اموال مردم هستن بدون ترس و واهمه و بدور از جناح بازی آنها را مطرح و مطالبه گر باشید
  • جلیل IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    5 0
    بترسید از روزی که رهبرمان حکم جهاد با خائن بدهند . لکه ننگی باقی نخواهد ماند .
  • US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 0
    حالا اگر برجام تصویب نمیشد چه حسرت ها همین غربزده ها نمیخوردند!
  • مهدی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    میگم آقای جهانگیری خبری نیست ازشون سرش گرمه این اخرکار.
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    تاجزاده آشکار ‌داره میگه فتنه اقتصادی و دلار کار خودشونه
  • محمود IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام ودرود به دیپلماسی وتعامل
  • وروجک IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    سیاست هنرش همین بس که انسانها رو برای حصول نتیجه روبروی هم قرار داده و حاضرند در حمایت از انها به یکدیگر هم توهین کنند. وای بر انسانیت ما، به کجا چنین شتابان.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    حامیان غربزده مذاکره تن به هر خفت و خواری میدهند و ابایی هم ندارند . و انرا لازمه سیاستمداری و از اموزه های دانش سیاسی خود میدانند . و به ان افتخار میکنند . طیف اصلاح طلب هیچ اعتقادی به استقلال و عزت و ملیت ندارند . اگر مذاکره ای به صلاح ملت و کشور و انقلاب باشد باید توسط افرادی توانا و زیرک و متخصص و دشمن شناس و انقلابی واز موضع عزت و اقتدار و شرایط برابر و با حفظ استقلال کشور صورت بگیرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس