کد خبر 1110658
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
فشار موساد برای فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به امارات

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که دستگاه جاسوسی این رژیم، سرویس‌های امنیتی را تحت فشار قرار داده تا با فروش تسلیحات نظامی پیشرفته به امارات موافقت کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از فشار دستگاه جاسوسی این رژیم بر سرویس‌های امنیتی برای فروش تسلیحات به امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، برخلاف اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت با معامله فروش تسلیحات آمریکایی به امارات و عدم اطلاع وی از معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ابوظبی، روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد که موساد با اطلاع شخص نتانیاهو به سرویس‌های امنیتی فشار آورده است تا به فروش تسلیحات پیشرفته به ابوظبی چراغ سبز نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

رئیس موساد از امارات به بحرین می‌رود

در همین ارتباط، روز دوشنبه هفته گذشته منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر «یوسی کوهن» رئیس موساد به ابوظبی خبر داده بودند.

پیشتر، یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که در توافق میان ابوظبی و تل‌آویو بندی سری برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی به امارات گنجانده شده است؛ اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، مقامات صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو تأکید کردند که «برتری هوایی» این رژیم قابل معامله نیست.

 روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز در این خصوص گزارش داده بود که سازمان امنیتی این رژیم با معامله تسلیحاتی آمریکا درباره فروش جنگنده‌های اف-۳۵به امارات عربی متحده و دیگر کشورهای منطقه  بشدت مخالف است.

معاریو در ادامه گزارش داده بود که با وجود گزارش‌های منتشر شده درباره معامله احتمالی آمریکا و امارات، سازمان امنیتی هنوز اطلاعی ندارد که آیا آمریکا در مقابل سازش پیشنهادی به امارات داده است یا خیر.

چند روز پس از انتشار این اخبار، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» و شبکه «روسیا الیوم» گزارش دادند که «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده در گفت‌وگو با اندیشکده شورای آتلانتیک در ارتباط با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ گفته است که توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باید «هرگونه مانع» پیش‌روی آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ را از میان بردارد.

روز گذشته، نیز پایگاه صهیونیستی «والا» به نقل از سه دیپلمات آگاه گزارش داد که امارات نشست با مقامات واشنگتن و تل‌آویو را به علت اظهارات نتانیاهو درباره عدم فروش جنگنده‌های اف-۳۵، لغو کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 1
    نوکر بدبخت به چه روزی افتاده، در ازای کاسه لیسی میخوان یه تیکه استخون رو با منت بندازن جلوش، اونم پولشو ازش میگیرن چقدر بالاتر، معلوم نیست اجازه استفاده داشته باشه یا نه، قطعات یدکی واورهال وآموزش که بماند، آخرین چیز عرضه استفاده کردنه که ندارن، به زودی این تجهیزات بدست رزمندگان اسلام خواهد افتاد
  • FR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 0
    بذار بفروشن مثل زمان نیم پهلوی مال خودمون میشه !
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 1
      دیدگاههای امثال شماست که امارات و دیگر کشورها را به سمت رژیم منحوس صهیونیستی سوق میدهد دیدگاه شما قطعا مورد رضایت صهیونیستها است و بنفع جمهوری اسلامی ایران نیست شما در واقع کار صهیونیستها در مورد ایران هراسی را تایید می کنید
  • FR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    آخرش تمام نمونه های استوک و پر ایراد را می اندازند و یک پول کلانی هم به جیب می زنند! حتی از روی آنها هم ماژول هایی را برداشته یا ضعیف تر می کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس