کد خبر 1113772
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
بورس نمایه

افراد حقیقی تا ظهر امروز دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند.

کل ارزش معاملات خرد بیش از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۶۸ درصد یعنی پنج هزار میلیارد تومان سهام خریدند و نسبت به حقیقی‌ها ۳۵ درصد برتری داشتند.

بیشتر بخوانید:

بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز در بورس

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "فلزات اساسی"، "چندرشته‌ای صنعتی" و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "زراعت و خدمات وابسته" و "حمل و نقل آبی" کمی به نفع حقیقی‌ها بود.

سه نماد «شستا»، «خبهمن» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «زاگرس»، «سامان» و «زملارد» معطوف بود.

در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و در معاملات گروه بهمن نیز ۹۸ درصد خریدها از سمت حقوقی بود. از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام پتروشیمی زاگرس به ۱۴ میلیارد تومان رسید.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول تنها ۶۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس