کد خبر 1110141
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست نوشت: سال 47 در تعقیب و گریز ساواک، سیدعلی اندرزگو از قم فرار کرد و به تهران آمد چریک جوان انقلابی با نام مستعار عباس تهرانی ساکن محله چیذر تهران شد 4 سال قبل او و اعضای فداییان اسلام حسنعلی منصور را ترور کرده بودند.

به چیذر که آمد ۲۹ سال داشت و در حوزه تازه تاسیس چیذر مشغول تحصیل شد با اینکه از مبارزان بزرگ انقلاب به شمار می‌رفت کسی او را نمی‌شناخت.

جو مذهبی چیذر بخاطر امامزادگان محل فضای مناسبی برای تبلیغ انقلاب توسط اندرزگو بود او از هر فرصتی برای آشنا کردن جوانان مومن با انقلاب  و مبارزه استفاده می‌کرد امام جماعت مسجد و مدرس حوزه شد و بعد از ازدواج روضه‌های خانگی داشت او محله آرام و ساکت چیذر را به پایگاه جوانان انقلابی تبدیل کرد.

سال ۵۱ دوباره توسط ساواک شناسایی و مجبور شد همراه همسرش باز هم فرار کند طی ۱۹ سال مبارزه و گریز از ساواک مهمترین دغدغه‌اش تبلیغ اندیشه امام خمینی بود

او «چریک تنهای انقلاب » لقب داشت چون در فرار امکان تماس با خانواده‌اش را نداشت؛ بیشتر سال‌های عمر او صرف تبلیغ، مبارزه و مخفی شدن در سفر شد علاوه بر شهرهای ایران او مدتی را در عراق، لبنان، سوریه و عربستان نیز گذراند.

سیدعلی اندرزگو سرانجام در ۲ شهریور ۵۷ به دست ماموران ساواک به شهادت رسید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    19 2
    خداوند روحش رو شاد کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس