فواد حسین

وزارت خارجه عراق نتایج سفر امروز وزیر خارجه عربستان سعودی به بغداد را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق بیانیه‌ای را درباره سفر امروز وزیر خارجه سعودی به بغداد و نتایج این سفر صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

ابراز خرسندی وزیر خارجه عربستان از دیدار با الکاظمی

بر اساس پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز میزبان فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بود که برای بررسی روابط دوجانبه بغداد-ریاض در سفری رسمی به عراق آمده است».

در ادامه بیانیه آمده است:«این دیدار روابط دوجانبه و پیشرفت مثبت این روابط در همه سطوح مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف درباره اجرایی شدن یادداشت‌های تفاهمی که دولت‌های سابق منعقد کردند و همچنین تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور و به خصوص در زمینه کشاورزی و پتروشیمی، تامین انرژی عراق و موضوع  ارتباط در حوزه انرژی با کشورهای شورای همکاری توافق کردند».

بر اساس این بیانیه نتایج سفر نخست وزیر عراق و هیئت همراه آن به واشنگتن و همچنین نتایج اجلاس سه جانبه رهبران عراق، مصر و اردن که در امان برگزار شد از جمله محورهای گفت‌وگوی وزیران خارجه عراق و سعودی با یکدیگر بود.

وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه تحولات مربوط به اوضاع منطقه‌ای مورد اهتمام دو کشور را از جمله موارد مورد بحث و گفت‌وگو میان وزیران خارجه سعودی و عراق خواند و گفت: «دو طرف بر اهمیت تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند»

این نخستین سفر وزیر خارجه سعودی به عراق از زمانی است که متصدی این پست شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    اهلا و سخلا یا شیخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس