کد خبر 1114602
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
منابع آمریکایی: کاخ سفید با فشار سیاسی بدنبال ارائه واکسن کرونا پیش از تائیدیه نهایی است

سازمان بهداشت جهانی جدیدترین تاریخ احتمالی برای واکسیناسیون گسترده علیه کرونا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تا پیش از نیمه ۲۰۲۱، خبری از واکسن کرونا نخواهد بود؛ موضوعی که بسیاری را ناامید کرده است.

مارگاریت هاریس سخنگوی سازمان بهداشت  جهانی در نشست خبری در ژنو، گفت: «همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از واکسن‌ها وارد مرحله سوم آزمایش شده‌اند. ما ۶ تا ۹ واکسن آزمایشی را می‌شناسیم که در واقع مسیر طولانی در زمینه پژوهش را پشت سر گذاشتند».

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد که تا اواسط سال آینده انتظار واکسیناسیون گسترده علیه کرونا را ندارد و بر اهمیت بررسی دقیق اثربخشی و ایمنی آنها تأکید می‌کند.

مارگاریت هاریس ادامه داد: هیچ یک از واکسن‌های کاندید در آزمایش‌های بالینی پیشرفته تاکنون «سیگنال واضحی» از کارآیی را در سطح حداقل ۵۰ درصد افراد نشان نداده‌اند.

روسیه پس از کمتر از دو ماه آزمایش انسانی، واکسن کووید 19 را در ماه آگوست تصویب قانونی کرد و این باعث شد برخی از کارشناسان غربی ایمنی و کارآیی آن را زیر سوال ببرند.

مقامات بهداشت عمومی ایالات متحده و Pfizer Inc نیز روز پنجشنبه گفتند که یک واکسن علیه کرونا می‌تواند در اواخر ماه اکتبر آماده توزیع شود و در شرایطی که دقیقا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست می‌تواند به دلیل فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آرمیا بر مقامات بهداشتی باشد.

تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت هم در یک نشست مجازی تاکید کرد که «این سازمان هیچ واکسن غیرامن و ناکارا را تایید نخواهد کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 6
    خدایا خودت به فریاد بشر برس وما را ازشر این "عجوزه ی ذره بینی" نجات بده خسته شدیم..ماسک بزن وژل بزن وتمام وسایل ضدعفونی ووو و ای قدوبالات زیر گل بره کرونا بخت برشته عین اژده های هفت سری و همه را به ستوه آوردی واینم خبر اخر که مارا برد توغم وغصه ویاس----
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      2 2
      کشورهای پیشرفته خودشون بلدن به فریاد خودشون برسن
    • امین IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 2
      خطاب به 21:19، حق با شماست، به خصوص ایالات متحده آمریکا به عنوان صنعتی ترین کشور جهان وبزرگترین اقتصاد جهان که وضعیت بسیار مناسبی!!!!!!!!!!!!!!!!!! در زمینه کرونا دارد و می تواند تبدیل به الگویی!!!!!!!!!!!! منححصر به فرد برای سایر کشورها شود. جناب ترامپ( راستگوی معروف) هم گفته های جنابعالی را تایید می کند. البته وضعیت عالی!!!!! انگلیس و فرانسه هم در زمینه مقابله با کرونا ، اثبات کننده ادعای شماست.واقعاً می توانند الگوی!!!! سایر کشورها در این زمینه باشند.واقعاً غربزدگی یک بیماری مهلک و خطرناک است.خداوند به همه بیماران مبتلا به این بیماری وحشتناک که دست کمی هم از کرونا ندارد، شفای عاجل عنایت بفرماید. آمین.
  • CA ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 0
    البته از روی روال قبلی واکسن ها نظر داده ولی در مورد این کرونا بنظر من اراده سیاسی مهمتر از روال معمول هست.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    15 5
    واکسیناسیون گسترده سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی در راستای کنترل جمعیت جهان است بیل گیتس شاهراه واکسن جهانی علنا از این موضوع سخن گفته است بلا شک دارند برای این منظور برنامه ریزی بلند مدت هم انجام میدهند دلیل آشکارش آن است که دنیا به واکسن چین و روسیه خیلی تمایل نشان نداد پس آنها به دنبال واکسن بیل گیتس برای کاهش جمعیت جهان هستند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    15 7
    سازمان بهداشت جهانی توسط یهودیان صهیونیستی ایجاد شده و اهداف جهود را دنبال و اجرا می کند .
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 8
      توهم کثیف توطئه
    • سعید US ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 1
      خطاب به 21:20، کمی سواد سیاسی خودت را بالا ببر تا بفهمی که چیزی به نام توهم توطئه در دانش علوم سیاسی وجود نداره و این اصطلاحیه که عوام بکار می برند. درستش تئوری توطئه است و اصلاً هم کثیف نیست. قطعاً هیچ کس نمی تواند وجود برخی توطئه ها را از سوی برخی جریانات سیاسی در تاریخ سیاسی جهان انکار کند.متسفانه حس خود کارشناس پنداری افرادی که همه اطلاعات را از فضای مجازی می گیرند و مطالعه کمی دارندو به همین خاطر به افرادی با اطلاعات سطحی تبدیل می شوند، تبدیل به یک معضل جدی در جوامع بشری شده است.
  • DE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 3
    واکسن روسی به طور کامل ایمن و موثر است و منتظر تایید یک سازمان کاپیتالیستی نباشید امان از مغز های شستشو داده و پوسیده از نوع غربی
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 5
      تو برو واکسن روسی بزن عملکردش مثل اس سیصده
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 2
    لعنت بر چینی که بشریت رو به تباهی کشوندن
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 4
      از ترامپ کپی گرفتی ؟ با ترامپ چه نسبتی داری؟
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 0
    بهداشت جهانی و حسن هر دو کلیدشون قلابی .روسیه الان داره استفاده می کنه بعد می گن قراره نیمه سال بعد بیاد .هی دروغ پشت دروغ
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    همین فردا هم این سازمان منحوس تر از کرونا واکسنی رو تایید کنه من که نمی زنم و اجازه نمی دم بچه هام هم برنن
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    همین فردا هم این سازمان منحوس تر از کرونا واکسنی رو تایید کنه من که نمی زنم و اجازه نمی دم بچه هام هم برنن
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    به دلیل رقابت با روسیه مسلما واکسن روسی را تائید نمیکنند.ویروس هم احتمال زیاد توسط موجودات فضایی تکامل یافته تر برای تکامل بشر یا شاید ایلان ماسک برای افزایش مقاومت بدن و زندگی در مریخ و گرانش زیاد و تیتان طراحی شده باشد. موجود فضایی اگر در سیاره با گرانش زیاد مثل اطراف سیاهچاله باشد هر صد سال ما معادل یک روز انهاست و راحت میتواند تکامل همه مجودات را کنترل کنند و ممکنه با تزریق کدهای جدید با ویروس به دی ان ای انسان را تکامل یافته تر کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس