کد خبر 1110723
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
روحانی نمایه

در حالی رئیس‌جمهوری از ساخت ۴.۵ میلیون مسکن توسط دولتش در این ۷ سال خبر داده و دولت قبلی را زیر سوال برده که بررسی آمارها روایت معکوسی از این عملکرد نشان می دهد.

به گزارش مشرق، همزمان با هفته دولت، به رسم هر سال مسئولان دولتی اقدام به انتشار آمار عملکرد حوزه مدیریتی خود می کنند. در این بین آقای حسن روحانی رئیس ‌جمهور نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «در حالی که در دولت قبل تنها 775 هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید، در این دولت بیش از 1.3 میلیون واحد مسکن مهر، تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است. در طی هفت سال گذشته در مجموع 4.5 میلیون واحد مسکن، توسط دولت در کل کشور ساخته شده است.»

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که سال 92 علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی درباره مسکن مهر گفته بود: در 8 سال دولت قبل (سال 84 تا 92) ساخت دو میلیون و 120 هزار واحد مسکن روستایی شروع شده که از این تعداد یک میلیون و 600 واحد در همان دولت اتمام و به بهره‌برداری رسیده و ساخت 520 هزار واحد دیگر نیز به این دولت واگذار شد.

نیکزاد افزود: علاوه بر این، دو میلیون و 180 هزار واحد شهری هم در مدت مذکور شروع شده که از این تعداد یک میلیون و 180 هزار واحد افتتاح و یک میلیون واحد با پیشرفت 70 درصد به وزیر بعدی تحویل شده است.

وی با بیان "مجموع واحدهای شهری و روستایی ( که در دولت قبل شروع به ساخت شد) همان رقم 4 میلیون و 300 هزار واحدی است که بنده آمار آن را همواره اعلام کرده‌ام"، گفت: اعلام شده که 6 میلیون واحد مسکونی در 8 سال گذشته (دولت قبل) ساخته نشده و این عدد درستی نیست. اما باید بپرسم که وقتی 4.3 میلیون واحد را دولت ساخته، بخش خصوصی مسکن تولید نکرده است؟

نیکزاد همچنین چندی پیش به آمارسازی دولتی‌ها واکنش نشان داد و گفت: اگر تاریخ را جستجو کنید هیچ دولتی در هیچ جای دنیا امکان ندارد در یک دوره 4 یا 8 ساله 4.3 میلیون مسکن شهری و روستایی را در دست بگیرد و به اتمام برساند.

وی یادآور شد:‌ منکر زحمت عزیزان نمی شویم، زحمات قابل تقدیری را آقای مهندس سعیدی کیا در دولت نهم در جایگاه وزیر مسکن و شهرسازی کشیدند. اما کار عملیاتی نشده بود و بسیار بسیار سخت و با تلاش فراوان زیرساخت آمده شده بود. ما که وارد شدیم بستر برای عملیات آماده بود و کار را شروع کردیم از 4.3 میلیون مسکن بالغ بر 2 میلیون و 880 هزار واحد به افتتاح رسیده است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم انتقادات به مسکن مهر شکل جدیدی به خود گرفت، برخی مسئولان سابق و کنونی دولت مدعی بودند که این طرح در بیابان ها ساخته شده است. به اندازه انگشتان دست هیچکس در شهر و روستا نیامده که واحدهای مسکن مهر را پس بدهد. این دولت هم قرار بود مانده مسکن های مهر را که بالغ 520 هزار مسکن روستایی و یک میلیون مسکن شهری، قرار بود 370 تا 380 هزار واحد به اتمام برسد چراکه مسکن شهری 70 درصد پیشرفت و روستایی 30 درصد پیشرفت داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان "این دوستان اعتقاد نداشتند و کار را انجام ندادند" گفت:  این را نمی پذیرم که می گویند مسکن مهر در دولت قبل موثر نبوده است. الان اگر کسی جلوی رئیس جمهور را بگیرد و بگوید به من یک خانه بدهید نمی تواند، چون ندارند. در آن مقطع در برخی سفرهای استانی، به افرادی که مستاصل بودند در همان سفرهای استانی رئیس جمهوری خانه می دادیم با آورده 2 تا 10 میلیون تومانی که آنرا هم دولت می داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    10 0
    معلومه آمارها دروغ می گویند. کدوم مسئول دیدی دروغ بگه؟
  • مهدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    سوال اینه چرا باید بگیم دولت قبل راست میگه و این دولت دروغ ؟ امکان نداره این دولت راست بگه اون دولت دروغ؟
  • پیام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 0
    اینکه چیزی نیست . آمار میگه بیکار نداریم. دلار 4200 تومان و تورم هم 9.9 درصد. چه نقطه به نقطه و چه سالانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس