کد خبر 1110902
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
سوتلانا تیخانوفسکایا

رهبر مخالفان بلاروس در تماسی ویدئویی با اعضای پارلمان اروپا مدعی شده که یک «انقلاب مسالمت‌آمیز» در کشورش در حال وقوع است.

به گزارش مشرق، «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس که بعد از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری به لیتوانی پناهنده شده، امروز (سه‌شنبه) در تماسی ویدئویی با اعضای پارلمان اروپا مدعی شد که یک «انقلاب مسالمت‌آمیز» در کشورش در حال وقوع است.

بیشتر بخوانید:

نقش رسانه‌های غربی در ناآرامی‌های بلاروس‌+فیلم

یاهونیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته، تیخانوفسکایا در این تماس ویدئویی گفت: «یک انقلاب مسالمت‌آمیز در حال وقوع است. این انقلاب له یا علیه روسیه و همچنین له یا علیه اتحادیه اروپا نیست. این یک انقلاب مردمی است.»

وی همچنین گفت: «خواسته مردم بلاروس ساده است: [برگزاری] یک انتخابات آزاد و منصفانه. این آرزوی کل ملت [بلاروس] است

تیخانوفسکایا در حالی این اظهارات را مطرح کرده که اتحادیه اروپا هم نوزدهم آگوست (۲۹ مردادماه) در نشست سران خود اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد؛ در حالی که الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور در این انتخابات با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء پیروز شده بود و رقیب وی تیخانوفسکیا با کسب ۱۰ درصد آراء شکست خورد.

رهبر مخالفان بلاروس علیرغم شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که نتیجه را نمی‌پذیرد و سپس به کشور لیتوانی پناهنده شد و از طرفدارانش خواست که همچنان بدون هراس به اعتراضات علیه دولت لوکاشنکو ادامه دهند.

اکثر اعتراضاتی که در شهرهای مختلف بلاروس، به ویژه در مینسک، پایتخت این کشور برپا شد به درخواست تیخانوفسکیا بوده است، اعتراضاتی که به خشونت هم کشیده شد و ۳ کشته بر جا گذاشت.

با این حال، لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    جرج سوروس رفیق خاتمی گیر داده به بلاروس
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    اینم که نفر سازمان سیا هست و تحت حمایت اونها در خارج از بلاروس ، بگه ماست سفیده نباید قبول کرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس