کد خبر 1113282
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
بازار بورس نمایه

افراد حقیقی تا ظهر امروز نزدیک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و سهام بانک گردشگری بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات خرد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و بدین‌ترتیب خالص خرید حقوقی‌ها به ۱۴ درصد از کل معاملات رسید.

بیشتر بخوانید:

ریزش ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری"، "محصولات شیمیایی" و "مخابرات" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "فلزات اساسی" و "عرضه برق، گاز و ..." به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وگردش»، «وتجارت» و «اخابر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «فخوز» و «کاوه» معطوف بود و هر سه این نمادها از افت قیمت در امان ماندند.

در ترکیب سهامداری بانک گردشگری مبلغ ۲۹۵ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام ملی صنایع مس ایران به ۱۴۵ میلیارد تومان رسید.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۵ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس