کد خبر 1113235
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
بورس نمایه

شنیده‌هایی در بازار مبنی بر افزایش دامنه نوسان برای سهم‌های بزرگ از پنج درصد به ۱۰ درصد به گوش می‌رسید البته این خبر تکذیب شد، با این حال این اتفاق می‌تواند چه تاثیری بر بازار سهام بگذارد؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، سعید اسلامی بیدگلی  شایعه افزایش دامنه نوسان بازار از 5 درصد به 10 درصد را تکذیب کرد و همچنین با اشاره به اینکه امروز بعد از ظهر جلسه شورای عالی بورس برگزار خواهد شد، گفت: جلسات روز سه شنبه بعد از ظهر شورای عالی بورس، یک سلسله نشست های روتین است که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ درصد شدن دامنه نوسان تکذیب شد

وی در خصوص اینکه احتمال دارد در جلسه امروز درباره وضعیت بازار و تغییر دامنه نوسان موضوعی مطرح شود، گفت: تا این لحظه که من در حال صحبت با شما هستم چنین موضوعی طرح نشده اما رییس سازمان بورس که سخنگوی شورای عالی بورس هستند بر اساس بندی که در دستور شورای عالی بورس با عنوان سایر است این اختیار را دارد که چنین موضوعی را خارج از دستور جلسه مطرح و درباره آن تصمیم گیری کند. اما تا این لحظه هیچ موضوعی در این خصوص طرح نشده است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با احتمال افزایش دامنه نوسان در بازار سهام گفت: شاید با افزایش دامنه نوسان مدتی طول بکشد تا سهامداران به این تغییر عادت کنند اما در کل افزایش دامنه نوسان به نفع بازار است و از رفتارهای هیجانی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: دامنه نوسان هر چقدر بیشتر باشد بازار زودتر منطقه تعادلی را پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز صحبت از 10 درصد است اما می‌تواند شیوه دینامیکی باشد یعنی وقتی صف تشکیل شد برای مدتی دامنه را باز کنیم و بعد از رسیدن به نقطه تعادلی دوباره دامنه 10 درصدی رو اعمال کنیم.
 

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    بورس که باتلاقی برای مردم عوام و لقمه چرب برای رندان شده با این کار فرصت بیشتری برای سود جویی رندان و ضرر بیشتر برای مردم عام فراهم میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس