کد خبر 1110558
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۶/۰۳

دبیرکل کانون کارگزاران درباره ورود شرکت‌های کارگزاری به بورس و تبدیل به سهامی عام گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار اساسنامه شرکت‌های سهامی عام برای کارگزاران بورس را تهیه و تصویب نکرده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، روح اله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس در پاسخ به این پرسش که قرار بود شرکت‌های کارگزاری از شهریور ماه وارد بورس شوند و برخی از آنها سهامی عام شوند، آیا این کار انجام شد، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار هنوز اساسنامه شرکت‌های سهامی عام برای کارگزاران بورس را تهیه و تصویب نکرده است و به محض اینکه این اساسنامه به تصویب سازمان بورس برسد، برخی از کارگزاران که تمایل دارند، می‌توانند در بورس اوراق بهادار یا فرابورس پذیرفته شوند.

بیشتر بخوانید:

چرا بورس ریزشی شد؟

وی گفت:‌ این تعلل سازمان بورس است که هنوز اساسنامه شرکت سهامی عام برای کارگزاری‌های بورس را تصویب نکرده است، هر چه زودتر این اساسنامه تهیه و تصویب شود برخی کارگزاری‌های بزرگ تقاضا می‌دهند و به شرکتهای سهامی عام تبدیل می‌شوند، بنابر این هنوز راه برای سهامی عام شدن کارگزاری‌ها باز نشده است.

میرصانعی در مورد اینکه چه تعداد از کارگزاری‌های بورس ظرفیت تبدیل شدن به شرکت سهامی عام را دارند گفت: هنوز تخمینی در این زمینه ندارم، اما راه سهامی عام شدن کارگزاری‌ها باز نشده است.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس همچنین در پاسخ به این پرسش که قرار بود انحصار مجوز کارگزاری‌های بورس شکسته شود،‌ آیا این کار انجام شده، گفت: هنوز دستورالعملی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار برای اعطای مجوز جدید شرکت کارگزاری بورس نیامده است.

وی گفت: ‌در حال حاضر 108 شرکت کارگزاری بورس در کشور فعال هستند که تعدادی از آنها مربوط به بانک‌ها هستند تقریبا همه بانک‌های کشور شرکت کارگزاری دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس