کد خبر 1115770
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
ترور نافرجام نخست‌وزیر سودان

حمله انتحاری منتسب به گروه الشباب در جنوب سومالی به جراحت یک نظامی آمریکایی و کشته شدن سه نیروی ویژه ارتش سومالی منجر شد.

به گزارش مشرق، یک مقام دولت سومالی دوشنبه شب به وقت تهران از انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب این کشور از سوی عناصر گروه الشباب و تلفات وارده شده بر نیروهای ارتش این کشور و یک نظامی آمریکایی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

سودان: آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، با اسرائیل صلح کنیم

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام دولت سومالی در این زمینه گفت که سه کماندوی ارتش این کشور و یک افسر  نظامی آمریکایی در پی انفجار خودروی بمبگذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور کشته شدند. در این حادثه دو نظامی سومالیایی  نیز مجروح شدند.

مقام سومالیایی  میزان آسیب دیدگی نظامی آمریکا را «شدید» توصیف کرد اما سخنگوی مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا مدعی شده که این نظامی آمریکایی  با وجود جراحت از وضعیت مناسبی برخوردار است. سخنگوی  نیروهای آمریکا در آفریقا افزود که در این حمله دستکم یکی از نیروهای گروه الشباب کشته  شده است. الشباب در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شده است.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده، یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی زیادی انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است.

دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس