اعلام موضع رسمی دولت عراق درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی

سخنگوی نخست‌وزیری عراق طی نشست خبری درباره توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی گفت این یک موضوع داخلی مربوط به خودشان است.

به گزارش مشرق، «احمد ملا طلال» سخنگوی نخست‌وزیر عراق، طی کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران به سوالی درباره موضع بغداد در قبال توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، وی پس از نشست هیأت دولت عراق در روز چهارشنبه (دیروز - ۲۶ آگوست)، تاکید کرد: « قانون عراق، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ممنوع می‌کند. اما [عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل] یک امر داخلی مربوط به آن کشورها است.»

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه به موضع نخست‌وزیر عراق طی نشست سه‌جانبه اخیر در امان در قبال قضیه فلسطین اشاره کرد و گفت: الکاظمی طی این نشست بر اهمیت قضیه فلسطین و پایتخت آن، قدس تاکید کرد.

از زمان اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو در ۲۳ مرداد گذشته ( ۱۳آگوست)، اغلب شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان و احزاب عراقی آن را به شدت محکوم کردند، اما دولت عراق و شخص مصطفی الکاظمی در قبال آن موضعی نگرفت تا اینکه نزدیک به ده روز بعد، (22 آگوست - اول شهریور)، الکاظمی در مصاحبه با «واشنگتن پست» در پاسخ به سوالی ناگزیر شد درباره این توافق، اظهارنظر کند.

 وی گفت: «عادی سازی روابط امارات - اسرائیل تصمیمی است که به امارات مربوط است و نباید در آن دخالت کرد.»

اما درباره قضیه فلسطین وی چند روز پیش در سفر به امان با حضور در نشست سه‌جانبه با شاه اردن و رئیس‌جمهور مصر گفت:«ما امروز گرد هم آمدیم در حالی که از ارزش‌های ریشه دار خود به نفع کشورها و ملت‌هایمان حمایت می‌کنیم و بر موضع ثابت عراق در حمایت از آرمان فلسطین و حق مردم فلسطین در تأسیس کشور خود به پایتختی قدس شریف آن تأکید می‌کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مهدی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    13 23
    سلام منطق همین میگه به عراق مربوط نیست ونبایددرمسائل داخلی کشورها دخالت کرد
    • SE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      17 6
      این دولت عراق امریکایی شده
    • SE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      23 6
      سلام، طبق همین منطق امریکا و غرب غلط می کنند در مسائل ایران و کشورهای دیگر دخالت میکنند
    • ائلدار بایرام اف IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      7 1
      منطق میگه نذار دشمنت بیاد بیخ گوشِت. حتی غریزه هم اینو میگه. یکی با چاقو طرفت بیاد میفهمی غریزه هم اینو حکم میکنه چه برسه به منطق.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      3 1
      منطق می گوید قویتر شدن اسراییل تهدیدی برای همه بشریت است. منطق می گوید کسی که از مظلوم دفاع نکند مسلمان نیست
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    18 6
    دم خیانت الکاظمی ازاین موضعگیری پیداست تقلیل خیانت به جهان اسلام به امری داخلی کجایند مردم باغیرت عراق؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    12 6
    نخست وزیر عراق هم که تو زرد از آب در اومد با دو پهلو حرف زدن جز بی کفایتی و بی غیرتی سیاسی و مذهبی چیزی از خود باقی نمی گذارد
  • واقع بین IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    12 6
    جناب آقای الکاظمی وقتی نسبت به این مساله خنثی هستی دو حالت دارد : یا مسلمان نیستی و یا از ترس از دست دادن جایگاهت سکوت کردی که در هر دوصورت جای تاسف دارد.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    8 6
    وقتی الکاظمی در سفر به آمریکا از کمک آمریکا برای مبارزه با داعش تشکر میکنه و مسئله رو 180 درجه وارونه جلوه میده دیگه چه انتظاری باید داشته باشی. خود آمریکایی ها میگن ما داعش رو ساختیم و به آنها کمک میکردیم حالا الکاظمی میگه نه دروغه آمریکایی ها داشتن با داعش مبارزه میکردن سفر وزیر خارجه عربستان به عراق هم برای توافقات پنهانی جهت همکاری با اسرائیله
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 6
    هیچ کشوری بطور رسمی بجز ایران این موافقت نامه را محکوم نکرد. اگر چه تعدادی از سیاستمداران کشورهای اسلامی به عنوان نظر شخصی آنرا محکوم مردند و حتی برخی انرا خیانت به آرمان فلسطین دانستند ولی دخالت رسمی در تصمیم یک کشور نکردند. تصیم یک کشور بخودش مربوط است
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      4 1
      پس اگر مثلا ایران یه پایگاه نظامی تو خلیج فارس به روسیه و چین داد به کسی مربوط نیست دیگه؟
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      4 0
      تصمیم ایران برای غنی سازی هم به خودش مربوط بود اما همه دنیا علیه آن بسیج شدند. اصلا آیا دیگر در دنیا کاری وجود دارد که کشوری بکند و بقیه دنیا را تحت تاثیر قرار ندهد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس