کد خبر 1112520
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
تظاهرات آلمان

پلیس آلمان از افزایش تعداد بازداشتی‌ها در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس آلمان از افزایش بازداشتی‌ها در اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در آلمان خبر داد که از روز گذشته آغاز شده است.

به نوشته این خبرگزاری در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۳۸ هزار نفر در شهر برلین در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی دست به شورش زده‌اند که واکنش پلیس آلمان را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

درگیری معترضین در روز کارگر با پلیس آلمان+عکس

پلیس آلمان با هدف متفرق کردن افراد در این شورش، تعدادی از افراد را بازداشت کرده که تاکنون تعدادشان حداقل ۳۰۰ نفر اعلام شده است.

این وبگاه خبری همچنین نوشته است تجمعات مشابهی نیز در سایر شهرهای اروپا شکل‌گرفته که در آن معترضان ویروس کرونا را «ویروسی جعلی» خوانده‌اند.

به طور مثال، در لندن هزاران نفر در میدان «ترافلگار» تجمع کردند تا به مسائلی مانند محدودیت‌های ویروس کرونا اعتراض کنند. چنین شورشی در «پاریس، وین و زوریخ» نیز گزارش شده است.

در این تظاهرات پلیس آلمان استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را اجباری اعلام کرده است و در میانه روز به دلیل عدم رعایت این قانون دستور متفرق شدن افراد را نیز صادر کرد.

در ابتدا مقام‌های برلین در نظر داشتند اجازه انجام چنین تظاهراتی را ندهند، اما دادگاهی در این کشور مانع آن‌ها شد.

در گزارشی که روز گذشته از این تظاهرات منتشر شد آمده است معترضان شعار «آنگلا مرکل باید برود» سردادند. همچنین آن‌ها در برلین تصاویری از راهپیمایی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و با اقدامات خود، هشداری را به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فرستادند.

گفتنی است شمار موارد ابتلا به کرونا در آلمان پس از افزایش آن در هفته‌های اخیر، در حال رسیدن به بالاترین سطحی است که در ماه آوریل مشاهده شده بود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۲۵ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۲۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۴۶ هزار و ۷۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آلمان با دارا بودن بیش از ۲۴۲ هزار مبتلا و نزدیک به ۱۰ هزار جان‌باخته کرونایی در جایگاه بیستم در میان کشورهای جهان قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس