کد خبر 1113514
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
مروری بر عملکرد آسیایی‌ها در پورتو/ طارمی طلسم‌شکنی می‌کند؟

پورتو با به خدمت گرفتن مهدی طارمی، سومین بازیکن آسیایی تاریخش را جذب کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که دو بازیکن قبلی آسیایی پورتو با وجود درخششی که پیش از پیوستن به این تیم داشتند، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش مشرق، فوتبال ایران بالاخره پس از مدت‌ها خبر درگیری، شکایت و شکایت‌کشی بالاخره یک خبر خوب هم شنید. این خبر، پیوستن مهدی طارمی به پورتو با قراردادی چهارساله بود و طارمی در حالی به یکی از پرافتخارترین تیم‌های اروپا پیوست که اولین آسیایی نبوده که به این تیم ملحق شده است.

نکته جالب درباره پورتو این است که تا سال ۲۰۱۶ هیچ بازیکنی از آسیا در این تیم توپ نزده و اولین بازیکن آسیایی این تیم که در این سال به پورتو پیوسته، هیون جون سوک، کره‌ای بوده است.

جون سوک در ابتدای فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ پس از درخشش در تیم ویتوریا ستوبال به پورتو پیوست اما در این تیم فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد. او پس از بازگشت از المپیک ۲۰۱۶ ریو، طی دو سال به تیم‌های ترابزون اسپور ترکیه، تروآی فرانسه و دبرسن مجارستان قرض داده شد.

هیون جون سوک در نهایت در تابستان ۲۰۱۸ از پورتو جدا شد و به تروآ پیوست و در حال حاضر که ۲۹ سال سن دارد هم در عضویت این تیم است.

بیشتر بخوانید:

اولین تمرین طارمی در پورتو +عکس

دومین و آخرین بازیکن آسیایی که پیش از مهدی طارمی به پورتو پیوسته شویا ناکاجیمای ژاپنی است که قرار است فصل آینده به احتمال کم در کنار مهاجم ایرانی پورتو به کارش ادامه دهد.

ناکاجیما ابتدای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ از الدحیل قطر به پورتو پیوست و ۲۸ مرتبه در فصلی که گذشت برای تیمش به میدان رفت که حاصل آن یک گل و سه پاس گل بوده است.

ناکاجیما در حالی به پورتو پیوست که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ که در عضویت پورتیموننزه پرتغال بود، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت و توانست کارنامه ۱۰ گل و ۱۲ پاس گل در ۲۹ بازی به نام خود ثبت کند. با این حال باشگاه پورتیموننزه پس از درخشش بازیکن جوان ژاپنی‌اش مبلغ زیادی برای رضایت نامه او در نظر گرفت تا در نهایت مقصدش به سمت آسیا و الدحیل عوض شود. البته حضور ناکاجیما در الدحیل طولانی نشد و در نهایت او با ۱۲ میلیون یورو و بند فسخ ۸۰ میلیونی به پورتو پیوست؛ خریدی جذاب برای پورتویی‌ها!

اما حضور ناکاجیما در این تیم خوب پیش نرفت و در حال حاضر در برنامه‌های سرمربی پورتو جایی ندارد و احتمالا از جمع این تیم جدا می‌شود. ولورهمپتون، ساوتهمپتون و الدحیل از مشتریان بازیکن ۲۶ ساله ژاپنی هستند.

این دو بازیکن آسیایی پورتو که از قضا پیش از پیوستن به این تیم عملکرد درخشانی در لیگ پرتغال داشتند، نشان می‌دهد که مهدی طارمی کار آسانی در پورتو ندارد. البته باید این را هم در نظر بگیریم که طارمی قبلا بارها نشان داده که می‌تواند در شرایط سخت هم بدرخشد، به همین دلیل احتمالا این مهاجم ایرانی موفق می‌شود که طلسم آسیایی‌ها در پورتو را بشکند و به یک خرید خوب برای این تیم پرتغالی تبدیل شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس