علی ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه منحنی ارز در حال سر به زیر شدن که حاصل زحمات دولت و بانک مرکزی است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ما امروز سفر نخست وزیر عراق آقای الکاظمی را به ایران داریم و امیدواریم گفت و گو های خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارتباط موثر با همسایگان از اقدامات دولت در سال های گذشته است.

بیشتر بخوانید:

ربیعی اظهار داشت: در هفته گذشته پوشش سلامت بیمه سلامت برای اتباع خارجی در دولت مصوب شد که موجب ارتقا سلامت در کشور خودمان شد.

عده‌ای شب، نرخ ارز ایجاد می‌کردند

وی تصریح کرد: خوشبختانه منحنی ارز در حال سر به زیر شدن که حاصل زحمات دولت و بانک مرکزی است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اتخاذ سیاست‌های پولی، بهبود فروش نفت و آرامش روانی به این موضوع کمک کرد.

قیمت واقعی ارز کمتر از نرخ فعلی است

وی با اشاره به اینکه عده ای در شب، نرخ ارز را ایجاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی ارز کمتر از نرخ فعلی است. واقعیت های بازار ما از طرف عرضه و تقاضا نشان می‌دهد این قیمت صحیح نیست.

ربیعی، عامل روانی را در نرخ ارز موثر خواند و گفت: در طرف تقاضا کنترل هایی انجام دادیم و تولید داخلی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه با این نرخ ها تولید کننده، مسافر و دانشجو خریدار نبودند، در ادامه گفت: در صحنه خارجی، تحرکات دیپلماتیک ما موثر بوده است.

اگر ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند بهتر است از اینکه کشور را تعطیل کنیم

وی خاطرنشان کرد: رفتار بهداشتی مردم بهتر شده است، نباید با افزایش و کاهش مرگ، رفتار بهداشتی مردم تغییر کند. مطالعات نشان می دهد اگر ۹۵ درصد مردم ماسک استفاده کنند بهتر از این است که کل کشور را تعطیل کنیم. استفاده از ماسک ۶۲ درصد در جامعه رعایت می‌شود.

وی در مورد تعداد مبتلایان بیماری کرونا گفت: آماری که دولت مد نظرش است صرفاً از طریق سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. در جلسات ستاد ملی کرونا اطلاعاتی مطرح می شود. طبیعتاً اعداد متفاوتی در این گزارش‌ها و تخمین‌ها هست.

ربیعی اظهار داشت: آمار ابتلای همه کشورها بیش از ۱۴ میلیون بوده اما بر اساس تخمین ها بیش از ۲۰۰ میلیون نفر مبتلا در جهان اما بدون علائم بوده اند.

وی با اشاره به اینکه دولت در مورد انعطاف از تصمیمات آمادگی دارد، افزود: دو گانه عادی سازی و کاهش مرگ و میر دوگانه درستی نیست و این آمادگی در دولت وجود دارد در شرایط قرمز تصمیمات مقتضی را بگیرد.

سقفی برای تعامل نداریم بحث آمریکا جداست

ربیعی در پاسخ به این پرسش که ممکن است روسیه هم یک توافق بلند مدت با ایران مانند چین داشته باشد؟ گفت: ما قبلاً اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران آماده است با همه کشورهایی که علاقه مند هستند تعامل داشته باشد و روسیه هم از این دست کشورها است. ما سقفی برای تعامل نداریم.

ربیعی در مورد میانجیگری عراق برای بهبود روابط ایران و عربستان و امریکا گفت: سفر آقای الکاظمی در جهت تقویت روابط ایران و عراق است و من این واژه که عقبه استراتژیک هم داریم را بکار می‌بریم. داعش زدایی و رفع تهدیدات زیست محیطی و مبادلات ارزی از مسایل مهم دو جانبه است. ما از همه پیشنهادات استقبال می کنیم اما بحث آمریکا جداست.

قطعا مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی را پیگیری خواهیم کرد 

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ایران نام تعدادی از مسئولین عراقی را به عنوان عوامل مداخله در شهادت حاج قاسم سلیمانی به عراق می‌دهد، بیان داشت: ما قطعا پیگیری حقوقی واقعی و مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی را دنبال خواهیم کرد اما اینکه نامی را اعلام کنیم را نمی توانم تایید کنم.

پیام دیپلماتیک سفر الکاظمی به ایران 

ربیعی در مورد پیام دیپلماتیک سفر الکاظمی به ایران اظهار داشت: گفت و گو های آقای ظریف در سفر عراق موثر بوده است. ما موضوعات دو جانبه مهمی با عراق داریم. پیگیری ابعاد شهادت حاج قاسم سلیمانی را آقای ظریف پیگیری و در سفر امروز نخست وزیر عراق هم ادامه دارد. ایجاد منطقه امن و تروریست زدایی هم از بحث های امروز خواهد بود.

حذف بودجه گندم را تکذیب می‌کنم

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی حذف بودجه خودکفایی گندم و نقش سعید حجاریان در واردات گندم و فرآورده های مرتبط گفت: من حذف بودجه گندم و همچنین نقش فردی در این موضوع که خارج از دولت است را تکذیب می کنم.

سخنگوی دولت ادامه داد: تصمیمات دولت تابع فردی از بیرون نیست؛ آن هم موضوعی که بر روی زندگی هزاران کشاورز تاثیر می‌گذارد. ما در دولت خرید گندم را از ۳۶۰۰ هزار تن در سال به ۱۱ میلیون و چهارصد هزار تن رساندیم و با قیمت خرید گندم، رضایت کشاورزان را ایجاد کردیم. در هیچ سالی آنقدر خرید تضمینی گندم نداشته‌ایم.

واردات گندم صرفاً در انحصار دولت است 

سخنگوی دولت تاکید کرد: واردات گندم صرفاً در انحصار دولت است و ما تنها خرید گندممان برای ذخایر استراتژیک است نه برای مصرف.

وی در مورد نشست هفته گذشته در قوه قضاییه با حضور دو متهم علی یونسی و امیر حسین مرادی با تعدادی از دانشجویان گفت: سخنگوی قوه قضاییه علت بازداشت را اعلام کردند. تا آنجا که من اطلاع دارم این دو فرد متهم از بچه های شریف بودند و به درخواست دانشجویان شریف این جلسه برگزار شده و در مورد کم و کیف آن اطلاعی ندارم. معتقدم حقوق شهروندی برای همه اجرا شود و نمی توانم در مورد چیزی که اطلاع ندارم اظهار نظر کنم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر صمت چه زمانی به مجلس معرفی می شود؟ و اینکه این طولانی شدن زمان معرفی انتقاد رییس مجلس و بسیاری از نمایندگان مجلس را در پی داشته است، گفت: ما در موعد مقرر حتما وزیر جدید صمت را معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش دولت این است که دو وزیر را به مجلس معرفی کند و برای همین منتظر هستیم تلاش‌های ما برای این منظور نتیجه دهد.

ربیعی تصریح کرد: هیچ مشکلی الان در وزارتخانه صنعت نداریم و آقای مدرس خیابانی با قدرت کارشان را انجام می‌دهند.

خبرهای خوبی از آزادسازی پولمان در برخی کشورها می رسد 

ربیعی با تاکید بر اینکه خبرهای خوبی از آزادسازی پولمان در برخی کشورها می رسد بیان داشت: ما تحقق درآمد ۴۰ میلیارد دلاری را دنبال می‌کنیم. آقای زنگنه هم دارند برای فروش بیشتر نفت تلاش می کنند.

سخنگوی دولت در مورد نظارت بر قیمت کالاها گفت:  قیمت کالاها موثر از قیمت ارز است. اولویت بر بازدید از انبارها است و بطور مداوم دارد اینها کنترل می شود.

ربیعی تصریح کرد: زندگی مردم یک دلشوره برای دولت است و مدام دولت در این زمینه تلاش می‌کند.

وی در مورد حادثه نطنز و پارچین گفت: در پارچین خرابکاری نبوده و خسارات مهمی نبوده اما نطنز پیچیدگی خود را دارد و کارشناسان وقتی به یک نتیجه قطعی برسند اعلام می کنند.

ربیعی در مورد سوال از رییس جمهور که در مجلس مطرح شده است، گفت: سوال، حق مجلس است. اینکه بتوانیم با مجلس بطور مشترک مسائل را حل کنیم مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    17 0
    سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه منحنی ارز در حال سر به زیر شدن که حاصل زحمات دولت و بانک مرکزی است.!!!!!!!! اون چی بود با پلو مرغ میخوردند قدیما !!! رنگش قرمز بود و مزشم ترش یادش بخیر ! یعنی تو این وضعیت افاضات آقای سخنگو همه مرغهای پخته خندشون گرفته
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      20 0
      شما زحمت بکشید ارز و دیگر اقلام را بالا نبرید که حالا با کمال پر رویی سر مردم منت بگذارید و بخواهید زحمت بکشید و گند خودتان را پاک کنید، رو که نیست سنگ پای قزوینه!!!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    42 0
    اقای ربیعی از خودت واز اخرتت بترس اینقدر به خاطر خوش امد دیگران خودت را خراب نکن اخه این دولت بی تدبیر و ... چه کاری برای این ملت انجام داده خدا از سر تقصیراتت نگذرد وترا با یزید همنشین فرماید
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      20 0
      سر به زیر شدن ارز حاصل زحمات دولت است! ربیعی قهرمان، امشبّ اینجا بمان!
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      31 0
      خودتان بالا می برید، دلار دولتیتان را می فروشید، بعد میارید پایین، فقط جیب مردم خالی کردید
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    63 0
    ""وی تصریح کرد: خوشبختانه منحنی ارز در حال سر به زیر شدن که حاصل زحمات دولت و بانک مرکزی است."" ... و سر به فلك كشيدن ارز تقصير....
    • عبدالله مومن IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      8 0
      و گران شدن ارز هم حاصل تلاشهای ننه قلی بوده است. ههههههههههههههههههه
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      5 0
      کلا تو این کشور رابطه رابطه شاگرد و معلمیست هر وقت زیر ده گرفتی میگی به من ده داده هر وقت بیست گرفتی میگی بیست گرفتم عین این مثالو تفسیر کن هر وقت مشکلات بالا زد تقصیر رهبریست دولت نماده .هیچ کاره هست.هر وقت مشکلات توسط عناصر مومن اتقلابی حل شد میکن تلاشه دولته
  • DE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    43 1
    این عقده ای هم مثله اینکه به دولت شک داره دم به دم میگه ما بودیم ما بودیم.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    40 1
    خیر. صرفا حاصل موفقیت سلبریتی ها و عقب نشینی قوه قضاییه است. به درک که از حقیقت بدمان می آید.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      1 1
      به درک که نفهم هایی مثل تو هم در دنیا هستند.
  • حمید IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 0
    یه خرده خجالتم خوب چیزیه والا ...
  • احسان صادقی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 0
    سلام علیکم، لطفا رئیس سابق بانک مرکزی رو به دلیل افزایش نقدینگی بدون پشتوانه محاکمه کنید، به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    8 0
    پایین آمدن نرخ ارز کار دولت است؟! البته راست میگه، چون بالا آمدن آن تا مرز 24 تومان هم کار دولت بود وشاید این وضعیت موقتی باشد. اینها به فکر مردم نیستند سایپا و ایران خودرو دیروز قیمت‌ها را دوباره افزایش دادند چون می‌دانستند قیمت دلار دارد پایین می آید!!
  • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    7 0
    بمیرید با این نحوه اداره مملکت
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 0
    وای خدا در برابر این زحمات سجده شکر بجا بیاریم چقدر دولت مردای ما نازنین هستند $$$$
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 0
    سربه بالا شدن ارز نشان بی عرضه گی کیه؟
  • محمدایوب IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 0
    یکی اینا رو مشت ومال بده خیلی زحمت میکشن دلار 3400تومنی شد 25000تومن از زحماتتون متشکریم لطفا زیاد تلاش نکنید برای یه جاتون ضرر داره.
  • احمد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 0
    ترمز بریدن ارز حاصل زحمات کیه؟!!!
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 0
    چه قدر پررو و بی حیا هستید شما. دلار3000 تومان را 26000 رساندید وحالا کمی پایین آوردید، فکر می کنید هنرکردید؟؟؟؟؟!!!! ننگ ودو صد لعنت خدا ورسول برشما اصلاح‌طلبان افسادطلب و دروغگوی فریبکار
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    7 0
    ربیعی چرا تو تموم نمیشی؟
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 0
    وقتی ارزون میشه کار شماست وقتی گرون میشه کار جمشید بسم الله ها، خجالت بکشید
  • حسن IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 0
    حتما سر به بالا شدن تصمیم نظام بود
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    8 0
    سر به فلک زدن ارز حاصل زحمات کیست؟!
  • مرصاد IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 0
    یعنی دولت تدبیر ؛ در سربالاشدن نرخ ارز ، نقشی نداشت ؟!!!!
  • مرصاد IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 0
    گران کردن کاذب ارز ؛ راهکار دولت تدبیر ، برای جبران کمبود بودجه !!
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 0
    بالا رفتن حاصل زحمت کی بوده
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    4 0
    سر بالا شدن ارز هم از زحمات مردم بوده!! ما شرمنده دولت هستیم و همیشه باعث زحمت شما هستیم... علی جون ما و حلال کنید... یعنی دلار و از 1000رسوندید به 25 حالا 2تومان پایین اومده زحمت کشیدید... دیسکتون نزد بیرون؟؟ خجالت هم خوب چیزیه
  • CA ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 0
    آخر پررویی و وقاحت
  • محمد IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    باشه زورو.سوپرمن.هرکول.همه کاره ها.دلسوزملت .اصلاشماهمه چی.فقط توروخدااین یکسال آخرکاری کنیدبه خوبی برین کنار
  • DE ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    شما که می توانستید دلار را سر به زیر کنید چرا از ابتدا جلوی سرکشی آن را نگرفتید ؟؟ بالا و پائین شدن ارز و بازی با دارائی مردم از سیاستهای رندانه و ناجوانمردانه همین دولت است ..بازی کثیفیست..
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    همه افراد دولت روحانی با حرفهایی که به زبان میارند دقیقا دارند خودشون رو خوار و ذلیل تر از چیزی که بودند میکنند
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    زحمت کشیدید ،یک وقت خسته نشید اینقدر کار میکنید .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    حالا انگار من بردمش بالا که دولت اوردش پایین
  • totonchyan IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    ببخشید مدال سر به زیر شدن نرخ ارز تقدیم به شما حالا کی باعث سر بالا شدن نرخ ارز شده تا ...
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    و گران شدن هشت برابري ان نسبت به سي ماه پيش نتيجه فداكاري شما
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    هنوز مرگ خودتون و برجام و باور نکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس