کد خبر 1111434
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
سامانه سجام

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد به مردم هشدار داد که مراقب شگرد کلاهبرداری سایبری به بهانه ثبت‌نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک با لینک‌های جعلی باشند.

به گزارش مشرق، سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه سجام مخفف عبارت سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است که برای ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دایر شده است، گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه ثبت‌نام و دریافت کد بورسی، اطلاعات خصوصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پرتکرارترین جرایم در فضای مجازی

تجاری افزود: شهروندان آگاه باشند که به غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان‌های مربوطه سایر لینک‌های متفرقه یا پیامک‌ها قابل اعتماد نیست و با هدف تخلیه اطلاعات شخصی افراد صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه به نشانی سایت توجه نمی‌کنند و یا با استفاده از لینک‌های تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، گرفتار سودجویان سایبری می‌شوند.

فرمانده انتظامی مهاباد به شهروندان توصیه کرد که فقط با مراجعه به سایت‌های اعلام شده اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کنند و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند، زیرا ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیرمجاز از حساب را فراهم آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ق ر IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 0
    میبایست از طریق اپراتورهای شناخت شده سایت مورد نظر معرفی میشدند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس