کد خبر 1113520
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
اوراق

نرخ سود اوراق دولتی در سررسیدهای مختلف به طور دسته جمعی وارد کانال ۱۸ درصد شد تا برای دومین روز پیاپی نمودار بازدهی مسطح بماند.اتفاقی که به گفته تحلیل‌گران نماد نااطمینانی از وضعیت بورس است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، نرخ سود اوراق دولتی در بازار ثانویه هم مسطح ماند با این تفاوت که عدد آن به زیر 19 درصد نزول کرد. در بازار خرید و فروش اسناد خزانه بازده اوراق نیم واحد درصد کاهش یافت و به 18.5 درصد رسید. برای نمونه در سررسید یکساله از بازده اوراق نیم درصد کم شد که می تواند واکنشی به نزول بورس در روز جاری باشد.

بیشتر بخوانید:

اوراق سلف چیست؟

اما پدیده روز گذشته در بازار امروز هم تکرار شد که نشانه ای از باقی بودن فضای ابهام برای سرمایه گذاران حاضر در بازار است.در حالی که طبق قاعده نرخ سود در سررسید های مختلف باید متفاوت باشد اما در این بازار دو روز است که نمودار در سررسید های مختلف مسطح شده است.تحلیل گران می گویند:سرمایه گذاران تا زمانیکه از روند بورس مطئمن نشوند با احتیاط در این بازار قدم بردارند و نیم نگاهی به بورس به بازدهی بورس دارند تا در صورت افزایش به سرعت وارد این بازار شوند. به همین دلیل امروز هم در واکنش به نزول بورس سررسیدهای مختلف در بازار ثانویه اوراق دولتی دسته جمعی به کانال 18 درصد عقب نشینی کردند.

منبع: اقتصادنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس