کشتی

با اعلام شرکت نفت یمن درباره به پایان رسیدن کامل ذخیره سوخت این کشور در بندر الحدیده، خطر وقوع فاجعه انسانی در یمن جدی‌تر شد.

به گزارش مشرق، شرکت نفت یمن با صدور بیانیه‌ای از به پایان رسیدن کامل ذخیره سوخت این شرکت در بندر الحدیده خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره، شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نیروهای متجاوز و سازمان ملل را که چتر حمایتی کامل را (برای جرایم ائتلاف سعودی) فراهم کرده است، مسئول کامل پیامدهای توقیف کشتی‌های حامل سوختی می‌دانیم که به رغم داشتن مجوز بین المللی اجازه لنگر انداختن در بندرالحدیده را پیدا نکردند».

بیشتر بخوانید:

نقش انگلیس در توافق ابوظبی و تل‌آویو

در این بیانیه آمده است: «قدرت‌های متجاوز و محاصره کننده یمن هنوز ۲۱ نفتکش را در بازداشت نگاه داشته‌اند که ۱۷ فروند آن حامل ۴۲۹ هزار و ۴۱ تن بنزین و دیزل است و جریمه‌های بازداشت کشتی‌ها در دوره اخیر به تقریباً ۴۴ میلیون دلار رسیده است».

شرکت نفت یمن تاکید کرد: «ما از مردم یمن در هر کجا می‌خواهیم فعالیت‌های خود را برای اعلام همبستگی و همچنین مخالفت با ادامه محاصره کشتی‌های حامل مشتقات نفتی گسترده کنند».

شرکت نفت یمن اعلام کرده است که دزدی دریایی از نفتکش‌های این کشور در حالی از سوی ائتلاف سعودی انجام می‌شود که این نفتکش‌ها از مجوزهای بین‌المللی برخوردار است و توقیف آن‌ها نقض کنوانسیون بین‌المللی حقوق بشر و مقررات بین‌المللی بشر دوستانه و کلیه قوانین و رسوم و بی‌تفاوتی به مفاد و اهداف توافق سوئد است که بر ورود مواد اولیه و کمک‌های بشردوستانه به منظور تامین نیازهای مردم یمن از طریق بندر الحدیده تاکید دارد.  

وزارت بهداشت یمن هم در روزهای اخیر چندین بار هشدار داده است در صورتی که ائتلاف سعودی همچنان به توقیف نفتکش‌ها ادامه دهد، این کشور با فاجعه انسانی قریب‌الوقوعی مواجه خواهد بود،  به خصوص که در ماه‌های اخیر سه کارخانه تولید اکسیژن در صنعاء به دلیل نبود سوخت تعطیل شدند و بیمارستان‌ها، فرودگاه و دیگر اماکن حیاتی با مشکل جدی کمبود سوخت مواجه باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 2
    چرا کاری نمی کنیم از سعودی می ترسیم و از خدا در قبال کمک نکردن نمی ترسیم ؟ کدام یک مستحق ترس هستند خداوند یا سعودی ؟ مثلا چه می خواهد بکند که خدا در برابرش کمکمان نکند.ولی اگر خدا خواست کاری بکند در برابر این کم کاری هیچ کس توان یاریمان را ندارد
    • وطن پرست DE ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      2 1
      از شمشیرهایی که اطراف خیمه علی کشیده شده می ترسیم. یادت رفته چه بلایی سراخرین کشتی حامل اقلام غذایی برای کمک به یمن افتاد؟ تلفن اقای ظریف و کری رو می گم. درست رای بده تا هم هم وطن هات اسیر نشن و هم مسلمانان تحقیر نشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس