کد خبر 1113848
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
محسن هاشمی نمایه

رئیس شورای شهر اسلامی تهران، گفت: وجود ۶۰ هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق و ظرفیت بالای ذخیره آب در سدهای کشور ما را در رده کشورهای پیشرو و پیشرفته جهان در زیرساختهای آبی و برق قرار داده است.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عصر امروز، چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و شهرداری تهران، ضمن اشاره به این نکته اگر به صورت بهینه از انرژی و آب استفاده می‌کردیم، امروز بیش از میزان مصرف، ظرفیت تأمین آب داشتیم، گفت: وجود ۶۰ هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق و ظرفیت بالای ذخیره آب در سدهای کشور ما را در رده کشورهای پیشرو و پیشرفته جهان در زیرساختهای آبی و برق قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

درخواست محسن هاشمی از روحانی و جهانگیری

هاشمی با بیان اینکه در مورد وضعیت پساب در تهران تفاهم‌نامه مثبتی نوشته شده، گفت: نگرانی شورای شهر، اجرای این تفاهم نامه توسط وزارت نیرو مخصوصا در بخش ساخت تصفیه خانه‌ها است؛ تصفیه‌خانه هایی که هنوز ساخته نشده و درخواست شورای شهر این است که وزارت نیرو با سرعت بیشتری ساخت این تصفیه خانه ها را پیگیری کند.

وی، در بیان آمار مرتبط با پساب، افزود: وضعیت فعلی استفاده از پساب در تهران ۴۵۰ میلیون مترمکعب است که باید طبق تفاهم نامه موجود به ۷۸۰ میلیون مترمکعب برسد که فاصله این دو رقم باید از محل ساخت تصفیه خانه‌های جدید تأمین شود.

*شیرابه زباله به شبکه فاضلاب متصل شود

رئیس شورای شهر اسلامی تهران، با اشاره به مشکل فاضلاب در شهر تهران، تصریح کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که اغلب تصفیه خانه‌ها در جنوب تهران است و امکان استفاده از پساب تولیدی در مرکز و شمال شهر تهران کمتر است.

وی، ضمن بیان آمادگی شورای شهر در جهت احداث تصفیه خانه، افزود: شورای شهر و شهرداری تهران این آمادگی را دارند که در زمینه صدور مجوزهای لازم برای احداث تصفیه خانه‌ها و تسریع در اجرا و ساخت و ساز با وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه در شهر تهران ۱۰ مرکز جمع‌آوری زباله داریم، گفت: این مراکز شیرابه فراوانی دارند و هنوز این شیرابه به شبکه فاضلاب متصل نشده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود مستقیم این شیرآبه‌ها به شبکه فاضلاب باشیم، چرا که این شیرآبه‌ها می توانند منابع آبی تهران را آلوده کنند؛ اگر در ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله اتصال به شبکه فاضلاب ایجاد شود، با این کار از آلودگی آب شهر تهران جلوگیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 1
    از پیشرفت میزان خوردن ( چپاول ) سرمایه های ایران توسط پیاده نظام اسراییل هم بگو.
  • arisu IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 2
    ظرفیت بالای ذخیره آب در سدهای کشور? منظور ایشان همان سدهاییست که بدستور پدر مرحوشان بتعداد بسیار زیاد و غیر مهندسی بطوری که اب پشت سدها جمع و سپس خورشید خانوم مقدار زیادی از انرا بخار میکند ساخته شده. آفلین آفلین اب بخار کن ساختند بتعداد فراوان به اسم سد!!! اگر خوب بودند که با مشکل کم ابی اصلا نباید مواجه میشدیم اگر بجای نیروگاههای فسیلی نیروگاههای خورشیدی بسیاو بزرگ داشتیم با مشکل قطعی برق و شهر قرمز و زرد و اخطار و فلان مواجه نمشدیم!!! از نعمت نور خورشیدی که در کشور ایران بسیار خوب و زیاد بخاطر کویری بودن آن وجود دارد خیلی خوب استفاده نکردین که هیچ برای تبخیر ابی که پشت سدها جمع میشد استفاده میفرمایند! آفلین آفلین چیز جون
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      نیروگاه خورشیدی تجهیزاتش وارداتی هست و مرتب باید تعویض شود. اهمیت سد هم در سیلاب اخیر مشخص شد.
  • DE ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 1
    دوره ژن خوب تمام شده است.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    همسر شما به بهانه ی کاهش دی اکسید کربن جلوی ساخت نیروگاه های جدید را گرفت و موجب قطعی برق های مکرر در این اواخر شد. همین طور جلوی ساخت سد و لایروبی رودخانه ها را گرفت و موجب سیل های ویرانگر شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس