کد خبر 1115835
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
فیلم خورشید

فیلم «خورشید» یکی از ۱۸ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز است که برای کسب جایزه شیر طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت می‌کند.

به گزارش مشرق، «دبورا یانگ» منتقد نشریه هالیوود ریپورتر در مطلبی درباره فیلم سینمایی «خورشید» نوشت: مجید مجیدی فیلمساز ایرانی برخی از خیره کننده ترین و تکان دهنده ترین فیلم های سینمای جهان را از لحاظ بصری و احساسی درباره درد و رنج کودکان محروم و سواستفاده شده، ساخته است و فیلم «خورشید» یکی از بهترین آنهاست. داستان پسران نوجوان خیابانی که ار سوی فردی برای پیدا کردن یک گنج در زیر حیاط یک مدرسه ویژه کودکانِ کار مامور میشوند و پسری ۱۲ ساله و باهوش به نام علی در محور داستان قرار دارد. این فیلم که برنده جایزه بهترین فیلم، فیلمنامه و طراحی تولید از جشنواره فجر شده می‌تواند پیشتاز بخش رقابتی ونیز هم باشد.

بیشتر بخوانید:

منتقدین خارجی خورشید مجیدی را در ونیز ستودند

فیلم «بچه‌های آسمان» (۱۹۹۸)  مجیدی اولین فیلم ایرانی بود که توانست در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز سینمایی اسکار نامزد کسب جایزه شود. گرچه فیلم «خورشید» طراوت بصری و شاعرانگی اغواکننده فیلم «بچه های آسمان» را ندارد، اما محکوم کردن کودک کاری و عدم دسترسی آموزش های اولیه برای کودکانِ خانواده های فقیر با قدرت در فیلم نشان داده شده است.

 فیلمنامه «خورشید» که مشترک مجیدی و نیما جاویدی است, نگاه انتقادی خود را با یک داستان سریع و پرریسک همراه کرده که از رویکردی سانتیمانتال و پیروی از کلیشه های ژانر فیلمهایی درباره سو استفاده از کودکان دوری میکند.

فیلم «خورشید» یکی از ۱۸ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز است که برای کسب جایزه شیر طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت میکند.

امسال «کیت بلانشت» بازیگر استرالیایی برنده جایزه اسکار، ریاست هیات داوران بخش رقابتی ونیز را بر عهده دارد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس