کد خبر 1116204
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
پرچم نمایه چین و آمریکا

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد چین از لحاظ قدرت سایبری به سطحی برابر با آمریکا رسیده است.

به گزارش مشرق، تحقیقی جدید از مرکز «بلفر» وابسته به دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد چین فاصله خود را در توانمندی‌های سایبری با آمریکا کم کرده و شانه به شانه آمریکا قرار گرفته است.

پایگاه «سایبراسکوپ» با استناد به نتایج این تحقیق نوشت با آنکه کارشناسان بر اساس خرد عمومی آمریکا را جلوتر از چین، انگلیس، ایران، کره شمالی و روسیه در زمینه قدرت سایبری قرار می‌دهند، نتایج تحقیق مرکز بلفر حاکی است چین فاصله‌اش با آمریکا را در سه زمینه از بین برده است: توانمندی‌های تجسسی، دفاع سایبری و تلاش‌ها برای تقویت بخش غیرنظامی سایبری.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین ابعاد همکاری‌های دفاعی چین و روسیه چیست؟

«اریک روزنباخ»، یکی از مدیران مرکز بلفر گفت: «عده‌ زیادی از مردم به ویژه آمریکایی‌هاتصور می‌کنند که آمریکا، انگلیس و فرانسه در زمینه قدرت سایبری از چین پیشرفته‌تر هستند. تحقیق ما نشان می‌دهند که این درست نیست و چین بسیار پیشرفته و تقریباً هم‌سطح با آمریکا است.»

این تحقیق نشان می‌دهد که قدرت سایبری چین به فاصله کمی بعد از آمریکا در رده دوم قرار گرفته است. این تحقیق همچنین نشان داده چند کشور که معمولاً جزو قدرت‌های سایبری قلمداد نمی‌شوند نیز در حال پیشرفت در این مزنیه هستند.

اندازه گرفتن قدرت سایبری معمولاً اقدامی پیچیده است، زیرا بسیاری از جزئیاتی که باید سنجیده شوند جزو اسناد محرمانه دولتی هستند.

با این حال، پایگاه «سایبراسکوپ» نوشته محققان این پروژه توانستند شاخصی ارائه کنند که تصویری واقع‌بینانه‌تر از اکوسیستم امنیت سایبری فراهم می‌کند.

روزنباک که قبلاً دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سایبری بوده گفت در دولت آمریکا  معمولا از چهار کشور روسیه، چین، ایران و کره شمالی به عنوان چهار قدرت اصلی در زمینه سایبری نام برده می‌شود.

او در ادامه گفت: «ولی این طرز فکر، واقعاً ساده‌انگارانه است و آنها درباره مسئله قدرت سایبری نگاه کل‌نگرانه‌تری ندارند که می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های بد سیاسی و نتایج ضعیف راهبردی منجر شود. ما می‌خواستیم روشی دقیق‌تر برای ارزیابی قدرت سایبری در میان کشورها داشته باشیم.»

پژوهشگران مرکز بلفر از ۲۷ شاخص برای اندازه‌گیری قدرت سایبری کشورها و از ۳۲ شاخص برای اندازه‌گیری قصد این کشورها برای استفاده از قدرت سایبری خود در نتیجه آن استفاده کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    8 1
    تسلیت به همهٔ غربگدایان و یانکی پرستان داخلی و خارجی، غم اولتون باشه ان شاء الله!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس