رییس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو

رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه‌ای گفته او شاید به مدت طولانی در سمت ریاست‌جمهوری مانده اما تنها کسی است که در حال حاضر می‌تواند از کشورش محافظت کند.

به گزارش مشرق، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با چند رسانه دولتی روسیه اذعان کرد که دوره ریاست‌جمهوری وی طولانی شده است.

بیشتر بخوانید:

چهره سرشناس اعتراضات بلاروس بازداشت شد

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری روسی تاس نوشت، لوکاشنکو در این باره گفت: «بله شاید من کمی طولانی‌تر [در سِمت ریاست‌جمهوری] مانده‌ام.»

وی در ادامه افزود: «اما تنها کسی هستم که هم‌اکنون می‌تواند از این کشور (بلاروس) محافظت کند.»

الکساندر لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ تاکنون رئیس‌جمهور بلاروس بوده است. اخیراً نیز وی در نهم اوت (۱۹ مردادماه) در انتخاباتی جنجالی با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید.

این در حالی است که بعد از اعلام پیروزی لوکاشنکو، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف بلاروس برپا شد. اعتراضاتی که طبق شواهد به خشونت کشیده شده و به گفته مقامات محلی سه کشته بر جا گذاشت.

«اسوتلانا تیخانوسکایا»، مخالف و رقیب اصلی لوکاشنکو، این انتخابات را متقلبانه خوانده و خواستار بازشماری آرا شده‌ است.

تیخانوسکایا بعد از شکست در انتخابات به کشور لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره تقلب در انتخابات، در حال رایزنی و دیدار با مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    وقتی یک قهرمان بزرگ در مقابل یورش بی سابقه غربگران برای فتح جهان ایستاده است همه استقلال طلبان جهان باید از او دفاع کنند. غربگرایان راهش را یاد گرفته اند. هر جای دنیا انتخاباتی شد که نتیجه باب میل اربابشان نباشد بیرون می ریزند تا سرانجام یک حکومت آمریکایی ایجاد کنند.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      1 1
      با غیرت از این مرد تا حالا ندیدم درود بر شرفش از اصلاحاتچی های کاسه لیس غرب ما هم شرافت داره لعنت ابدی بر اصلاحات
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      1 1
      دمش گرم، خوب جلوی یانکی‌های دانکی وایستاده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس