رفیق حریری

هم‌زمان با صدور حکم دادگاه بین‌المللی در خصوص متهمان ماجرای ترور رفیق حریری و بازار داغ و برخی بازی‌های رسانه‌ای با آن، اطلاعات جدیدی کشف شده که حاکی از نقش مستقیم عربستان و آمریکا در این جنایت است.

سرویس جهان مشرق - یک مسئول ارشد لبنانی٬ اطلاعاتی محرمانه و مهم که توسط یکی از اعضای کمیته تحقیقات بین‌المللی درباره عملیات ترور رفیق حریری به وی منتقل شده بود را افشا کرد. طبق این اطلاعات٬ کمیته مذکور توانسته عاملان اصلی جنایت ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان را کشف کند٬ ضمن اینکه فشارهای آمریکایی و سعودی موجب تحریف روند تحقیقات شده است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از این مسئول لبنانی نوشت که ریاض و واشنگتن فشار زیادی برای عقب‌نشینی متهمان از اظهاراتشان که در رسانه‌ها معروف به گروه ۱۳ هستند، وارد کردند.

مسئول مذکور لبنانی تاکید کرد که عضو مذکور کمیته تحقیقات بین‌المللی نقشه‌ای را در اختیار وی قرار داده که چگونگی اجرای عملیات ترور و استقرار نفوذی‌ها در مناطق مختلف را نشان داده و حتی مشخص می‌کند که راننده ماشین ژاپنی که در این عملیات از آن استفاده شد٬ از عملیات ترور خبر نداشته است.

درباره دلایل ترور رفیق حریری٬ کمیته مذکور اظهار داشت که وی اجازه ورود گروه های سلفی افراط‌گرا به لبنان بنا بر درخواست شاهزاده بندربن سلطان با هدف ترور «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان٬ را نپذیرفته بود. رفیق حریری این درخواست شاهزاده سعودی را رد کرده و آن را فتنه‌انگیزی مذهبی در خدمت منافع رژیم صهیونیستی قلمداد کرده بود.

بنابراین بندربن سلطان نقشه خود را تغییر داده و در هماهنگی با اطلاعات رژیم صهیونیستی برای اجرای یک طرح جایگزین از طریق ترور رفیق حریری اقدام کرد. سرانجام این نقشه توسط یک گروه افراطی به اجرا درآمد و شماری از اعضای این گروه دستگیر شدند. در آن زمان  «وسام حسن» رئیس وقت شعبه اطلاعات لبنان یکی از اعضای متهم در این جنایت را به نام «خالد طه» که درواقع فرمانده این گروه بود با هدف سرپوش گذاشتن بر عامل اصلی جنایت و تحریف روند تحقیقات فراری داد.

مسئول ارشد لبنانی در ادامه افشاگری‌های خود گفت: برخی اطلاعات ناموثق نشان می‌دهد که طه ترور و در بیروت دفن شده و دنیل بیلمار٬ قاضی بین المللی  از این موضوع آگاه است.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و عربستان با استفاده از پول و نفوذی که در لبنان داشتند تلاش زیادی برای پنهان کردن شواهد و مدارک و تحریف تحقیقات در این زمینه کردند؛ ضمن اینکه وسام حسن مسئول جعل شاهدان با هماهنگی بندر بن سلطان بود و این چیزی است که بسیاری از مسئولان لبنانی و شماری از شاهدان واقعی ماجرا که اسرار زیادی از سازوکار آنها برای متهم کردن سوریه در ترور رفیق حریری را فاش کردند٬ می‌گویند.

اما منبع مذکور لبنانی تصریح کرد که در آن زمان قاضی بیلمار از فشارها و اقدامات سرویس‌های امنیتی آمریکا و عربستان و نیز سازوکار آنها برای تحریف اعترافات متهمان آگاه شده و اعلام کرد که اقدامات جدیدی برای بازگرداندن روند تحقیقات به سوی حقیقت طبق استانداردهای جهانی انجام می‌دهد. همانطور که گفته می‌شود «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق سعودی تصمیم گرفت تا بندربن سلطان را ضمن ابقای وی در سمتش٬ از همه ماموریت‌ها و وظایفش عزل کند تا از ظن و گمان‌های بیشتر درباره نقش او در ترور رفیق حریری و نیز ایجاد تفرقه و دو دستگی در عربستان جلوگیری شود.

در این میان منابع ارشد صهیونیست به مطبوعات اعلام کردند که برخی از نام هایی که دنیل بلمار در عربستان به آنها رسیده٬ طبق گفته تحلیلگران همانند بمب‌های سنگینی هستند که توسط مقامات سعودی خنثی شده‌اند (نام آنها را پنهان می‌کنند).

وبسایت صهیونیستی فیلکا در این زمینه اشاره کرد که بندر بن سلطان و  سلمان بن سلطان و فرمانده ایستگاه اطلاعاتی عربستان در بیروت بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ به منظور پاسخ به سوالات مربوط به اختلافات میان دو جریان منتسب به ملک عبدالله و سلطان بن عبدالعزیز٬ ولیعهد وقت سعودی و نقش رفیق حریری در این میان مورد تحقیق قرار گرفتند.

به نوشته وبسایت مذکور صهیونیستی٬ سلطان بن عبدالعزیز٬ رفیق حریری را متهم به سرقت اموال ملک فهد٬ پادشاه اسبق عربستان و استفاده از روابط خود برای تقویت عبدالله در این کشور کرده و روابط بدی با وی داشت. طبق اطلاعات منابع در گزارش نهایی٬ عربستان سعودی را مسئول انفجار در کاروان حریری خواهد دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    اگر خدای نکرده یک مو از سر سید حسن نصرالله کم شود ریاض و تل‌آویو را با خاک یکسان می کنیم.
  • با افتخار اصلاح طلبم NL ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    تا زمانیکه سیاست مذاکره و همزیستی مسالمت آمیز در نظام ج ا نباشد دیگران هم در سدد ضربه زدن به ما بر میآیند هر چند وجود حزب الله قابل مذاکره است چون تهدیدی برای کشور اسراییل به شمار میرود
    • کسری IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      این عر عر های آخرتو بزن چون قراره برای همیشه به زباله دون تاریخ بپیوندید
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    41 10
    لعنت و مرگ بر : وهابی های متعفن تروریست تروریست پرور ضد اسلام.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    9 19
    رفیق حریری که با عربستان وآمریکا رفیق بود
  • نصر IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    37 14
    شک نکنید که کشتن رفیق حریری کار صهیونیست ها است هر چند با پول عربستانی ها انجام شده باشد . آنها هر شخصیتی را که بتواند در کشور های اسلامی اصلاحاتی بوجود بیاورد و یا مسلمانان را متحد کند نابود میسازند.
  • هادی سعدی KR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 6
    آخرش چی شد... خوراک تبلیغات
  • محمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    20 12
    شک نداشته باشید که عامل و آمر قتل رفیق حریری کسی جز بندر بن سلطان نیست این شرور بین المللی پدر همه تروریستهای منطقه از جمله داعش است البته با پسر عمو و برادر زنش ترکی الفیصل رفیق مریم عضدانلوی قاجار منافق تروریست.
  • CA ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    23 30
    حزب الله تا چند وقت آینده خلع سلاح کامل میشه، پس بهتره خیلی دلتون رو صابون نزنید
    • NL ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      11 4
      ای کاش شما خلع مغز شده ها خلع زبان هم می شدید
    • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      9 2
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
      0 0
      رژیم صهیونیستی در ۶۸ و ۸۲ دوبار که به لبنان حمله کرده بدون مقاومت بیروت را اشغال کرده و حوادث قتل عام صبرا و شتیلا را انجام داده است و جلو ی چشم دوربین ها حوادث نسل کشی قانای ۱ و قانای ۲ را ایجاد کرده که محل امن مردم بی دفاع تحت سازمان ملل را با صدها شهید بوجود آورده است همانطور که سید بزرگوار مقاومت گفت حزب ا... هیچ نقشی در بندر بیروت ندارد اما می دانیم که حزب ا... از تمامیت ارضی کشور لبنان در برابر حمله رژیم صهیونیستی حفاظت کرده است و ایجاد فتنه ها از سوی رژیم صهیونیستی است. ما می دانیم که کشورهایی که در اولین لحظات حادثه بندر بیروت بیشترین کمک پزشکی و دارویی و غذایی را انجام می دهند بهترین ها هستند اما امریکا و رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ کمکی نکردند بلکه تماشاگر بودند و سکوت کردند و به ایجاد حادثه کمک کردند برای اعطای وام از صندوق جهانی شرط گذاشتند البته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با موشک بیروت هدف قرار گرفته است همه بدانند حزب ا... هم الغالبون
  • NL ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    3 15
    خدایا سلامت باشه
  • کسری IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    5 4
    این دولت کثافت نمیذاره به حزب الله کمک کنیم. چرا مجلس این رئیس جمهور ... رو استیضاح نمی کنه ؟ این اصلا مهم نیست که دوره آخرشه. این حتی یک دقیقه هم باشه کلی گند میزنه.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    9 2
    آل سقوط هم مثل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. تاابد. ما خدا را داریم. فالله خیر حافظا وهو ارحم الراحمین. سلام خدا بر سید حسن نصرالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس