آیا تعطیلات تاسوعا و عاشورا روی بازار سرمایه تاثیر می گذارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: بعضی از روزها در تقویم هستند که بازار سرمایه تا حدودی از آن‌ها تاثیر می‌پذیرد که می‌تواند به روزهای پایانی ژانویه در اروپا یا دهه اول محرم اشاره کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر تعطیلات چند روز اخیر بر بازار سرمایه این هفته گفت: بعضی از روزها در تقویم هستند که بازار سرمایه تا حدودی از آن‌ها تاثیر می‌پذیرد که می‌توان به روزهای پایانی ژانویه در اروپا یا دهه اول محرم اشاره کرد که این مسئله به عقاید و آداب و رسوم بعضی از سهام داران باز می‌گردد به همین علت ممکن است در این هفته  تا حدودی با اُفت بازار سهام مواجه باشیم به طوری که روز دوشنبه بازار به نسبت هفته گذشته با حجم کمی از خرید فروش سهام در بازار سهام مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فرار نقدینگی از صندوق‌های بورسی +نمودار

این کارشناس بازار سرمایه درباره بهترین زمان خرید پالایش یکم گفت: صندوق "پالایش یکم" یکی از بزرگترین صندوق‌هایی است که دولت تاکنون آن را در بازار سرمایه عرضه کرده و مدت دو هفته هم برای پذیره نویسی آن زمان گذاشته است به همین دلیل معامله گران به سه قسمت تقسیم شده اند گروه نخست عده‌ای هستند که در همان روز اول در پذیره نویسی شرکت کردند، گروه دوم در روزهای ابتدایی اقدام به خرید می‌کنند و گروه سوم هم کسانی هستند که در روزهای پایانی اقدام به پذیره نویسی می‌کنند..

او تاکید کرد: در پذیره نویسی "دارا یکم " عده‌ای که پذیره نویسی را برای روزهای پایانی گذاشتند با مشکلاتی مواجه شدند که می‌توان به اختلالاتی که در سیستم معاملاتی پیش آمد، اشاره کرد.

دارابی در خصوص تاثیر حقوقی‌ها بر بازار سرمایه گفت:اشخاص یا نهادهای حقوقی همیشه در بازار حضور دارند. عملکرد حقوقی ها برعکس عملکرد حقیقی ها است یعنی زمانی که بازار فروشنده است حقوقی‌ها شروع به خرید می‌کنند و زمانی که بازار آماده خرید است آنها سهام خود را می‌فروشند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به همین خاطر است که ما همیشه یک اختلاف فاز رفتاری را بین اشخاص حقیقی و حقوقی در بازار مشاهده می‌کنیم.

او در خصوص اظهار نظر سیاستمداران در خصوص بازار سرمایه گفت:سیاست مداران و دولت در برابر سرمایه‌های مردم مسئول هستند به همین دلیل دولت باید به گونه ای عمل کند که سرمایه های مردم حفظ شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس