کد خبر 1114395
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
امارات منافع درازمدت را فدای هوس‌های روزمره نکند/ کسی که در خانه شیشه‌ای نشسته سنگ‌پرانی نمی‌کند - کراپ‌شده

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن رفتار امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توصیه کرد که امارات منافع درازمدت را فدای هوس‌های روزمره نکند.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدام امارات متحده عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند تا با بهره گیری از امارات و کشورهای ضعیف عربی به منافع میان مدت و درازمدت دست یابند.

وی افزود: محاسبات ما نشان می دهد که آمریکا و اسرائیل نتیجه معکوس خواهد گرفت زیرا روند بیداری ملت های مسلمان همچنان زنده است و درون ملت های مسلمان در حال جنب و جوش است و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از سوی دولت های عربی به این روند در ملت‌های مسلمان شدت خواهد بخشید.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فعالیت دولت‌های عربی هم‌راستا با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، سبب تحرک بیشتر ملت ها  برای مخالفت با چنین دولت هایی خواهد شد بر این اساس تحلیل‌ها و ارزیابی‌ های دقیق میدانی نشان می‌دهد هر چه فشار دولت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس گسترش پیدا کند ملت‌های مسلمان عرب دستاورد کردن دولت ها با تبدیل کردن نهضت به انقلاب مصمم‌تر خواهند شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا محقق نخواهد شد، پیروزی های کوتاه مدت سیاسی آنان با سیل شکست های آینده مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: امارات متحده عربی به لحاظ اینکه در یک منطقه حساس و در همجواری ایران قرار گرفته باید به سیاست ها و خط مشی‌های جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد؛ حسن همجواری اقتضا می‌کند که اماراتی در یک خانه شیشه ای نشسته است به اطراف سنگ پرانی نکنند و عملاً رژیم اشغالگر قدس که به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه و در همجواری ایران است، را به خانه خود راه ندهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: این پیام برای دیگر کشورهای منطقه نیز هست چرا که زمان نشان داده که جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر، مهم و تاثیرگذار در منطقه است و حسن همجواری اقتضا می‌کند که کشورهای کوچک‌تر با کشورهای مهم منطقه روابط خود را در سطح متعادلی نگه دارد و منافع درازمدت خود را فدای هوس های روزمره سیاسی خود نکند.

مقتدایی تاکید کرد:‌ از امارات و سایر کشورهای عربی خلیج فارس انتظار می رود که اسیر هوسرانی آمریکا و هم پیمانانش نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    39 39
    خونه خودمون هم کم شیشه ای نیست
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      46 55
      لامصب عجب شیشه ای داره که از سنگ و کلوخ پراکنی منافقین و داعش و جنگ هشت ساله و دشمنی آمریکا و تحریم و ناامنی همسایه ها توطئه شیخک ها بازم سالم مونده
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      5 22
      مرگ بر منافقی مثل تو
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    22 51
    به ازای هر حرکت رژیم غاصب در سوریه و لبنان علیه ایران، در بحرین، امارات و عربستان عملیات کنید.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      16 62
      بیگ لایک
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 1
      شما چقدر تعریف دهاتی واری از قدرت دارین!!! مثلا گوشه به گوشه امارات رو هم زدیم! خوب دوباره میسازه دیگه! اون سیستم حکومتی و فکری مهمه! مگه 40 ساله پیش امارات مخروبه نبود؟!!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    57 21
    کسی هم که اصلا چیزی نداره انقد حرف در مورد دیگران نمیزنه خخخخ
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    29 36
    مرگ بر اسرائیل
  • CH ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    44 17
    بیداری اسلامی واقعی در راه است جاناااااااااااااا از همین الان یه سری رفتن رو ویبره !
  • بیسیمچی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    21 39
    امارات آغازکننده ی فسادی بود که دیگران دیر یا زود به آن خواهند پیوست. ولی امارات اشتباه بزرگی کرد زیرا قاعده ای وجود دارد که همانطور که سابقون در جبهه حق اجر عظیمی دارند و از عنایات ویژه حق بهره مند می شوند، بدعت گذاران و سابقون جبهه باطل نیز به طور ویژه مورد عذاب و عقوبت حضرت حق و سپاه صالحین خواهند بود. امارات سرنوشت شومی دارد. منتظر باشید.
  • منتقد IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    37 1
    خیانت امارات به کنار ولی استدلال این آقا مبنی بر « حسن همجواری اقتضا می‌کند که کشورهای کوچک‌تر با کشورهای مهم منطقه روابط خود را در سطح متعادلی نگه دارند» قابل قبول نیست زیرا چنانچه مبنای این استدلال را بپذیریم باید به آمریکا هم حق بدهیم که انتظار داشته باشد به اقتضای قدرت برترش کشوری مثل ایران در منطقه با او همکاری کند. اگر ما مدعی هستیم آقای منطقه هستیم آمریکا هم مدعیست آقای دنیاست. پس قضیه حق و حقیقت چه می شود؟! والله اعلم
    • DE ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 3
      امریکا انطرف دنیاست چکار به منطقه ما دارد ،مگر ما رفتیم انجا
  • رحیم IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 1
    ما را به امارات چی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    آخه نکه سیاست خارجی و داخلی حکومت ما مردم رو به فلاکت اقتصادی و اجتماعی دچار نکرده اونا هم باید مثل ما عمل کنند !!!!!! خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس