کد خبر 1111611
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
آیین عزاداری حسینی در میدان امام خمینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جلالی گفت: در بازرسی از ۲۵۰۰۰هیئت مذهبی درکشور ۹۶از هیئات مذهبی موارد بهداشتی را رعایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جلالی معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اعلام بازرسی اولیه از ۲۵۰۰۰ هیئت مذهبی کشور در ایام ماه محرم گفت: ۹۶ درصد از هیئات مذهبی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی در تشریح جزئیات این بازرسی عنوان کرد: تاکنون از ۲۵۰۰۰هیئت مذهبی در ایام ماه محرم توسط سازمان تبلیغات اسلامی بازرسی صورت گرفته است و ازاین‌بین ۶۴ درصد از هیئات فاصله اجتماعی را کاملاً رعایت کرده بودند و  ۲۵درصد از باقی هیئات به‌خوبی، ۷ درصد متوسط، ۳درصد ضعیف و یک درصد اصلاً پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ پایگاه انتقال خون کنار هیئت‌های مهم تهران

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰۰۰هییت مذهبی برای اخذ مجوز اقدام کردند  به اموزش بیش از۱۰۰هزار نفر و راه اندازی ۲۵۰۰ پخش زنده اینترنتی هییتها اشاره کرد.

جلالی در ادامه به میزان استفاده هیئات مذهبی از فضای باز اشاره و اظهار کرد: در این بازرسی مشخص شد که ۷۸درصد از هیئات از فضای باز و ۲۲ درصد از هیئات از فضای مسقف با رعایت فاصله گذاری استفاده می‌کردند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی به ضدعفونی کردن در ورودی هیئات اشاره و اذعان کرد: در ۷۳ درصد از هیئات، عزاداران هنگام ورود به هیئت توسط خادمان ضدعفونی می‌شدند، همچنین ۱۲ درصد از هیئات از تونل ضدعفونی، ۹درصد از دستگاه ضدعفونی استفاده کردند و ۶ در صد از هیئات نیز هنگام ورود ضدعفونی نداشتند.

ببینید:

فیلم/ حجت الاسلام قمی دیشب هیئت به کجا رفت

جلالی در ادامه به اهمیت استفاده از ماسک در هیئات اشاره و خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته از هیئات مشخص شد ۸۶ درصد از هیئات از ورود افراد به هیئت بدون ماسک ممانعت به عمل می‌آوردند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی به وسعت و توان مالی خود از امکانات تشخیص کرونا نیز استفاده کردند که فقط ۳۵درصد از هیئات توان تهیه و استفاده از تب سنج را داشته اند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص اطلاع‌رسانی و اعلان ضوابط بهداشتی گفت: ۷۵ درصد از هیئات مذهبی اطلاع‌رسانی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به عزاداران سید الشهداء (ع) کاملاً ارائه داده بودند و باقی هیئات تا حدی این اطلاع‌رسانی‌ها را ارائه کرده بودند.

جلالی ادامه داد: تهویه مناسب هم یکی از عواملی بود که در بازرسی‌ها موردتوجه قرار گرفت و در این بازرسی‌ها مشخص شد ۹۰ درصد از هیئات تهویه مناسب، ۷ درصد تهویه متوسط و ۳ درصد از هیئات نیز از تهویه ضعیف برخوردار بودند.

وی اظهار کرد: ۸۵ در صد از هیئات با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتند محل برپایی عزاداری را قبل و بعد از هر جلسه به‌صورت کامل ضدعفونی کردند.

حدود ۶۵۰ هییت در کشور برای عدم رعایت پروتکلها تذکر گرفتند و کمکهای لازم برای رفع نواقص ایشان در اختیار قرار گرفت. 

آمار دقیق‌تر پس از تکمیل بازرسی ها  پس از مراسم محرم اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس