کد خبر 1112137
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
عراق|انتقادها از سخنان حلبوسی درباره مسئله سلاح/ پشت پرده فراخوان‌های مشکوک در فضای مجازی

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق به سخنان محمد الحلبوسی رئیس پارلمان که مدعی شده بود سلاح‌های خارج از کنترل در دست گروه‌های شیعی است، واکنش تندی نشان داد.

به گزارش مشرق، «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با انتقاد از محمد الحلبوسی که ادعا کرده بود سلاحهای خارج از کنترل در دست گروه‌های شیعی است، در توئیتی خطاب به وی نوشت:  امشب مسئول توپخانه الحشد الشعبی توسط کدام سلاح خارج از کنترل به شهادت رسید؟

وی افزود : مخاطب سؤال(حلبوسی) به طور مشخص افرادی هستند که وظیفه حفاظت از خون عراقی ها را دارند.

شیخ خالد الملا با این توئیت ضمن مخالفت با صحبت‌های رئیس پارلمان  معتقد است که گروه‌های افراطی مسلح در عراق از دل مناطق أهل سنت بیرون آمدند.

ناطق الجبوری فعال فضای مجازی هم در واکنش به مواضع اخیر حلبوسی در توئیتی نوشت : اگر ظلم و ستم تندروها و منحرفان اهل سنت - که خونریزی و دست به سلاح بردن را از صدام به ارث برده بودند - نبود، شیعیان مجبور به دست بردن به سلاح نمی شدند.سلاح ما، خارج از کنترل نیست، سلاح ما از شما حمایت کرده، شهرهایتان را آزاد کرد و آبروی شما را در مقابل داعش حفظ کرد.

علی فاهم نویسنده و روزنامه نگار عراقی هم با انتقاد از سخنان اخیر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق علیه شیعیان در گفتگو با شبکه یو تی وی اظهار داشت : وقتی که شیعیان علیه سنی ها سخنی بگویند، آنها را فرقه گرا می خوانند، وقتی که سنی ها علیه سنی ها سخنی بگویند، آنها را فرقه گرا می خوانند، وقتی که سنی ها علیه شیعیان سخنی بگویند، حرفی نمی زنند ساکت می مانند، و وقتی که شیعیان علیه شیعیان سخنی بگویند، آنها را ملی گرا می خوانند!

تشدید اختلافات میان رهبران گروههای اهل سنت

اظهارات سئوال برانگیز در حالی است که برخی منابع عراقی از اختلافات شدید میان رهبران گروههای اهل سنت عراق خبر می دهند، این اختلافات به سر موضوع تعیین تعداد حوزه های استان های انتخابیه در هر استان است.

 در همین راستا گفته می شود که محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق تلاش می کند تا سنی ها را علیه خمیس خنجر رئیس تشکل موسوم «المشروع الوطنی» تحریک کند.

 اختلاف بین این دو نفر پس از آن ایجاد شده که خمیس خنجر طرفدار وضوع موجود حوزه های انتخابیه در استان دیالی است که سه حوزه انتخابیه دارد. اما ائتلاف القوی العراقیه، به رهبری محمد الحلبوسی، به شدت با این موضوع مخالفت می کند.

پشت پرده فراخوان‌های مشکوک در فضای مجازی؛ تلاش برای روشن کردن آتش فتنه در عراق

منابع عراقی از فراخوان های مشکوک و شبهه آمیز در تویتر و فیسبوک برای برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در استانهای مرکزی و جنوبی عراق خبر داده و به تشریح اهداف آن پرداختند.

این منابع گفتند بیش از دو هفته است که محتواهایی در شبکه های اجتماعی دیده می شود که به جای تمرکز بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات، تظاهرات کنندگان را به حمل سلاح فرامی خواند. ضمن اینکه به طور گسترده ای حوادث استان ذی قار را تبلیغ کردند وقایعی که در آن گروهی از تظاهرات کنندگان برخی مراکز احزاب شیعه را ویران کردند.

عبدالامیر التعیبان از نمایندگان پارلمان عراق در باره فراخوان و تشویق به حمل سلاح اینگونه اظهار نظر کرده و هشدار می دهد: «داعش با لباسی جدید در جنوب عراق»

ناظران معتقدتد آمریکا طرحی برای به ویرانی کشاندن استانهای جنوبی عراق دارد همانگونه که استانهای غربی عراق با طرحهایی چون داعش جنایتکار به ویرانی کشیده شد.

ناظران این سئوال را مطرح کرده اند که موضع دستگاه قضایی، دادستان کل و فرمانده کل نیروهای مسلح در قبال ظهور چنین فراخوان ها و تشویق هایی برای حمل سلاح چیست؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    5 0
    چند روزی بسپرینش دست داعش تا حالیش کنن سلاح دست کیه!
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    6 0
    اینها هرچه داشتند را در موصل و انبار رو کردند حشد همه را شکست داد حالا با سلاح واق واق آمده اند کاری هم نمی توانند بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس