کد خبر 1116186
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
عکس/ در آرزوی پارالمپیک

محمد مهدی بخشی، در ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ با یک نقص عضو نادر به نام بیماری «آنامولی» به دنیا آمد. اما حالا در سن ۵ سالگی به مسابقات پارالمپیک فکر می‌کند.

به گزارش مشرق، محمد مهدی بخشی با یک نقص عضو نادر در ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ به دنیا آمد. نام بیماری او آنامولی است که تا روز تولد حتی پزشکان هم علی‌رغم بررسی‌ها و آزمایشات مختلف در دوران بارداری مادرش نتوانسته بودند تشخیص دهند و مادر او بی‌خبر از این نقص، روز زایمان ازشکل نگرفتن استخوان‌های تحتانی پای محمدمهدی شامل دو زانو و انگشتان خبردار شد. دلیل این بیماری مشخص نیست و برخی تاثیر امواج و آلودگی هوا را علت آن می‌دانند؛ اما محمد مهدی و خانواده‌اش بدون توجه به علت، در این ۵ سال زندگی پسرشان با تلاش‌های خود به سراغ حل مسئله رفتند.

او در ۱۱ ماهگی تحت عمل جراحی قرارگرفت و بخشی از پاهایش که ناقص رشد کرده بود، قطع شد و بعد از سه ماه دوران نقاهت اولین پروتز پاهای این کودک برای او طراحی شد. این اولین گام برای رویاپردازی‌ها و تلاش‌های خستگی ناپذیر محمدمهدی و خانواده‌اش بود؛ حالا او روز به روز و سال به سال رشد و با استعداد ذاتی و روحیه بالای خود پله‌های ترقی و پیشرفت را سپری کرده است.

محمدمهدی در یک سفر خانوادگی در آستانه سه سالگی در تابستان ۹۶به شمال کشور رفته بود که در دریا برای شنا کردن اقدام کرد و نشان داد با بهره‌گیری از توان دستانش می‌تواند نقص پایش را کنار بگذارد و براحتی شنا کند. محمد مهدی می‌گوید: «آرزویش رفتن به پارالمپیک و مدال آوردن برای ایران اسلامی است».

او این روزها کنار مربی‌اش عباس دیانی سرمربی تیم دو و میدانی معلولان تلاش می‌کند تا بیاموزد و رشد کند تا بتواند در رشته‌های ورزشی معلولین پیشرفت کند. او حتی در رشته شنا نیز تحت آموزش قرار دارد. آموزش زبان انگلیسی خود را کنار معلمش سارا محمدی میگذراند؛ این‌ها برنامه‌هاییست که تنها با هزینه و تلاش‌های مربیانش که با دل و جان برای او کار میکنند در حال انجام است و این کودک تحت حمایت هیچ نهادی قرار ندارد که اگر این مهم رخ دهد، آرزوی او برای قهرمانی پارالمپیک دست یافتنی‌تر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    15 1
    خدا بهت قوت بده
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    7 1
    آفرین پسر منتظر مدالهات هستیم
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    6 1
    ماها که دست و پا داریم این قدر همت و امید و تلاش نداریم! یه روزی خدا امثال این بچه رو جلوی ما قرار میده...
  • مرتضی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    6 1
    خداقوت پهلوان گوچلو توعزیزدل مردم ایرانی
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 1
    انشاءالله همیشه موفق و سربلند بشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس