کد خبر 1112823
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
فروش میلیاردی مجوز‌های واردات موز توسط دلالان

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: پس از توقف ثبت سفارش موز بازار فروش این مجوزها بسیار داغ شده و دلالان سود میلیاردی به جیب می‌زنند.

به گزارش مشرق، سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با بسته شدن ثبت سفارش موز بازار فروش این محصول در بنادر توسط دلالان و واسطه‌ها بالا گرفته تا آنجا که آنها برای هر کیلو مجوز موز حدود 800 تا 850 تومان از وارد کنندگان موز دریافت می‌کنند و این هزینه در هیچ جا ثبت نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

وی با انتقاد از سیاست‌های یک شبه در مورد صادرات و واردات گفت: سیاست‌های یک شبه ثبت سفارش در وزارت صمت و بانک مرکزی بازار فروش مجوز توسط دلالان را داغ کرده و این هزینه‌های سربار را مصرف کننده باید پرداخت کند و واقعا نظارتی بر این مسائل نمی‌شود.

 رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: با توجه به فصل تابستان که بازار مصرف موز کاهش پیدا می‌کرد و قیمت جهانی آن کاهش چشمگیری داشت و بازار مصرف با رکود مواجه بود امسال به علت بسته شدن ثبت سفارش قیمت موز سیر صعودی پیدا کرده و تا مرز 19 تا 20 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

نورانی در پایان تاکید کرد: با احتساب یک حساب سرانگشتی کسی که مجوز 1200 تن واردات موز را دارد بی‌دردسر حدود یک میلیارد تومان به جیب می‌زند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    18 0
    واقعا این دولت طی این۷/۵ سال جزاینکه قیمتها را تا ده برابر افزایش دادند که(حقوق،مزایا،انواع امتیازات نجومی خود وکارکنان خودیشونو)ارزوسندهای مالی شرکتها،پیمانکاران،کارفرمایان،خرابکارها،پارتی بازها،رشوه دهنده ها، مفسدها و وابسته هاشونو تامین،تایید،امضا وپرداخت بشود وآمار غلط بدهند،چیکار کردند!!!؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    ایجاد مقرارات برای هر فعلی یعنی دزدی و پورسانت ودلال بازی. مقررات باید برای همه باشد و هر بار برای هر فعلی مجوز لازم نباشد.
  • عطاالله IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    2 0
    خداوند ریشه تون رو خشک کنه 7/5 ساله همه جور دزدی رو دیدیم.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 0
    من از روزي كه گريه هاي باغدار چابهاري را در تلويزيون ديدم كه باغ موزش در معرض نابودي بود به خاطر ارزان بودن موز خارجي ديگر موز نميخرم!
  • GB ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    مشرق هر مطلبی در باره دلال ها - صراف ها و کارچاق کن ها بنویسی . like داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس