کد خبر 1114557
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کاهش گرایش به کشتی و واقعیت تلخی که باید پذیرفت

نایب قهرمان سنگین وزن کشتی المپیک گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که شیوع کرونا باعث کاهش گرایش نیروهای جوان به رشته پرافتخار کشتی شده است.

به گزارش مشرق، یکی از تبعات منفی شیوع ویروس کرونا در جهان، علاوه بر تعطیلی رویدادها و فعالیت‌های حرفه ای ورزشی، کاهش شدید و چشمگیر حضور نیروهای جوان و تازه نفس در عرصه پشتوانه سازی بود. اتفاقی که تاثیر منفی خود را در سالهای آتی با خالی ماندن میادین از حضور نیروهای جوان و افتخارآفرین نشان خواهد داد.

در همین راستا علیرضا رضایی دارنده مدال نقره کشتی آزاد بازیهای المپیک ۲۰۰۴ آتن با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی به خبرنگار مهر گفت: کشتی در سالهای اخیر مشکلات مختلفی را پیش رو داشت و مدتهاست از نظر بودجه و عدم حمایت کافی دچار لطمه شده است، اما ویروس کرونا هم ضربه دیگری بر پیکره این رشته المپیکی و پرافتخار وارد آورد. ما هم اکنون با عدم حضور پرتعداد نوجوانان و جوانان در عرصه کشتی مواجه هستیم که حتی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم به تازگی با ارائه آماری نگران کننده این موضوع را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برگزاری اردوی تیم های ملی کشتی

وی ادامه داد: در این زمینه باید به تعطیلی لیگ و عدم دستیابی کشتی گیران به منبع درآمدی مطمئن و پایدار هم اشاره کرد. طبیعتا زمانی که سالن های تمرین و لیگ کشتی به خاطر کرونا تعطیل است، همان اندک انگیزه حضور در کشتی هم برای جوانان از بین می رود و دیگر دلیلی برای حضور پرشور در این عرصه باقی نمی ماند.

سرمربی پیشین تیم کشتی امید ادامه داد: باید به این واقعیت اعتراف کرد که کشتی طی چند سال اخیر وضعیت خوبی ندارد و ما در شرایط بحرانی به سر می‌بریم. کشتی تقویمی شلوغ را از نظر تعدد رویدادهای داخلی و خارجی و تورنمنت های مختلفی پیش رو دارد. بودجه های تخصیص یافته به هیچ عنوان کفاف این برنامه ها را نمی دهد. می توان به جرات گفت با توجه به قیمت ارز و افزایش هزینه های اعزام تیم ها و برگزاری اردوها و میزبانی مسابقات بین المللی، کشتی حداقل به چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان پول در سال نیاز دارد.

رضایی در پایان به وضعیت کشتی تا المپیک اشاره کرد و گفت: بحران کرونا باعث شد بازیهای المپیک به سال آینده موکول شود و تمامی رویدادهای رسمی کشتی به حالت تعلیق در آید. در این شرایط با توجه به تعطیلی اردوها و رویدادهای مختلف، چطور می توان باز هم از کشتی در المپیک توقع درخشش و کسب مدال های رنگارنگ داشت. باید اعتراف کرد کسب مدال در المپیک با اتفاقاتی که طی ماههای اخیر برای کشتی ایران و جهان رخ داد، بسیار سخت شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    هر بی تدبیری رو ما آدمها عادت کردیم به گردن چیزی دیگه بندازیم آیا با تبلیغات دشمنان ایران در زمینه ورزش تدبیری شده ؟؟؟؟؟کرونا تنها مشکل جوانان نیست در کشتی افت بسیار زیادی داشتیم و فقط بخاطر دعواهای سلیقه ای بوده کرونا یک حقیقت هست باید با این حقیقت کنار آمد
  • ش. AE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    هر بی تدبیری رو ما آدمها عادت کردیم به گردن چیزی دیگه بندازیم آیا با تبلیغات دشمنان ایران در زمینه ورزش تدبیری شده ؟؟؟؟؟کرونا تنها مشکل جوانان نیست در کشتی افت بسیار زیادی داشتیم و فقط بخاطر دعواهای سلیقه ای بوده کرونا یک حقیقت هست باید با این حقیقت باید کنار آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس