کد خبر 1111810
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
واکنش معاون وزیر ورزش به بازگشت استراماچونی

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر جذب استراماچونی در باشگاه استقلال، گفت: عدم جذب مربیان و بازیکنان خارجی ابلاغ شده است.

به گزارش مشرق، عبدالحمید احمدی در مورد حواشی قبل از دیدار پرسپولیس و استقلال، بیان کرد: حواشی این دو باشگاه را در ابتدای امر چه کسی ایجاد می کند؟ حواشی به تماشاگران منتقل می شود و در آن ها بروز پیدا می کند. آیا بیانیه هایی که در فضای مجازی صادر می شود، حرفه ای است؟

بیشتر بخوانید:

نقش پررنگ وزارت ورزش در استعفای مجیدی

احمدی افزود: ۹۰ درصد ناهنجاری ها روی سکوها و در بین تماشاگران با مدیریت صحیح عوامل باشگاه ها و فدراسیون ها قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اجرایی فدراسیون ها، وزارت ورزش نباید دخالتی داشته باشد، عنوان کرد: در حوزه کلان و راهبری ورزش ایران اما نقش وزارت ورزش و جوانان مشخص است و در این راستا اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه عنوان کرده بود استراماچونی نمی تواند به فوتبال ایران بازگردد، تصریح کرد: عدم جذب مربیان و بازیکنان خارجی ابلاغ شده است و با چالش هایی که در حوزه مربیان خارجی، نوسانات ارزی، پرونده های تشکیل شده در فیفا و مسائلی که اجرای آن را برای ورزش ایران سخت کرده است، هوشمندانه پیش گیری شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ورزش همگانی، ارتقای سلامت است، اظهار کرد: در مورد استفاده مردم از ورزش باید تاکید بیشتری صورت گیرد و تمامی بخش های کشور ضمن هم افزایی و هماهنگی به بهترین شکل زمینه ساز بهبود وضعیت ورزش های همگانی در بین مردم شوند.

وی ادامه داد: آمارهای حوزه سلامت نگران کننده است ولی اگر قرار باشد بین ورزش و حوزه سلامت ارتباط تنگاتنگی وجود نداشته باشد، این یعنی یک جای کار اشکال دارد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳۰ درصد جمعیت ایران که معادل ۱۵ میلیون نفر هستند، از فشار خون بالا رنج می برند، گفت: تنها ۴۰ درصد این افراد مبتلا به بیماری فشار خون از آن مطلع هستند.

احمدی ادامه داد: ۱۰۰ هزار ایرانی سالانه بر اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می دهند، یک عامل مهم فشار خون بالا کم تحرکی و عامل دیگر تغذیه نامناسب است و به صورت سکته قلبی، مغزی، مشکلات کلیونی، زوال عقل و مرگ زودرس خود را نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه ۵۰ درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این کم تحرکی در  بانوان بیشتر است، گفت: میزان ورزش مناسب ۱۵۰ دقیقه با شدت متوسط در هفته است که در این بخش، معادل ۳۰ درصد مردم ایران فعالیت و ورزش مناسب دارند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه طبق آمار وزارت بهداشت، سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان خرج درمان بیماری های غیر واگیر در ایران است، عنوان کرد: کم هزینه ترین مسیر برای زندگی و سلامت بهتر مردم ورزش کردن است.

احمدی با تاکید بر اینکه مسئولیت فدراسیون های ورزشی، صرفا در حوزه قهرمانی نیست، خاطرنشان کرد: همه فدراسیون ها باید در حوزه ورزش همگانی پاسخگو باشند، کشورهای توسعه یافته در حوزه ورزش قهرمانی، در بخش ورزش همگانی نیز پایدار و پیشرفته هستند و اگر به دنبال ورزش قهرمانی پایدار هستیم باید به ورزش همگانی نیز توجه داشته باشیم.

احمدی در ارتباط با ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم، گفت: ترویج فرهنگ ورزش باید در سبک زندگی مردم گنجانده شود، پویش های متفاوتی در قشرهای مختلف به همین منظور برگزار شده است. فعالیت های فرهنگی دیر بازده هستند و نباید قطع شوند.

وی ادامه داد: ارزش های فرهنگی در ورزش قهرمانی یک چالش جدی است، منشا رفتارهای تماشاگران در مدیران، مربیان، ورزشکاران، فدراسیون ها و ... است.

احمدی با بیان اینکه تعداد باشگاه های ورزشی از حدود سه تا چهار هزار باشگاه ورزشی به ۲۶ هزار باشگاه ورزشی ارتقا یافته است، گفت: در حوزه زیرساخت ها اقدامات مختلفی صورت گرفته است و طی سال گذشته نیز ۸۰۰ مکان و پروژه ورزشی افتتاح شد.

وی ادامه داد: یک سوم جمعیت ایران در روستاها زندگی می کنند و در این حوزه ۴۶۵۰ خانه ورزش روستایی را تکمیل و ایجاد کردیم که می تواند به بهبود وضعیت سلامت در این مناطق کمک شایانی کند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با ایجاد زمین های چمن مصنوعی در مناطق دور افتاده، اظهار کرد: در این بخش ۱۵۱۰ مکان ایجاد شده است و تا پایان سال به ۲۰۰۰ مورد خواهد رسید و تا پایان دولت نیز به ۲۵۰۰ مکان خواهیم رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس