هنوز خبری از اردوهای تیم ملی کشتی نیست/ از اصرار تا بی‌تفاوتی!

با وجود صدور مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی کشتی از سوی ستاد مقابله با کرونا و ماهها پافشاری فدراسیون کشتی برای برپایی این تمرینات، هنوز خبری از آغاز اردوها نیست!

به گزارش مشرق، ماهها بود که فدراسیون کشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای تیم ملی، سعی داشت نظر ستاد مقابله با کرونا را برای آغاز تمرینات قرنطینه ای و مسابقات لیگ جلب کند. تلاشی که با برگزاری چندین نشست ویژه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با وزیر بهداشت و اعضای ستاد مقابله با کرونا پیگیری شد. به هر حال اصرار و پیگیری فدراسیون کشتی برای برگزاری اردوها به بار نشست و این ستاد، روز سوم شهریور ماه، مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی کشتی را بصورت محدود صادر کرد.

اما نکته اینجاست که از زمان صدور این مجوز تا به امروز، هیچ اقدام رسمی و جدی از سوی فدراسیون کشتی برای برگزاری اردوها صورت نگرفته و هنوز مشخص نیست، متولیان فدراسیون که شبانه روز در پس کسب این مجوز بودند، چرا هنوز برای برگزاری اردوها دست به کار نشده اند؟

در همین راستا محمد ابراهیم امامی سحنگوی فدراسیون کشتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: ما همواره بر این باور بودیم که اردوهای تیم ملی باید هدفمند باشد و طبیعتا برای این موضوع باید ببینیم تکلیف رقابتهای جهانی پیش رو چه خواهد شد. در کل باید زمانی برای برگزاری اردوهای تیم ملی بطور جدی و رسمی اقدام کنیم که اتحادیه جهانی کشتی، قطعیت رقابتهای جهانی را اعلام کنم و زمان قطعی این پیکارها مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

کشتی نباید دغدغه مالی داشته باشد

وی تصریح کرد: اولویت فدراسیون کشتی در کنار اجرای برنامه های خود، حفظ سلامت کشتی گیران و مربیان است و ما باید زمانی برای برگزاری اردوهای تیم ملی برنامه ریزی قطعی انجام دهیم که از برگزاری رقابتهای پیش رو از جمله مسابقات جهانی مطمئن باشیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز در انتنظار ابلاغ رسمی مجوز آغاز اردوها از سوی ستاد کرونا هستید یا خیر؟ گفت: این ابلاغیه بزودی به دست ما خواهد رسی، اما  هنوز برای برگزاری اردوها به دنبال همان بحث هدفمندی هستیم. در نتیجه همچنان باید منتظر باشیم تا اتحادیه جهانی کشتی زمان دقیق و قطعی رقابتهای جهانی را تعیین و اعلام کند.

امامی در پاسخ به این موضوع که آیا با این وضعیت، زمان مفید تا المپیک از دست خواهد رفت، گفت: ما در حال حاضر تمرینات کشتی‌گیران را بطور منظم و دقیق زیر نظر داریم. آزادکاران که زیر نظر کادر فنی با استفاده از اپلیکیشن ویژه ای در حال تمرینات هستند. فرنگی کاران هم با توجه به برنامه هایی که محمد بنا و همکارانش تدوین کردند، ماههاست که به تمرین مشغولند.

سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که اردوهای تیم ملی بطور کلی تعطیل باشد. حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی بزودی نشست ویژه ای را با اعضای کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار خواهد کرد تا برنامه برگزاری اردوها تدوین و آماده اجرا شود تا به محض قطعیت رقابتهای جهانی، اردوها را استارت بزنیم.

وی اظهار داشت: فدراسیون کشتی با توجه به اهمیت بازیهای المپیک سال آینده، برنامه های ویژه و مدون خود را در دستور کار دارد و این برنامه ها بزودی با توجه به پروتکل های بهداشتی آغاز می شود. اما پیش از آن باید زمان رویدادهای پیش رو مشخص شود تا ما بتوانیم اردوها را بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده برپا کنیم. فعلا که به دلیل ایام سوگواری ماه محرم و تعطیلی چند روز اخیر، برنامه ها به تعویق افتاد اما مطمئنا بزودی با دریافت ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا می توانیم در خصوص برگزاری اردوها وارد عمل شویم.

امامی در پایان گفت: هر چند مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی صادر شده، اما همچنان در انتظار آن هستیم تا مجوز فعالیت باشگاه ها در استانهای مختلف هم صادر شود. ضمن اینکه ما در پی آن هستیم تا مجوز آغاز رقابتهای لیگ کشتی هم صادر و این مسابقات هم طبق برنامه اجرایی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس