کد خبر 1110498
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
محسن حاجی‌میرزایی نمایه

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال سود سال مالی ۱۳۹۸ به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی گفت: در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال معادل ۲۱ درصد به نسبت مانده سهم‌الشرکه، سودآوری برای اعضای ایجاد شده است که به حساب فرهنگیان عضو موسسه منظور شده است.

بیشتر بخوانید:

توییت وزیر آموزش و پرورش درباره تاریخ بازگشایی مدارس

وی ادامه داد: از سود مذکور جمعاً مبلغ ۱,۳۸۵ میلیارد ریال آن به حساب بیش از ۹۷ هزار نفر از اعضای بازنشسته که از مهر ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۸ بازنشسته شده‌اند، واریز می شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بازنشستگان مذکور قبلاً سهم‌الشرکه خود را در زمان بازنشستگی دریافت کرده و مبلغ فعلی صرفاً سود سال مالی ۱۳۹۸ است که به همان حساب بانکی واریز شد که قبلاً سهم‌الشرکه آنها واریز شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال از سود سال مالی ۱۳۹۸ به حساب فرهنگیان بازنشسته‌ای که به عضویت خود در صندوق ادامه داده‌اند تا از افزایش سودآوری سالانه هزار میلیارد تومانی در چند سال آینده برخوردار شوند، منظور شده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه مدارس زوج و فرد می‌شود؟

رئیس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: چشم‌انداز سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان نشان می‌دهد همان طور که در طول چهار سال گذشته سودآوری صندوق از ۲,۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ به ۱۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسید، برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ سودآوری ۳۵ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به دست رئیس جمهور در مرداد ۱۳۹۹ و بهره‌برداری از سایر طرح‌های پتروشیمی موسسه و بهبود روند سودآوری شرکت‌های تابعه، شاهد افزایش سودآوری صندوق خواهیم بود به طوری که در سال ۱۴۰۲ سودآوری سالانه به رشد قابل توجهی خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: هرچه میزان مشارکت فرهنگیان تا سقف ۵ درصد از حقوقشان بیشتر باشد، به همان نسبت از سهم دولت و سودآوری موسسه منتفع خواهند شد، از این رو تاکنون نیمی از فرهنگیان عضو موسسه میزان واریزی خود را تا ۵ درصد افزایش داده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سنا IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    ما که آلان محتاجیم نفعی به حالمان ندارد وقتی پیر وباز نشسته شدیم بدرد مون نمی خوره
  • حسین IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    با عرض ادب . در مورد صندوق ذخیره اگر وزیر محترم دیدگاه خودش را به دیدگاه فرهنگیان نزدیک کنه جایگاه اجتماعی اش بهتر میشه . چون این پست و مقام ها رفتنی اند و چیزی که می مونه برای یک مدیر عملکردش است . قول های نیکدل در مورد صندوق با درآمدهای صندوق هم خوانی ندارد .
  • دهقان IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    این مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه که چندماه پیش توسط رئیس جمهور در بوشهر و چند طرح دیگر در خرم آباد افتتاح و به بهره برداری رسید همش از جیب معلمان تحت عنوان صندوق ذخیره فرهنگیان ساخته شده که درآمد آن به جیب وزارتی ها میره و در کنارش دارن به ریش ما معلمان فلک زده میخندند و ما معلمان هم نظاره گر این اتفاقات و اندر خم یک کوچه ایم.
  • حسین ملکی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    با سلام از ایجاد طرح یاری 7خرید کالای بازنشستگان تشکر می کنم ولی در سبد محصولات هیچ محصولی نیست و کالاهای موجود هم از نظر کمیت محدودند اگه زمینه مشارکت همه کارخانه جات را فراهم میکردی رقابتی میشد هم کیفیت و قیمت مناسب میشد ثانیا الان نیاز خانواده‌ها به لب تاب و موبایل زیاده کاش در سبد محصولات می گذاشتید با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس