کد خبر 1113849
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
عکس/ عشق بازی هیئتی‌ها زیر باران

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان بارندگی و در مناطق مرتفع، رگبار باران، رعد و برق گاهی با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، امیرحسین نقشینه، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز ۱۲ شهریور در غرب و شمال‌غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات زاگرس جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید:

آسمانی صاف در تهران تا پایان هفته/ باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور

وی ادامه داد: در روز آینده در برخی مناطق غرب و شمال‌غرب، استان اردبیل، سواحل خزر، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا ۱۳ شهریور بیشینه بارش‌ها در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی خواهد بود.

نقشینه اضافه کرد: فردا در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان بارندگی و در مناطق مرتفع، رگبار باران، رعد و برق گاهی همراه با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن مسیل‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود، آبروها کنترل و بازگشایی شود، در تردد، چرای دام و اطراق دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط شود، ضمن آنکه برای محصولات کشاورزی دپوشده در فضای باز تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه روز ۱۵ شهریور در برخی مناطق شمال‌غرب کشور و زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: روز یکشنبه ۱۶ شهریور در ارتفاعات غربی البرز، شمال‌غرب، ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی و برخی نقاط مرکز کشور رشد ابر و بارش پراکنده در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

نقشینه در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و تا یکشنبه آینده نیز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۳ و ۲۱ درجه است. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس