تمجید شاه بحرین از عربستان و امارات پس از سازش ابوظبی با رژیم صهیونیستی

شاه بحرین به دنبال انتقادهای گسترده از عربستان و امارات در سازش با رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با مشاور رئیس جمهور آمریکا سعی در تبرئه این رژیم‌های عربی کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری بحرین اعلام کرد که شاه این کشور به «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید گفته که ثبات در منطقه خلیج فارس در همه شرایط به عربستان سعودی وابسته است.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» از آنچه تلاش‌های مستمر دولت آمریکا در جهت برقراری امنیت، صلح و ثبات در خاورمیانه خواند قدردانی کرد و گفت که بحرین به عمق و قدرت روابط استراتژیک تاریخی با آمریکا افتخار می‌کند.

شاه بحرین روز سه شنبه در کاخ الصافریه منامه میزبان جرد کوشنر مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و هیئت همراه وی بود که به بحرین سفر کردند.

بیشتر بخوانید:

سرزمین امارات نجس شد

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، حمد بن عیسی روند همکاری دوجانبه میان بحرین و آمریکا را مورد بررسی قرار داد و آن را مبتنی بر تاریخ ۱۲۰ ساله روابط میان دو کشور و همکاری بالغ بر ۷۵ ساله نظامی آنها دانست.

بر اساس این گزارش، شاه بحرین با اشاره به توسعه و پیشرفت روابط بحرین و آمریکا در همه سطوح گفت: «منامه و واشنگتن خواهان تحکیم ارکان این روابط درراستای منافع دو ملت و دو کشور و امنیت و ثبات در منطقه خلیج [فارس] است».

حمد بن عیسی همچنین مدعی شد: «ثبات و همبستگی میان کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] در همه شرایط به برادر بزرگ خود عربستان سعودی متکی است و منامه در خوشی و ناخوشی و در راستای تحقق ثبات و شکوفایی در منطقه در کنار عربستان است».

شاه بحرین همچنین آنچه مواضع تاریخی و ثبات کشور امارات در دفاع از مسائل و منافع امت عربی و اسلامی خواند ستود و مدعی شد امارات تلاش‌های جدی برای دستیابی به راه حل عادلانه و جامعی که ضامن دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع آن باشد و صلح همیشگی را در منطقه حاصل کند، به کار بسته است.

نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی، دیروز (دوشنبه - ۳۱ آگوست) در ابوظبی پایتخت امارات بر زمین نشست.

این نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی بود که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این پرواز حامل یک هیأت آمریکایی - اسرائیلی بود.

کوشنر هم که همراه با یک هیئت صهیونیستی در این هواپیما بود، پس از فرود در فرودگاه ابوظبی گفت: توافق اماراتی - اسرائیلی روند صلح در خاورمیانه را تغییر خواهد داد. ما می‌توانیم با برچیدن موانع و با تعامل، تاریخ ساز شویم و پیام امیدی برای فلسطینی‌ها باشیم. همه برای عبور از موانع گذشته هیجان‌زده هستند و صلح برای فلسطینی‌ها هر زمانی که برای آن راغب باشند، آماده است. فلسطینی‌ها باید به گفت‌وگو و اقدام در مسیر صلح روی آورند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    لعنت بر هر دوتاتشون
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 0
    خواهشن این بحرین را به ایران برگردونید خاک بر سر اون شاهی که حاضر بشه قسمتی از کشورش را از دست بدهد و ازش بگیرند این کار بدون در نظر گرفتن نوکری و دست به سینه بودن برای انگلیس و امریکا چیز دیگری نیست.شاه ژندارم منطقه بود غلط کرد مردک اشغال ....اگر راست میگفت بحرین را نگه میداشت ژندارمی پیشکش.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    دیگ سیاه به دیگ سیاه دیگه میگه؛ رو سفیدمون کردی!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس