کد خبر 11120
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵

يک پژوهشگر سعودي گفت: بازگشت شاهزاده "بندر بن سلطان " رئيس شوراي عالي امنيت ملي عربستان و سفير سابق اين کشور در واشنگتن به رياض، بيانگر نقشه‌هاي خطرناک عليه کشورهاي منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "محمد المسعري " پژوهشگر امور عربستان در گفت‌وگو با شبکه خبري "العالم " گفت: بازگشت شاهزاده بندر بن سلطان نشانه ضعف آل سعود و قدرت و نفوذ دولت آمريکا در داخل خاندان سلطنتي است و بازگشت وي براي عربستان به طور ويژه و براي منطقه به طور کل خطرناک است.
وي افزود: بازگشت بندر بن سلطان نشان مي‌دهد که مقامات ارشد سعودي و شخص ملک عبدالله به قدري ضعيف هستند که نمي‌توانند سيطره خود را بر شاهزاده‌هاي سطح پاييني همچون بندر بن سلطان اعمال کنند.
اين کارشناس سعودي با اشاره به اينکه بندر بن سلطان، عامل صهيونيسم جهاني و از نومحافظه‌کاران است، گفت: بازگشت اين شاهزاده سعودي خطري کشنده نه تنها براي عربستان و کشورهاي عربي و اسلامي بلکه براي خود آل سعود نيز محسوب مي‌شود.
المسعري تأکيد کرد، شاهزاده بندر در واقع يک صهيونيست است و در کودتا عليه عمويش با مشارکت و هدايت آمريکا دست داشت اما واشنگتن نمي‌دانست که شاهزاده بندر عملا قدرت انجام چنين ماموريتي را که مي‌خواهد در منطقه انجام بدهد، ندارد.
اين پژوهشگر سعودي مراسم استقبال از شاهزاده بندر در عربستان را از پيش برنامه‌ريزي شده دانست و گفت: نمايش استقبال از بندر در فرودگاه با دقت انجام شد تا فاش نشود که وي زنداني يا مخفي در سوريه بوده است و اين در حالي است که مسؤولان ارشد در مراسم استقبال از وي حضور نداشتند.
اين در حالي است که منابع سعودي ادعا مي‌کنند "بندر بن سلطان " پس از اقامت طولاني در مغرب و انجام عمل جراحي که گفته مي‌شود با موفقيت انجام شده است، چهارشنبه گذشته به کشورش بازگشت.
به گفته منابع سعودي، بندر بن سلطان فعاليت خود را در رأس شوراي امنيت ملي عربستان از سر خواهد گرفت و پيش‌بيني مي‌شود که مأموريت‌هاي امنيتي خارجي نيز در چند هفته آينده از سوي ملک "عبدالله بن عبدالعزيز " پادشاه عربستان به وي محول شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس