کد خبر 1114549
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کاپ قهرمانی جام ملت‌های آفریقا ناپدید شد!

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آفریقا در جستجوی جام قهرمانی مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره سیاه هستند که مشخص نیست به سرقت رفته یا نابود شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت AFCON News، کاپ قهرمانی جام ملت‌های آفریقا از دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال مصر در شهر قاهره ربوده شده است.

احمد شُبیر نایب رئیس سابق اتحادیه فوتبال مصر اعلام کرد که کاپ قهرمانی مهمترین رویداد فوتبال در قاره آفریقا به طرز مشکوکی ناپدید شده است.

تیم ملی مصر به سبب سه قهرمانی متوالی‌اش در جام ملت‌های آفریقا در سال‌های 2006، 2008 و 2010 این فرصت را به دست آورد که به صورت دائمی کاپ قهرمانی این تورنمنت را در اختیار داشته باشد. اما ظاهراً بعد از یک دهه اکنون مشخص شده این جام طلایی که مدتی تحت نظر حسن شحاته سرمربی اسطوره سابق مصری‌ها بود، به سرقت رفته است.

شبیر در این باره گفت: اتحادیه فوتبال مصر شروع به جستجو برای تعدادی از جام‌هایش برای سر و سامان دادن آنها در یک موزه مناسب در داخل دفتر این سازمان کرده بود و در کمال تعجب متوجه شد که کاپ قهرمانی جام ملت‌های آفریقا گم شده است و به این ترتیب تحقیقات درباره این موضوع آغاز شد. مسئولان اتحادیه توسط یکی از کارمندان این سازمان مطلع شدند که جام در اختیار احمد حسن کاپیتان سابق تیم ملی مصر بوده، اما او این موضوع را رد کرده است. هیچ‌کس نمی‌داند که در حال حاضر این کاپ کجاست!

در همین حال مجدی عبدالغنی یکی از اعضای پیشین اتحادیه فوتبال مصر مدعی شد که جام قهرمانی در حادثه آتش‌سوزی دفتر این اتحادیه در سال 2013 از بین رفته است.

احمد حسن هم با انتشار یک پیام در توئیتر به شک و شبهات درباره اینکه ممکن است جام نزد او باشد پایان داد و نوشت: ای کاش جام در خانه من بود به جای اینکه در جای دیگری باشد که گم شود. تعجب می‌کنم که الان و بعد از 9 سال الان دارند از من سؤال می‌کنند که جام کجاست. من به یکی از مسئولان اتحادیه فوتبال گفتم که سال 2011 جام را پس دادم و او گفت که ای کاش پس نداده بودم، چون الان دیگر در دفتر اتحادیه نیست.

تیم ملی مصر با هفت بار قهرمانی در جام دو سالانه ملت‌های آفریقا پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست و سه قهرمانی متوالی‌اش در این رقابت‌ها هم رکوردی بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس