علی ربیعی نمایه

علی ربیعی گفت: امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری و ایجاد آمادگی برای ورود به قرن جدید است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه چهارم شهریور در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از بهبودی‌اش از بیماری کرونا با اشاره به جلسه هیات وزیران با مقام معظم رهبری گفت: از فرمایشات و رهنمودهای رهبر انقلاب به دولت تشکر می‌کنم. ایشان سال آخر دولت را معنا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری خاطرنشان کرد: واگذاری دارا دوم موجب تحرک و مثبت شدن بورس خواهد شد. این سهام روز چهارشنبه واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خنگوی دولت پلاسما اهدا کرد

سخنگوی دولت در مورد تحولات اخیر بورس آیا حمایتهای دولت از بورس در آینده منجر به شکل‌گیری نوع خاصی از انتظارات برای جبران ضرر در زمان افت بازار نم یشود؟ این خطری است که برخی کارشناسان در خصوص آن هشدار می‌دهند، بیان داشت: همه آنهایی که در بورس مشارکت کردند به این امر آگاهی دارند که بورس تابعی از شرایط مختلف است و همواره با افت و خیز همراه بوده است.

ربیعی گفت: اساس ساز و کار بورس ،در بحث ضرر و زیان با بانک متفاوت است. دولت حمایت از بازار سرمایه و بورس را در دستور کار دارد و دولت سیاست هایی رادنبال می کند که بورس چابکی خود را حفظ کند و دربورس دخالت نمی کند و استقلال بورس برای دولت مهم است.

خودروسازها به اندازه وزارت نفت نسبت به محیط‌زیست اهتمام نداشته‌اند

‌ربیعی در بخش دیگر گفت: متاسفانه گروه های دیگر صنعتی مثل خودرو سازها به اندازه وزارت نفت نسبت به محیط زیست اهتمام نداشته اند.

سخنگوی دولت افزود: اقدامات انجام شده در احیای دریاچه ارومیه بسیار مهم است و می تواند الگوی کشورهای دیگر هم باشد. ۶۰۴ میلیارد برای این کار تخصیص یافته شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در حوزه برق شاهد مصوبه جدیدی بودیم که کمک کرد بتوانیم همان نظر امام خمینی را محقق کنیم.

وی در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: گزارشات نشان میدهد تعداد فوتی های کرونا کاهش یافته و نزدیک دو رقمی شدن است. ابتلا به کرونا تابع رفتار ما ایرانی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است. 

دولت نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت

ربیعی در بخش دیگر خاطر نشان کرد: در این سالها دولت سیاست منزوی کردن سیاست های آمریکا در دنیا را دنبال کرده است. دولت با عقلانیت و سخت کوشی نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت و در آن طرف هر که به کاخ سفید می آید باید نگاهش به ایران باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که رایزنی ها در رابطه با فروش اوراق سلف نفت به کجا رسید؟  پس از تکذیبیه قوه قضاییه مبنی بر عدم ارسال نامه به رهبری آیا مکاتبه ای جدید داشته اید؟ آیا سران قوا مجددا در رابطه با موارد اختلافی جلسه ای خواهند داشت؟ گفت: فروش اوراق سلف نفت مبتنی بر بند "ی" تبصره ۲ قانون بودجه ۹۹ است و در راستای قانون طراحی شده است. در این مورد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظرات تخصصی داشت که خوشبختانه با برگزاری جلسات با وزارت نفت نهایی تفاهم صورت گرفته است .

ربیعی تاکید کرد: طرح روش فروش نفت در داخل موضوع دیگری است که در شورای عالی سران سه قوه مطرح شده است و مقرر شد با تعامل سران محترم سه قوه طرح نهایی ، تدوین و ارائه شود.دولت در حال رایزنی با آن دو قوه می باشد و در این راستا اشتراک نظرات زیادی هم فراهم شده است.

سال پایان دولت به معنای سست شدن فعالیت‌ها نیست

وی تاکید کرد: ما تعطیلی و رکود و سستی نداشتیم و نخواهیم داشت و سال پایان دولت به معنای سست شدن فعالیت‌ها نیست. امسال برای دولت، سال اصلاحات ساختاری و ایجاد آمادگی برای ورود به قرن جدید است.

امروز با پول‌های خرد، مردم می‌توانند سهام شرکت‌های بزرگ را خریداری کنند

ربیعی با تاکید بر اینکه اتکای دولت به افزایش نقدینگی و پول پر قدرت بانک مرکزی نبوده است، بیان داشت: با اقداماتی که در راستای اصل ۴۴ انجام دادیم امکان سرمایه گذاری هم فراهم شده است. امروز با پول های خرد مردم می توانند سهام شرکت های بزرگ را خریداری کنند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: رییس جمهور برنامه ای اعلام می کند که متعهدانه اقتصاد ایران را برای آینده برنامه ریزی می‌کند.

مکانیسم ماشه و اسنپ بک یک اصطلاح ژورنالیستی است

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: هیچگاه اصطلاح اسنپ بک در قطعنامه ۲۲۳۱ نیامده است. اساسا آمریکا یک جعلی کرده است و روی آن دارد کار می‌کند. مکانیسم ماشه و اسنپ بک یک اصطلاح ژورنالیستی است. اصلا آمریکا در این زمینه حسن نیت ندارد و خودش از برجام بیرون رفته است و حقی حتی برای اظهار نظر در این زمینه ندارد.

سخنگوی دولت در مورد حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران گفت: ما از این سفر استقبال کردیم و در سابقه خود با آژانس چیزی جز شفافیت نداریم.

امیدواریم مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه سو استفاده ندهد

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اطلاعات غلط و جعلی به آژانس داده بود. ما نظارت آژانس را داریم و بازرسان آنها حضور دارند. امیدواریم مدیر کل آژانس اجازه ندهد مورد سو استفاده سیاسی قرار گیرد. اراده ما همکاری با آژانس طبق پروتکل الحاقی است که خودمان، خود خواسته آن را انجام می‌دهیم.

تصمیمات ستاد مقابله با کرونا همان مصوبات شورای عالی امنیت ملی است

سخنگوی دولت در مورد اعتراض مجلس به صدور مجازات برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: خصلت ستاد ها موقتی بودن آن و تصمیمات فوری برای همان زمان است. در شورای عالی امنیت ملی، فعالیت ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شده و تصمیمات آن همان مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.

ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در حضور هیات دولت فرمودند که «نباید برنامه ریزی اقتصادی معطل نتیجه انتخابات فلان کشور شود» به نظر در سال‌های اخیر هم سیاست اقتصادی دولت حول همین موضوع بوده و حتی شاهد بودیم با حضور ترامپ بر سر کار دولت بسیاری از اتفاقات را حاصل حضور وی در کاخ سفید می دانست ، درباره این تذکر رهبر انقلاب اقتصاد  چه اقداماتی قرار است صورت دهید؟ تصریح کرد: به اعتقاد من از سوال حاوی مطالب درست است.اما بخش دیگر سوال نتوانسته بین ظلم تحریم و بیان جنایت دولت آمریکا و امر تلاش برای ایستادگی مقابل تحریم تفکیک قائل شود.

وی ادامه‌داد: در جلسه گذشته دولت رهبری اشاره کردند که نتیجه معطلی انتخابات در آمریکا و هیچ کشوری باشیم. من فکر میکنم در دو جلسه قبل هم در مقابل سوالی پاسخ دادم که برنامه های اقتصادی دولت هیچ ارتباطی با خارج ندارد. تحریم یک واقعیت است که امروز با هدف براندازی نظام و کوچک کردن ایران پرقدرت دنبال می شود.

ربیعی اظهار داشت: با وجود این بزرگ و مردم پرقدرت تامین منافع آمریکا ممکن نیست.انکار واقعیت تحریم انکار جنایات آمریکا است.بیان جنایتی که به طور مستقیم سطح سلامت و بهداشت و معیشت شهروندان ایرانی را مورد هدف قرار داده و سعی در محدود کردن روابط ایران با نظام مالی جهان دارد یک امر لازم بوده و در مقابل القاء بدخواهان نظام ماست که علاقه ای به بیان آثار ظالمانه تحریم ندارند، حتی در مورد دارو و غذا سعی می کنند کمبودها را به مسائلی واهی ارجاع دهند. آگاهی ملت آمادگی برای مقابله با آثار تحریم و نیز اهتمام جمعی با سرمایه اجتماعی بالا برای عقب راندن تعدادی تحریم گر است.

ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده ایم

ربیعی خاطر نشان کرد: اما ما متوقف به جابجایی قدرت در هیچ کشوری نشده ایم. و معتقدیم با نگاه به توان داخلی و سیاست گذاری صحیح و اجماع داخلی آنها ناچارند به ما نگاه کنند. دولت در سیاستگذاری ، پیش بینی ها و برنامه ریزی ها هیچ دلبستگی به هیچ جناحی از آمریکا ندارد. اتفاقا رئیس جمهور به زودی برنامه ای رو به آینده و متکی بر توان داخلی را برنامه ای اعلام خواهند کرد که از اساس مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: کاهش وابستگی بودجه به نفت، داخلی سازی اقتصاد، گسترش مناسبات تجاری با کشورهای هدف،  مردمی کردن اقتصاد، تاب آوری اجتماعی، حفاظت از زندگی مردم، جبران کاهش قدرت خرید، اعمال سیاست های اجتماعی، اقتصادی برای عدم تاثیر تحریم بر زندگی مردم در دستور کار دولت است.

وی بیان داشت: هر کسی در کاخ سفید و خانه پوشالی ساکن می شود بداند برای بدترین شرایط برنامه ریزی کرده ایم و از زندگی مردممان حفاظت خواهیم کرد. ما معطل سیاست های کاخ سفید نخواهیم ماند و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر تصمیم خوب گرفتند استفاده خواهیم کرد و در هر صورت حفاظت از زندگی مردم و توسعه کشور ادامه خواهیم داد.

تاکید دولت در خودروسازی افزایش تولید و پاسخ به تقاضای واقعی بازار است

ربیعی در مورد اینکه قیمت خودروها همچنان در مدار صعود قرار گرفته و این درحالی است که با وجود گذشت یک ماه از قیمت‌گذاری‌های جدید دو خودروساز بزرگ، هنوز هیچ پیش فروش فوری برای تحویل خودرو درنظر گرفته نشده است. چرا دولت عملا نمی‌تواند در برابر تورم قیمت خودروها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد تا عملا شاهد قیمت‌های لحظه‌ای در خودرو نباشیم؟ بیان داشت: تاکید دولت در خودروسازی افزایش تولید و پاسخ به تقاضای واقعی بازار بوده است. دولت تلاش می کند قیمت خودرو را برای متقاضی واقعی کاهش داده و دست دلال ها را از بازار خودرو کوتاه کند.

وی اضافه کرد: طی ۵ ماه گذشته تعداد خودروهای تولید شده در کشور ۲۱درصد رشد و خودروهای تحویل داده شده به مشتریان ۱۰درصد رشد داشته است.خودروسازان طی ماههای گذشته، علاوه بر تحویل بیش از ۲۳۳هزار دستگاه از تعهدات قبلی خود، در قالب طرح های فروش فوق العاده اجرا شده در ۳مرحله، ۳۹ هزار دستگاه خودرو فروخته اند که با وجود مهلت سه ماهه برای تحویل، اغلب این خودروها قبل از مهلت مقرر تحویل مشتریان شده است. ضمنا طی این مدت طرح های پیش فروش و مشارکت در تولید طی ۷ مرحله و برای ۸۵ هزار دستگاه خودرو اجرایی شده است که طی زمانبندی مشخص تحویل مشتریان داده خواهد شد.

ربیعی گفت: به رغم تحریم های ظالمانه دولت توانسته است داخلی سازی قطعات را با جدیت پیگیری کرده و با تقویت این جریان هم اشتغال زایی صورت گرفته و هم تحویل خودرو به علت کمبود قطعات به کمترین حد ممکن رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 3
    اصلاحات ساختاری وقتی رخ میدهد که مدیران دلسوز و انقلابی بجای شما برجام بازان راستگو! هدایت دولت و کشور را در درست بگیرند
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 1
    چناب !! ساختارو برای کی و برای چی میخواد اصلاح کنه ؟ هفت سال گند زدید و نتونستید کاری کنید بس نیست ؟ تورا بخدا گند کاری بیشتری نکنید !! بهتر است .
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 3
    اصلاحات ساختاری !!!!!!!!!!!!اونم بعد از هفت سال؟! منظورت ایجادساختار زمین سوخته وبربادفته برای دولت بعدیه؟ توهین به شعور مردم ،در این دولت نهادینه شده.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 1
    7 سال وقت داشتید برا این کارهای بزرگ حالا تو این سال آخر یادتون افتاده ؟شما اگه راست میگین کسری بودجه رو از جیب مردم با چاپ پول بی پشتوانه انجام ندین!
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 3
    تو که راست میگی!!! ای لعنت
  • SE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 1
    شما اصحالات چقر وقیح اید! بعد 7 سال خسارت حالا دیگر چه نقشه ای برای ویرانی و چاپیدن مردم دارید؟
  • DE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 1
    اصلاحات ساختاری در سال آخر ؟؟
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 0
    اسم رمز: دولت نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس