کد خبر 1115001
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
حزب‌الله لبنان - نمایه

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان اعلام کرد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک از تحریم مقامات حزب‌الله در هفته آینده خبر داد اما به نام خاصی اشاره نکرد.

به گزارش مشرق، «مروان حماده» از نمایندگان لبنانی که پس از انفجار بیروت استعفا کرد، در اظهاراتی دیدار با «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک را خوب توصیف کرد.

شنکر که هفته گذشته وارد بیروت شد تنها با فعالان، نمایندگان جامعه مدنی و نمایندگان استعفا کرده، دیدار داشت و از دیدار با سیاستمداران لبنانی خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، حماده ضمن اعلام اینکه معاون وزیر خارجه آمریکا بر هماهنگی با طرح «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد، افزود، به نظر می‌رسد هماهنگی مربوط به بخش اقتصادی و مالی برای یک دوره مشخص و نه «نامحدود» خواهد بود و پس از آن موضوعات سیاسی از جمله مسأله بیطرفی و سلاح و قانون انتخابات مطرح خواهد شد.

این نماینده لبنانی ادامه داد: ما احساس نمی‌کردیم که تمایلی برای انتخابات زودهنگام وجود دارد، هیچ کسی نمی‌تواند پارلمان را منحل کند جز خود پارلمان. اما درباره تشکیل دوست، همه زیر نظر هستند و نخست‌وزیر در ابتدای این موضوع است. یا دولتی عملا مستقل شکل خواهد گرفت یا اینکه اصلا دولتی در کار نخواهد بود؛ (اگر مستقل نباشد) به رسمیت شناخته نخواهد شد و ما را به نشست‌هایی که ماکرون وعده داده، نمی‌رساند، بنابراین به نقطه صفر بازمی‌گردیم.

حماده در پایان گفت، شنکر برای دیدار با مقامات لبنانی بازمی‌گردد و گفته که با آنها از جمله «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در روزهای آینده دیدار خواهد کرد به این امید که تا آن زمان دولت تشکیل شده باشد و کسی وجود داشته باشد که بر اساس ذهنیت جدید بتوان با آن گفت‌وگو کرد. درباره تحریم‌ها هم معاون وزیر خارجه آمریکا از اسامی کسانی که تحریم شامل آنها خواهد شد، سخنی نگفت اما اعلام کرد که هفته آینده شاهد تحریم‌هایی علیه متحدان حزب‌الله خواهد بود​.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در اتهام‌زنی‌های تازه خود مدعی شد، حزب‌الله خواستار اصلاحات در لبنان نیست بلکه دنبال دفاع از ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید عبدالله قریشی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    29 6
    من هم یک حزب اللهی هستم . افتخار می کنم از سوی شیاطین زمانه تحریم شوم
    • GB ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 16
      چرت نگو، مردیم از گرونی
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 2
      انتقام سخت ما مونده و ضربه متقابل ما به آمریکای کثافت قطعیست
    • حسین IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      8 2
      در جواب ۱۱:۱۱ : چون رفتی کاسه توالت انگلیسی ها رو بشوری داری از گرسنگی میمیری! بیا کشور خودت با عزت زندگی کن بدبخت . عزت خیلی بالاتر از نان شکمه ... من هم یک حزب اللهی هستم
    • ایرانی CA ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 0
      خداوند.یک نعمت عمر به انسان عطا فرموده که ازان بهرمند.شوی ویک عقل وشعور داده تا ان رامدیریت کنی حالا این دست خودت است که ان رادرحال لذت بردن از نعمتهای الهی وشادمانی صرف کنی یادرحال جنگیدن وگرسنگی ومرگ بر این وان گفتن صرف کنی باز یک عده هم دراین میان بیت المال راچپاول می کنند.حزب الله یعنی نیروی خدا وقتی نیروی خدا دزدان داخلی رانمیتواند مجازات کند.کی میتوانددزدان خارجی را مجازات کند
    • بروجردی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      3 0
      من هم یک حزب اللهی هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس