شهید و شهادت - لاله - تشییع

از ۱۶ سالگی در هلال احمر اصفهان به عنوان نیروی داوطلب فعال بود. بعد از آن نیز به عنوان امدادگر در جبهه های جنگ حاضر شد. کاردانی اتاق عمل را از دانشگاه امام حسین تهران گرفت و...

به گزارش مشرق، خسرو حکمت روش بعد از اتمام دوران تحصیل، در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان مشغول به کار شد و پس از ۲۵ سال خدمت به زمره بازنشسته ها پیوست. از سال گذشته تا زمان فوتش، نیمه مردادماه، نیز در دارالشفای زهرای مرضیه اصفهان مشغول به کار بود. فعالیت او در این دارالشفا با شیوع کرونا همزمان شد. در دوران کرونا هم به خدمت ادامه داد تا به کرونا مبتلا شد و رخت از دنیا بربست.

خبرنگار ما در گفتگویی با حسن حکمت روش، فرزند این شهید درمان، از او درباره چگونگی شهادت پدرش و انتظارات خانواده در فقدان پدر، سوال کرد.

حسن حکمت روش در ابتدای گفتگو و در توضیح چگونگی جان باختن پدر، گفت: از حدود ۸ و ۹ مردادماه پدرم علائم بیماری را داشتند. در آزمایشگاه بیمارستان شهید صدوقی تست PCR دادند و جواب تست هم متاسفانه مثبت شد. پزشکان گفتند به خانه بروید، استراحت کنید و اگر اکسیژن خونتان پایین آمد، به بیمارستان بیاید تا بستری شوید. متاسفانه در همان شب اکسیژن خونشان پایین آمد و حالشان بد شد. بعد از بستری شدن در بیمارستان، ابتدا حالشان رو به بهبودی بود اما بعد، دو سه روزی حالشان نوسان داشت و اکسیژن خونشان بالا و پایین می رفت. سپس با وجود دریافت دو نوبت پلاسما، متاسفانه بعد از دو، سه روز جان خود را از دست می دهند. حتی در عصر روز ۱۵ مرداد که ایشان فوت کردند، من به ملاقات شان رفته بودم. به سختی حرف می زدند و حالشان بهتر شده بود اما ساعت ۱۱ شب متاسفانه این اتفاق افتاد.

وی در توضیح انتظار خانواده اش از مسئولان، اظهار داشت: ما هیچ چشم داشتی نداریم. آن موقع هم به این دلیل به دنبال پیگیری کارها ی شناسایی ایشان به عنوان شهید درمان بودیم که فکر می کردیم اگر پدرم در گلستان شهدا دفن شوند، شاید ارج و قرب بیشتری داشته باشد. اگر این اتفاق هم نمی افتاد ما گلایه ای نداشتیم.

پدرم را به عنوان شهید درمان می شناسند اما هنوز به شهید درمان شناخته نشده است

او ادامه داد: اما اینکه جنازه کسی که زمان جنگ و در طول خدمت خود زحمات زیادی کشیده بوده، ۵ روز در سردخانه باشد، با هر متر و معیاری درست نیست. ما نمی گوییم مشکل ایجاد شده یا سنگ اندازی صورت گرفته است. صرفا اگر حتی روند بوروکراسی اداری هم دنبال می شد، شاید همین میزان طول می کشید. این درست نبود که ما ۵ روز معطل این مجوزها باشیم و تا الآن هم مشخص نباشد که آیا پدرم شهید درمان محسوب می شود یا نه.

اگر برخی به بقیه رحم نمی کنند، به خودشان رحم کنند

حکمت روش در توضیح انتظارش از مردم، گفت: از مردم هیچ انتظاری نداریم. کوچکتر از آن هستیم که از کسی انتظار داشته باشیم. اما توصیه می کنیم که مردم بیشتر رعایت کنند. ما عزیزمان را از دست دادیم و می دانیم این بیماری با کسی شوخی ندارد و خیلی جدی تر از آن است که افراد فکر می کنند. اگر به بقیه رحم نمی کنند، به خودشان رحم کنند و پروتکل های تعیین شده را بیشتر رعایت کنند تا جان خودشان و عزیزانشان در امان بماند.

خانواه ها منتظر تصمیم مسئولان هستند

او ادامه داد: از دولت هم نمی توانیم انتظاری داشته باشیم. فقط امیدوارم با صحبتی که آقای اوحدی انجام دادند، تکلیف شهدای درمان مشخص شود و وزارت بهداشت سریع این کار را انجام دهد. درست نیست کار شهید روی زمین بماند. همه این ۱۸۰ شهید زحمت کشیدند و خانواده آنها منتظر انجام این کار هستند.

پدرم به دنبال کارآفرینی بود

حسن حکمت نژاد در پاسخ به سوالی در مورد آرزوهای پدرش، گفت: پدرم هیچوقت بیکار نبود و همیشه دوست داشت کسب و کاری به راه بیاندازد. حتی از قبل به دنیا آمدن من، پدرم به دنبال کارآفرینی در حوزه های مرتبط با درمان بوده تا کسب و کاری را شروع کند. تا هم خودش و هم افراد دیگری مشغول به کار شوند.

* رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی صفاریی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    با وجود انکه اصفهان از مناطق قرمز کرونا قرار دارد و متاسفانه خبرها حاکی از عدم اجرای پروتکل بهداشتی اعلامی است و حتی در شهر های مجاور شهر اصفهان مثل خمینی شهر تجمعات کاملا مغایر با پرتکل های در حال برگزاری است
  • نصر IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    خداوند رحمتش کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس