کد خبر 1115624
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
ابراهیمی: یحیی شفاف بگوید چه دروغ‌هایی شنیده است/گل محمدی باید پای انتخاب‌هایش بماند

مربی سابق پرسپولیس گفت: گل محمدی حق دارد نسبت به انجام نشدن تعهدات شاکی باشد اما صحبت های اخیر وی روی عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان تاثیر می گذارد.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی درباره اینکه یحیی گل محمدی اعلام کرده پس از لیگ قهرمانان آسیا در تیم پرسپولیس نمی‌ماند اظهار داشت: گل محمدی فقط می‌گوید از مسؤولان باشگاه دروغ می‌شنوم اما باید به شکل شفاف بگوید چه دروغی شنیده است. باید بررسی شود چه دروغ‌هایی به وی می‌گویند که سبب شده کار به اینجا برسد. البته می‌دانم بحث گل محمدی درباره مسائل مالی است.

وی افزود: بازیکن برای دریافت مطالباتش و اجرا نشدن تعهدات باشگاه به سرمربی مراجعه می‌کند. کالدرون و استراماچونی هم به دلیل همین دلیل یعنی عمل نشدن به تعهدات مالی از فوتبال ایران رفتند.

مربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: بازیکنانی که به تازگی به این تیم آمده‌اند با نظر گل محمدی جذب شدند، اما وقتی بازیکنی نزد گل محمدی و افشین پیروانی می‌آید و می‌گوید مطالبات من از سه سال قبل مانده است سرمربی و سرپرست تیم هم دچار مشکل می‌شوند. فوتبال ایران دچار بی ثباتی مدیریتی است. کاری به رسول پناه ندارم، اما چه رسمی در فوتبال ایران و وزارت ورزش وجود دارد که در این سالها باشگاه پرسپولیس 21 مدیرعامل داشته است. چرا مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود نمی‌کند؟

ابراهیمی اضافه کرد: در این مدت پرسپولیس از مدیرانی استفاده کرده که سابقه مدیریتی‌شان به 4 و 6 ماه هم نمی‌رسد. وقتی مدیری به بی‌پولی می‌رسد فرد دیگری را جایگزین وی کرده و می‌گویند با 4-3 میلیاردی که در اختیارت می‌گذاریم به امور باشگاه رسیدگی کن. در ادامه این مدیر از لحاظ مالی تأمین نمی‌شود.

وی افزود: در فوتبال 5 اصل مهم یعنی مدیریت، امور مالی، سرپرستی، کادر فنی و بازیکنان وجود دارند. حتماً خواسته‌های گل محمدی انجام نشده یا دروغ‌هایی که به وی گفته‌اند سبب شده وی در آستانه استعفا دادن قرار بگیرد. در فوتبال تنها آمادگی جسمانی و تاکتیکی مهم نیست. فوتبال ایران سال‌هاست در آسیا حرفی برای گفتن ندارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم بی‌ثباتی مدیریتی است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: نمی‌گویم اگر این مشکلات مدیریتی وجود نداشته باشد تیم‌های ایرانی در آسیا به قهرمانی می‌رسند، زیرا خیلی از حریفانمان در قاره عقب هستیم. گل محمدی باید شفاف بگوید چه دردی در پرسپولیس دارد.

بیشتر بخوانید:

پیشروی گل‌محمدی با همان فرمول دربی/ انتقاد، گلایه و تهدید در بدترین زمان ممکن

ابراهیمی در باره این که آیا با توجه به فرصت یک هفته‌ای پرسپولیس تا شروع لیگ قهرمانان آسیا اکنون زمان مناسبی برای طرح استعفا است، گفت: من هم اعتقاد دارم صحبت‌های گل محمدی از لحاظ روحی و روانی روی تیم تأثیر می‌گذارد، اما چه زمانی باید وی درددل‌هایش را مطرح کند؟ آیا پس از این که تیم در لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت نرسد، می‌توان با شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس تنها گل محمدی را مقصر دانست؟

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها در پرسپولیس فعالیت کردم، سرمربی تیم ملی بودم و می‌دانم دردهای بزرگی در فوتبال ایران وجود دارد. بازیکن باید از لحاظ روحی و روانی جدا از آمادگی فنی و تکنیکی وضعیت مناسبی داشته باشد. وقتی یک بازیکن مدام از وضعیت مالی‌اش به سرمربی تیم گلایه می‌کند، مدیریت کردن وی سخت خواهد شد.‌ زمانی من و علی پروین هم گرفتار چنین موضوعی شدیم.

مربی اسبق پرسپولیس اضافه کرد: در زمان مدیرعاملی مرحوم خطیب با برخی بازیکنان قرارداد بستیم و در ابتدای امر بخشی از پول آنها پرداخت شد، اما در ادامه وی به بازیکنان پولی پرداخت نکرد. همه آنها مدام نزد من آمده و می‌گفتند فلان مقدار طلب داریم. من در آن زمان سختی زیادی کشیدم و در نهایت هم تیم بهم ریخت و پرسپولیس نتیجه نگرفت. آن زمان خود گل محمدی بازیکن پرسپولیس بود، اما من و پروین وقتی دیدیم چنین وضعیتی وجود دارد تصمیم گرفتیم از پرسپولیس جدا شویم.

وی افزود: وعده و وعیدهای باشگاه گل محمدی را خسته کرده است و اگر مشکل گل محمدی مسائلی باشد که من می‌گویم حق را باید به وی بدهیم. اگر دولتمردان و وزارت ورزش نمی‌خواهند تیم‌داری کنند، فوتبال ایران را آماتوری کنند. چرا بازیکنان ما با پیشنهادات تیم‌های خارجی قصد جدایی دارند؟

مربی اسبق پرسپولیس گفت:  پدر مهدی طارمی در بوشهر کمک مربی من بود. خود مهدی در آن زمان 16 سال داشت و به پدرش گفتم این بازیکن آینده خوبی دارد. پس از اتمام خدمت سربازی‌اش با نظر علی دایی به پرسپولیس رفت و در ادامه هم با حضور در فوتبال قطر برای یک سال 8 میلیارد تومان پول گرفت. اکنون هم به یکی از بهترین مهاجمان فوتبال پرتغال تبدیل شده و به تیم بزرگی مثل پورتو با مبلغی مشخص رفته است. مهدی ترابی هم به دلیل این که 10 برابر قراردادش از پرسپولیس را در یک تیم قطری دریافت می‌کند به این کشور رفت. 

ابراهیمی ادامه داد: اگر یک بازیکن در ایران یک میلیارد پول بگیرد در قطر دستکم 5-4 میلیارد دریافت می‌کند. تا وقتی فوتبال ما از لحاظ مدیریتی و اقتصادی به ثبات خوبی نرسد همین دردسرها را هم داریم.چه دلیلی وجود داشت که محمدحسن انصاری فرد پس از 4 ماه از آغاز مدیریت برود؟ چرا می‌خواهیم در تیم‌هایمان بی ثباتی ایجاد کنیم؟ مربی هم حق گلایه دارد، اما حرف‌های وی روی تیم تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: از گل محمدی می‌خواهم دروغ‌هایی که به وی گفته‌اند را بازگو کند تا مردم پیشکسوتان، بزرگان مملکت، مسؤولان وزارت ورزش و نمایندگان مجلس بدانند چه اوضاعی در تیم‌های فوتبال ایران وجود دارد. اگر بحث اصلی مادیات است، ترسی از افشای آن نداشته باشد.

مربی اسبق پرسپولیس در باره انتقاد گل محمدی به عملکرد نقل و انتقالاتی پرسپولیس گفت: بازیکنانی که به تازگی به این تیم آمدند با نظر خود یحیی جذب شده‌اند. البته شاید بازیکنی هم در فهرست وی بوده که مدیران باشگاه نتوانستند آنها را جذب کنند. حالا هم گل محمدی باید پای انتخاب‌هایش بماند و به این شکل در باره وضعیت نقل و انتقالاتی صحبت نکند، البته از جهتی هم می‌توان به وی حق داد. زیرا ترابی و علیپور نفرات تأثیرگذاری بودند که از پرسپولیس جدا شدند.

ابراهیمی افزود: نکته دیگر این است که گل محمدی اعتقاد دارد باشگاه قول داده بود پس از عقد قرارداد با بازیکنان جدید به آنها پول بدهد، اما این کار هم انجام نشده و از این لحاظ هم می‌توان به سرمربی پرسپولیس حق داد. مسائل پیچیده‌ای در فوتبال ایران وجود دارد. یک بازیکن همیشه فوتبالیست نمی‌ماند و اگر نتواند در 8 تا 10 سالی که در اوج است پول خوبی بگیرد، دیگر درآمدی ندارد.

وی تصریح کرد: امثال پنجعلی‌ها، بیانی‌ها، محرمی‌ها، درخشان‌ها، با وجود کیفیت عالی که در زمان بازیگری‌شان داشتند درآمدی به دست نیاوردند، حتی برخی از بازیکنان خوب فوتبال ایران مجبور شدند به مسافرکشی روی بیاورند. تمام این مسائل را باید در نظر گرفت و به مربی و بازیکنان هم حق داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس