کد خبر 1114229
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
اقتصاد عربستان وارد رکود شد

شاخص مدیران خرید عربستان سعودی از نظر آی اچ اس مارکت از رقم 50 در ماه جولای تا 48.8 پایین آمده است. رقم پایین تر از 50 نشان دهنده رکود است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وضعیت کسب و کار در بخش خصوصی غیر نفتی عربستان در ماه اوت بدتر شده است و تقاضا در این کشور به خاطر افزایش شدید مالیات بر ارزش افزوده آسیب دیده است.

 شاخص مدیران خرید عربستان سعودی از نظر آی اچ اس مارکت از رقم 50 در ماه جولای تا 48.8 پایین آمده است. رقم پایین تر از 50 نشان دهنده رکود است.

 گزارش آی اچ اس مارکت نشان می دهد:« اقتصاد عربستان پس از ثبات در ماه جولای دوباره وارد منطقه رکود شده است. شرکت ها  کسب و کارهای جدید خود را کاهش داده‌اند که تا حدی مربوط به افزایش مالیات بر ارزش افزوده و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی می‌شود».

بیشتر بخوانید

درآمد نفتی عربستان ۴۵ درصد کاهش یافت

 عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا، در ماه جولای مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرد و تا 15 درصد بالا برد تا بتواند خزانه خود را که به خاطر قیمت پایین نفت خالی شده بود تقویت کند. بسیاری از اقتصاددانان ها می گویند این اقدام عربستان روند بهبود اقتصاد این کشور از رکود مربوط به همه گیری ویروس کرونا را کند کرده است.

 به گفته دیوید آون، یکی از اقتصاددان های آی اچ اس مارکت:« تغییرات ایجاد شده در مالیات بر ارزش افزوده هزینه کرد مصرف کنندگان در سراسر اقتصاد عربستان را در ماه اوت پایین آورده است. کسب و کارهای جدید نسبت به ماه جولای کاهش یافته اند و بسیاری از شرکت ها اعلام کرده‌اند افزایش شدید قیمت ها مصرف‌کنندگان را از بازار دور نگه داشته است».

 فعالیت های تجاری و اشتغال برای ششمین ماه پیاپی کاهش داشته است. افزایش مالیات بر ارزش افزوده قیمت مواد اولیه را بالا برده و باعث افزایش هزینه های تولید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    12 0
    کسی می‌دونه چقدر پول ته خزانه ی عربستان باقی مونده؟
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    بنده های خدا یعنی دلار تا 200000ریال میره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس