کد خبر 1110314
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
پیگیری مستقیم فدراسیون کشتی برای برگزاری لیگ/ شروط وزارت بهداشت برای صدور مجوز برگزاری مسابقات

این روزها فدراسیون کشتی که مُصرانه موضوع برگزاری لیگ برتر را پیگیری می‌کند، از طریق وزارت بهداشت به دنبال دریافت مجوز برگزاری مسابقات است.

به گزارش مشرق، پیش از این فدراسیون کشتی و سازمان لیگ تصمیم داشتند لیگ برتر 99 را مرداد ماه برگزار کنند که به دلیل شیوع موج دوم کرونا در کشور، امکان اجرای این تصمیم مهیا نشد. در حالی که در دهه اول شهریور به سر می‌بریم فدراسیون همچنان به جد به دنبال برگزاری لیگ برتر است، اما وزارت ورزش صراحتاً اعلام کرده که کشتی جزو رشته‌های پربرخورد است و احتمال صدور مجوز برگزاری مسابقات برای این رشته بسیار کم است.

با این وجود فدراسیون کشتی در هفته گذشته نیز با وزیر بهداشت جلسه‌ای داشت و در مورد دلایل اصرار برای برگزاری لیگ توضیحاتش را ارائه کرد. وزارت بهداشت با دو شرط برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و همچنین در قرنطینه اعلام کرد ممکن است برای ورزش اول کشور مجوز برگزاری مسابقه صادر کند. فدراسیون کشتی نیز متعهد شد در صورت دریافت مجوز، حتماً مسابقات را به صورت متمرکز و قرنطینه برگزار کند. 

بیشتر بخوانید:

راهکارهای اهالی کشتی برای برگزاری لیگ

استناد به چرخه میلیاردی لیگ برتر در کشتی، بازگشت آرامش روحی و روانی به جامعه کشتی با برگزاری مسابقه، در پیش بودن مسابقات جهانی 2020 صربستان و تأکید بر آمادگی جسمی مدعیان تیم ملی، برگزاری مسابقات و اردوها در کشورهای رقیب، تأکید بر رعایت تمامی دستورالعمل‌های مدنظر سازمان بهداشت جهانی و برگزاری مسابقات در فضای باز، بدون تماشاگر و در وضعیت قرنطینه همراه با غربالگری و همچنین اینکه این روزها کشتی‌گیران بدون هیچ نظارتی در شهرهای خود تمرین می‌کنند، از جمله مهم‌ترین مواردی بود که فدراسیون کشتی در نامه به وزارت بهداشت به آنها برای لزوم برگزاری لیگ برتر اشاره کرده است.

باید دید در شرایطی که این روزها به درخواست فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش جلسات زیادی در ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش برای برگزاری اردوهای تیم ملی در شرایط قرنطینه در حال برگزاری است، کشتی می‌تواند مجوز برگزاری مسابقه را به صورت مستقیم از وزارت بهداشت بگیرد؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس